Alig öt nappal a Brit Nagydíj leintése után már folytatódik is a Forma-1-es világbajnokság, a csapatok a Nürburgringre érkeznek.
Úgy látszik, hogy Montreal és Silverstone után most sem ússzák meg szárazon, a pénteki napra 20-23 fokos hőmérséklet mellett zivatarokat jósolnak, az esőre a délutáni edzésen lesz nagyobb esély. Pontosat jósolni nehéz, hiszen az Eifel hegyei miatt – hasonlóan a “szomszédban” található spái pályához – gyorsan és szeszélyesen változhatnak a körülmények.
A pillanatnyi előrejelzések szerint szombaton és vasárnap már száraz és napos lehet az idő, a hőmérséklet 25 Celsius fokon tetőzhet majd.
A pénteki rossz idő nagyon nem jön jól az F1 számára, hiszen a Pirelli a silverstone-i blama után új szerkezetű abroncsokat vet be, azonban a kevláröves gumikat legutóbb, a Kanadai Nagydíj edzésén sem lehetett kielégítően tesztelni az eső miatt.
Az FIA az idei gyakorlatnak megfelelően a Nürburgringen is két DRS-zónát alkalmaz majd. 
Az egyik a már két évvel ezelőtt is használt rész: a mérési pont a 10. kanyar előtt lesz, míg a szárnyat a 11. kanyar után 55 méterrel nyitják majd, hogy aztán a 13-14-es klombináció, azaz a Veedol sikán előtt zárják. A másik előzési zóna a rajt-célegyenesre esik – ehhez a célegyenes-ráfordító előtt mérik majd az 1 másodperc alatti követési távolságot, a szárnyat pedig az egyenes 135. méterénél nyitják majd.
A pilótasteward a hétvégén az F1-ben 1989 és 1991 között versenyző, öt Le Mans-győzelemmel, német és olasz túraautó-bajnoki címmel büszkélkedő Emanuelle Pirro lesz. Az olasz veterán 2010 óta már öt futamon töltötte be ezt a szerepet korábban. 

Eső nélkül már nincs Forma-1? 1