Alonso: Olyan, mint egy fejlövés!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.04. 14.35

A silverstone-i történtek után Fernando Alonso is igen óvatosan beszél a Német Nagydíjon várható gumihelyzetről. A kétszeres bajnok azért reméli, hogy a Pirelli abroncsai nem jelentenek majd biztonsági kockázatot.

A Brit Nagydíjon látott gumirobbanások után egyértelmű volt, hogy azonnal változtatni kell a Pirelli jelenlegi gumijain. 
Az olasz gyártó vizsgálatai alapján a silverstone-i defekteket elsősorban maguknak köszönhették a csapatok, de a Pirelli ezzel együtt változtat a hétvégi Német Nagydíjra, a gumik megkapják a Kanadában már tesztelt, a jelenlegi acélnál kevésbé melegedő kevlár öveket.
A versenyzők üdvözlik a lépést, de egyelőre óvatosan nyilatkoznak – Lewis Hamiltonhoz hasonlóan Fernando Alonso is kivár az ítélettel. A spanyol centikkel kerülte el, hogy Sergio Perez abroncsdarabja fejen találja a Brit Nagydíjon.
“Ott haladok valaki mögött, aztán gumidarabok jönnek 300 kilométeres sebességgel. Ha eltalálják a sisakot, olyan, mintha golyók lennének, kinyírnak. Most változtatnak a gumikor, talán sosem volt még ilyen, hogy az idény közepén ezt tették. Egyeseknek előnyt jelent majd, másoknál visszafogja a teljesítményt. Reméljük, mi azok között leszünk, akik nyernek vele!” 
“A Silverstone-ban tapasztaltak után most javulásban bízva megyünk a Nürburgringre. Tudomásom szerint többféle módosítás is történik, amelyeknek köszönhetően mi, pilóták, már biztonságban lehetünk” – mondta a kétszeres világbajnok.
“Egyelőre azonban nem jósolgathatunk, hiszen senki nem próbálta még ki a gumikat, nem tudjuk, mekkora javulást hoznak majd, csak remélhetjük, hogy nem lesz veszélyes a versenyzés.”
A Pirelli a Nürburgringre szánt gyors módosítások után a Magyar Nagydíjra visszatér a 2012-ben használ konstrukcióihoz, igaz, megtartja az idei keverékeket. Az új hibrid gumikat a két hét múlva következő silverstone-i ifjoncteszten próbálják majd ki a csapatok.
Alonso a Ferrari Német Nagydíjon várható formáját illetően nem mer tippelni:
“Választ kell kapnunk arra, milyen is az igazi teljesítményünk. Silverstone-on kívül egész évben jók voltunk, ott viszont nem tudtuk tartani a lépést az élmenőkkel. Kíváncsi vagyok, hogy egyedi esetről volt szó vagy lépéshátrányba kerültünk.”
 
A Mercedes a Brit Nagydíjon a konstruktőri bajnokság harmadik helyére szorította a Ferrarit, így a spanyol mostantól komoly veszélyként számol velük:
“A Mercedes nagyon erős. Már bizonyították, hogy nagyon gyorsak. Korábban csak az időmérőn, de most már a futamon is gyorsak voltak. Számomra nem kétséges, hogy a végéig versenyben lesznek majd, Nico és Hamilton kemény ellenfél lesz.” 

Kommentek

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.