Vettel: Nem vagyok diktátor!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 13.30

A 26. születésnapját ünneplő Sebastian vettel azt állítja, hogy nem ő a főnök a Red Bullnál, bár nem titkolja, hogy a vezetésen túl is szerepet vállal a csapat működésében.

Sebastian Vettel 2007 közepén mutatkozott be a Red Bull fiókcsapatánál, a Toro Rossónál, majd a 2008-as monzai futamgyőzelme után 2009-ben már az anyacsapatnál kapott helyet, ahol 2009-ben kis híján bajnok lett, 2010 óta pedig sorozatban háromszor nyert.
Az F1 történetének legfiatalabb pole- és futamgyőztese, egyben legfiatalabb egyszeres, kétszeres és háromszoros bajnoka ma ünnepli a 26. születésnapját, a Frankfurter Allgemeine Zeitung ebből az alkalomból készített vele interjút.
Az elképesztő sikerszéria miatt sokan úgy gondolják, hogy a Red Bull Racing immár a Vettel-csapat, és talán csak a motorsportfőnök Helmut Markónak, valamint a tulajdonos Dietrich Mateschitznek van nagyobb hatalma a Milton Keynes-i alakulatnál. 
Vettel az interjúban félig-meddig cáfolta ezt:
“Nincs Vettel-diktatúra, mindenki szabad ember, de mindenkitől elvárom, hogy ugyanolyan komolyan vegye a munkát, mint én” – mondta, nem titkolva azonban, hogy tisztában van a saját jelentőségével.
“Természetesen én is részt veszek az autó fejlesztésében, és arra is számítok, hogy megkérdezzenek a másik pilóta személyéről, azonban a döntés nem az enyém. Nem én ülök oda, hogy itt írd alá, ez nem az én dolgom. A munkaköri leírásomban az szerepel, hogy autóversenyző, tehát elsődlegesen az autóversenyzés a dolgom.”
“Nem én vagyok a csapatfőnök, de már az ötödik évemet töltöm itt, szóval a felelősségem azért a gyors vezetésen túl is terjed. Befolyással vagyok a csapat motivációjára, a paddockbeli hangulatra. Azt is tudja mindenki, hogy mit is akarok. Természetesen követelek, mindenkitől azt várom el, hogy a lehető legfegyelmezettebben és legjobban végezze a munkáját.” 
Vettel elmondta, hogy igyekszik jó példával elöl járni, azonban elismerte, hogy ez komoly teher, és a riválisok – Fernando Alonso és Lewis Hamilton – piszkálódásai sem könnyítik meg a dolgát.
“Természetesen észreveszem ezeket, de igyekszem elkerülni, hogy befolyásoljanak. A bajnokság nem azon múlik, hogy ki mond jót vagy rosszat rólam. Ők talán úgy gondolják, hogy ezzel lépéselőnybe jutnak, de ezek a játékok nem nem nekem valók. Nekem nem okoz örömet visszavágni, inkább a pályán válaszolok.” 
“Számomra az a lényeg, hogy önmagamhoz hű maradjak, és az általam helyesnek vélt módon intézzem a dolgokat. Színlelni nem is lehet sokáig, nem vagyok színész.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.