Vettel: Nem vagyok diktátor!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 13.30

A 26. születésnapját ünneplő Sebastian vettel azt állítja, hogy nem ő a főnök a Red Bullnál, bár nem titkolja, hogy a vezetésen túl is szerepet vállal a csapat működésében.

Sebastian Vettel 2007 közepén mutatkozott be a Red Bull fiókcsapatánál, a Toro Rossónál, majd a 2008-as monzai futamgyőzelme után 2009-ben már az anyacsapatnál kapott helyet, ahol 2009-ben kis híján bajnok lett, 2010 óta pedig sorozatban háromszor nyert.
Az F1 történetének legfiatalabb pole- és futamgyőztese, egyben legfiatalabb egyszeres, kétszeres és háromszoros bajnoka ma ünnepli a 26. születésnapját, a Frankfurter Allgemeine Zeitung ebből az alkalomból készített vele interjút.
Az elképesztő sikerszéria miatt sokan úgy gondolják, hogy a Red Bull Racing immár a Vettel-csapat, és talán csak a motorsportfőnök Helmut Markónak, valamint a tulajdonos Dietrich Mateschitznek van nagyobb hatalma a Milton Keynes-i alakulatnál. 
Vettel az interjúban félig-meddig cáfolta ezt:
“Nincs Vettel-diktatúra, mindenki szabad ember, de mindenkitől elvárom, hogy ugyanolyan komolyan vegye a munkát, mint én” – mondta, nem titkolva azonban, hogy tisztában van a saját jelentőségével.
“Természetesen én is részt veszek az autó fejlesztésében, és arra is számítok, hogy megkérdezzenek a másik pilóta személyéről, azonban a döntés nem az enyém. Nem én ülök oda, hogy itt írd alá, ez nem az én dolgom. A munkaköri leírásomban az szerepel, hogy autóversenyző, tehát elsődlegesen az autóversenyzés a dolgom.”
“Nem én vagyok a csapatfőnök, de már az ötödik évemet töltöm itt, szóval a felelősségem azért a gyors vezetésen túl is terjed. Befolyással vagyok a csapat motivációjára, a paddockbeli hangulatra. Azt is tudja mindenki, hogy mit is akarok. Természetesen követelek, mindenkitől azt várom el, hogy a lehető legfegyelmezettebben és legjobban végezze a munkáját.” 
Vettel elmondta, hogy igyekszik jó példával elöl járni, azonban elismerte, hogy ez komoly teher, és a riválisok – Fernando Alonso és Lewis Hamilton – piszkálódásai sem könnyítik meg a dolgát.
“Természetesen észreveszem ezeket, de igyekszem elkerülni, hogy befolyásoljanak. A bajnokság nem azon múlik, hogy ki mond jót vagy rosszat rólam. Ők talán úgy gondolják, hogy ezzel lépéselőnybe jutnak, de ezek a játékok nem nem nekem valók. Nekem nem okoz örömet visszavágni, inkább a pályán válaszolok.” 
“Számomra az a lényeg, hogy önmagamhoz hű maradjak, és az általam helyesnek vélt módon intézzem a dolgokat. Színlelni nem is lehet sokáig, nem vagyok színész.”

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.