Vettel: Nem vagyok diktátor!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 13.30

A 26. születésnapját ünneplő Sebastian vettel azt állítja, hogy nem ő a főnök a Red Bullnál, bár nem titkolja, hogy a vezetésen túl is szerepet vállal a csapat működésében.

Sebastian Vettel 2007 közepén mutatkozott be a Red Bull fiókcsapatánál, a Toro Rossónál, majd a 2008-as monzai futamgyőzelme után 2009-ben már az anyacsapatnál kapott helyet, ahol 2009-ben kis híján bajnok lett, 2010 óta pedig sorozatban háromszor nyert.
Az F1 történetének legfiatalabb pole- és futamgyőztese, egyben legfiatalabb egyszeres, kétszeres és háromszoros bajnoka ma ünnepli a 26. születésnapját, a Frankfurter Allgemeine Zeitung ebből az alkalomból készített vele interjút.
Az elképesztő sikerszéria miatt sokan úgy gondolják, hogy a Red Bull Racing immár a Vettel-csapat, és talán csak a motorsportfőnök Helmut Markónak, valamint a tulajdonos Dietrich Mateschitznek van nagyobb hatalma a Milton Keynes-i alakulatnál. 
Vettel az interjúban félig-meddig cáfolta ezt:
“Nincs Vettel-diktatúra, mindenki szabad ember, de mindenkitől elvárom, hogy ugyanolyan komolyan vegye a munkát, mint én” – mondta, nem titkolva azonban, hogy tisztában van a saját jelentőségével.
“Természetesen én is részt veszek az autó fejlesztésében, és arra is számítok, hogy megkérdezzenek a másik pilóta személyéről, azonban a döntés nem az enyém. Nem én ülök oda, hogy itt írd alá, ez nem az én dolgom. A munkaköri leírásomban az szerepel, hogy autóversenyző, tehát elsődlegesen az autóversenyzés a dolgom.”
“Nem én vagyok a csapatfőnök, de már az ötödik évemet töltöm itt, szóval a felelősségem azért a gyors vezetésen túl is terjed. Befolyással vagyok a csapat motivációjára, a paddockbeli hangulatra. Azt is tudja mindenki, hogy mit is akarok. Természetesen követelek, mindenkitől azt várom el, hogy a lehető legfegyelmezettebben és legjobban végezze a munkáját.” 
Vettel elmondta, hogy igyekszik jó példával elöl járni, azonban elismerte, hogy ez komoly teher, és a riválisok – Fernando Alonso és Lewis Hamilton – piszkálódásai sem könnyítik meg a dolgát.
“Természetesen észreveszem ezeket, de igyekszem elkerülni, hogy befolyásoljanak. A bajnokság nem azon múlik, hogy ki mond jót vagy rosszat rólam. Ők talán úgy gondolják, hogy ezzel lépéselőnybe jutnak, de ezek a játékok nem nem nekem valók. Nekem nem okoz örömet visszavágni, inkább a pályán válaszolok.” 
“Számomra az a lényeg, hogy önmagamhoz hű maradjak, és az általam helyesnek vélt módon intézzem a dolgokat. Színlelni nem is lehet sokáig, nem vagyok színész.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.