Jövőre 1,6 literes, V6-os turbómotorok váltják a jelenlegi V8-asokat a Forma-1-ben, ettől alaposan megváltozik a sorozat. Mark Webber, a Red Bull pilótája részben ezzel indokolta, hogy miért ül át egy Le Mans-szériás autóba az idény befejezését követően.

Charlie Whitingnak, az FIA versenyigazgatójának sincsenek kétségei afelől, hogy jövőre komoly lassulás lesz. “Arra számítok, hogy a köridők két-három másodperccel lesznek gyengébbek” – mondta Whiting. “A V6-osok a turbóval és a hatékonyabb energia-visszanyerő rendszerrel erősebbek lesznek ugyan a mostani motoroknál, de ez egy nagyon-nagyon összetett kérdés, a nyomatékszabályzás is eléggé bonyolult lesz.”

“A takarékoskodás lesz a kulcs. Csak hogy tisztázzuk, szerintem olyan nem lesz, hogy az autókból kifogy majd a benzin, mert nincs megkötve, hogy mennyi üzemanyagot lehet tankolni. Az egy verseny alatt felhasználható mennyiség van maximalizálva.”

“Sokat változik a szárnyak kialakítása a légellenállás csökkentése miatt. A légellenállásból muszáj faragni a takarékoskodáshoz, bele kell férni a versenyenkénti százkilós benzinkeretbe. Az átfolyást is korlátozzuk, 100 kg/óránál több üzemanyagot semmilyen körülmények között nem lehet elégetni, ezt az FIA műszerei ellenőrzik majd.”