Másodperceket lassul az F1 jövőre

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 15.30

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint jelentősen lelassulnak az F1-es autók jövőre. Az új motorokban a nyomatékszabályzás is teljesen másképp működik majd.

Jövőre 1,6 literes, V6-os turbómotorok váltják a jelenlegi V8-asokat a Forma-1-ben, ettől alaposan megváltozik a sorozat. Mark Webber, a Red Bull pilótája részben ezzel indokolta, hogy miért ül át egy Le Mans-szériás autóba az idény befejezését követően.

Charlie Whitingnak, az FIA versenyigazgatójának sincsenek kétségei afelől, hogy jövőre komoly lassulás lesz. “Arra számítok, hogy a köridők két-három másodperccel lesznek gyengébbek” – mondta Whiting. “A V6-osok a turbóval és a hatékonyabb energia-visszanyerő rendszerrel erősebbek lesznek ugyan a mostani motoroknál, de ez egy nagyon-nagyon összetett kérdés, a nyomatékszabályzás is eléggé bonyolult lesz.”

“A takarékoskodás lesz a kulcs. Csak hogy tisztázzuk, szerintem olyan nem lesz, hogy az autókból kifogy majd a benzin, mert nincs megkötve, hogy mennyi üzemanyagot lehet tankolni. Az egy verseny alatt felhasználható mennyiség van maximalizálva.”

“Sokat változik a szárnyak kialakítása a légellenállás csökkentése miatt. A légellenállásból muszáj faragni a takarékoskodáshoz, bele kell férni a versenyenkénti százkilós benzinkeretbe. Az átfolyást is korlátozzuk, 100 kg/óránál több üzemanyagot semmilyen körülmények között nem lehet elégetni, ezt az FIA műszerei ellenőrzik majd.”

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.