F1: Räikkönen eléggé felhúzta magát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 11.35

A Lotus csapatfőnöke nem szépít, ők szúrtak ki Kimi Räikkönennel Silverstone-ban, de bízik benne, hogy nem ez a rossz húzás dönti el a finn jövőjét. Räikkönen dobogóra akar állni a Nürburgringen.

A Lotus egy potenciális második helyett dobott el a Brit Nagydíjon azzal, hogy másokkal ellentétben nem hívták ki Kimi Räikkönent kerékcserére a második biztonsági autós szakasznál, így a finn a 2. helyett csak az 5. lett.
A csapatfőnök, Eric Boullier szánja-bánja a dolgot, vállalják a felelősséget.
“A második biztonsági autóig jó volt a stratégiánk, de akkor be kellett volna hívni Kimit, hogy megőrizzük a dobogót. Rosszul döntöttünk, de bocsánatot kértünk tőle. Felnőtt emberek vagyunk, őszinték vagyunk egymással. Utólag teljesen világos, hogy rossz döntést hozunk, de egyetlen csapat sem állíthatja, hogy mindig jól dönt, legyen szó a versenystratégiáról, az autótervezésről vagy bármilyen más szempontról.”
 
“Kimi eléggé fel volt húzva, amikor kiszállt az autóból, ami érthető is, és nem is szeretnénk olyan versenyzőt, aki nem dühös ilyen esetben. De a duzzogásnak semmi értelme, most már arra koncentrálunk, hogy Németországban jó eredményt hozzunk.” 
Räikkönen szerződése az év végén lejár, a Red Bull pedig nyíltan csábítgatja őt Mark Webber megüresedő helyére, de Boullier nem hiszi, hogy a silverstone-i baki befolyással lesz a pilóta döntésére.
“Kimi egy intelligens srác, nem egy kerékcserére alapozza, hol versenyezzen 2014-ben. Az egyik erőssége, hogy sosem kertel, ha valamivel baja van, viszont gyorsan túllép a dolgon és már a következő kihívásra koncentrál. Látszólag jól érzi magát a Lotusnál, mi pedig mindent megteszünk, hogy úgy lássa, jövőre és azután is érdemes itt maradnia.”
Räikkönen egyébként már 16 futamon indult az F1-es pályafutása során Németországban, de még egyszer sem nyert. Azt nem ígéri, hogy idén sikerül, de a közelmúlt rossz sorozata után legalább a dobogóra szeretne feljutni a hétvégén.
“Nem tudom, talán az előző életemben tettem valami rosszat (Németországban). Mindig is szerettem ott versenyezni, de a szerencse sosem állt mellém, valami mindig megakadályozta a győzelmet. A németországi tempómat négy pole bizonyítja, de a hat kiesés nem hiányzott.”
“De nem jelent különleges kihívást az eddigi sikertelenség. A futam az futam, mindig próbálom a maximumot hozni. A Nürburgringen és Hockenheimben sem voltam eddig igazán szerencsés, de szeretem mindkét pályát, és mindig is versenyképes voltam rajtuk, legalábbis ami a tempót illeti, még ha az eredményekben nem is. Mindig jól mentem a Nürburgringen, csak még nem nyertem. Párszor az élről estem ki, ami nem épp jó érzés. Tavaly az első háromban voltam Hockenheimben, meglátjuk, a Nürburgringen mire jutunk először ezzel a csapattal.” 


“Az elmúlt három hétvégén nem hoztuk a várt eredményt, de talán egy kicsit több szerencsével és a hibák kiiktatásával újra az élre kerülhetünk. A hétvége előtt sosem ígérek semmit, de egy dobogó pozitív eredmény lenne, lépés a jó irányba. Az idény hosszú még, de az éllovasok most előttünk járnak – én annyit tehetek, hogy mindent beleadok.”
Räikkönen újra elmondta, hogy elég kiábrándító volt a silverstone-i visszaesés, Michael Schumacher sorozatát megdöntő zsinórban 25. pontszerzése, valamint az orra előtt történt gumirobbanás pedig nem nagyon izgatta. 
“A rekord semmit sem számít a bajnokság tekintetében, szóval nem nagyon érdekel. Nem volt épp csúcs, amikor beterítettek a gumidarabok, de az F1-ben benne van a veszély. Nem a gumik és nem Jean-Eric Vergne hibája volt, az élesebb kerékvetők esetében megtörténhet az ilyesmi, mindegy, milyen a gumi. A versenyem szempontjából meg nem számított az eset.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.