F1: Räikkönen eléggé felhúzta magát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 11.35

A Lotus csapatfőnöke nem szépít, ők szúrtak ki Kimi Räikkönennel Silverstone-ban, de bízik benne, hogy nem ez a rossz húzás dönti el a finn jövőjét. Räikkönen dobogóra akar állni a Nürburgringen.

A Lotus egy potenciális második helyett dobott el a Brit Nagydíjon azzal, hogy másokkal ellentétben nem hívták ki Kimi Räikkönent kerékcserére a második biztonsági autós szakasznál, így a finn a 2. helyett csak az 5. lett.
A csapatfőnök, Eric Boullier szánja-bánja a dolgot, vállalják a felelősséget.
“A második biztonsági autóig jó volt a stratégiánk, de akkor be kellett volna hívni Kimit, hogy megőrizzük a dobogót. Rosszul döntöttünk, de bocsánatot kértünk tőle. Felnőtt emberek vagyunk, őszinték vagyunk egymással. Utólag teljesen világos, hogy rossz döntést hozunk, de egyetlen csapat sem állíthatja, hogy mindig jól dönt, legyen szó a versenystratégiáról, az autótervezésről vagy bármilyen más szempontról.”
 
“Kimi eléggé fel volt húzva, amikor kiszállt az autóból, ami érthető is, és nem is szeretnénk olyan versenyzőt, aki nem dühös ilyen esetben. De a duzzogásnak semmi értelme, most már arra koncentrálunk, hogy Németországban jó eredményt hozzunk.” 
Räikkönen szerződése az év végén lejár, a Red Bull pedig nyíltan csábítgatja őt Mark Webber megüresedő helyére, de Boullier nem hiszi, hogy a silverstone-i baki befolyással lesz a pilóta döntésére.
“Kimi egy intelligens srác, nem egy kerékcserére alapozza, hol versenyezzen 2014-ben. Az egyik erőssége, hogy sosem kertel, ha valamivel baja van, viszont gyorsan túllép a dolgon és már a következő kihívásra koncentrál. Látszólag jól érzi magát a Lotusnál, mi pedig mindent megteszünk, hogy úgy lássa, jövőre és azután is érdemes itt maradnia.”
Räikkönen egyébként már 16 futamon indult az F1-es pályafutása során Németországban, de még egyszer sem nyert. Azt nem ígéri, hogy idén sikerül, de a közelmúlt rossz sorozata után legalább a dobogóra szeretne feljutni a hétvégén.
“Nem tudom, talán az előző életemben tettem valami rosszat (Németországban). Mindig is szerettem ott versenyezni, de a szerencse sosem állt mellém, valami mindig megakadályozta a győzelmet. A németországi tempómat négy pole bizonyítja, de a hat kiesés nem hiányzott.”
“De nem jelent különleges kihívást az eddigi sikertelenség. A futam az futam, mindig próbálom a maximumot hozni. A Nürburgringen és Hockenheimben sem voltam eddig igazán szerencsés, de szeretem mindkét pályát, és mindig is versenyképes voltam rajtuk, legalábbis ami a tempót illeti, még ha az eredményekben nem is. Mindig jól mentem a Nürburgringen, csak még nem nyertem. Párszor az élről estem ki, ami nem épp jó érzés. Tavaly az első háromban voltam Hockenheimben, meglátjuk, a Nürburgringen mire jutunk először ezzel a csapattal.” 


“Az elmúlt három hétvégén nem hoztuk a várt eredményt, de talán egy kicsit több szerencsével és a hibák kiiktatásával újra az élre kerülhetünk. A hétvége előtt sosem ígérek semmit, de egy dobogó pozitív eredmény lenne, lépés a jó irányba. Az idény hosszú még, de az éllovasok most előttünk járnak – én annyit tehetek, hogy mindent beleadok.”
Räikkönen újra elmondta, hogy elég kiábrándító volt a silverstone-i visszaesés, Michael Schumacher sorozatát megdöntő zsinórban 25. pontszerzése, valamint az orra előtt történt gumirobbanás pedig nem nagyon izgatta. 
“A rekord semmit sem számít a bajnokság tekintetében, szóval nem nagyon érdekel. Nem volt épp csúcs, amikor beterítettek a gumidarabok, de az F1-ben benne van a veszély. Nem a gumik és nem Jean-Eric Vergne hibája volt, az élesebb kerékvetők esetében megtörténhet az ilyesmi, mindegy, milyen a gumi. A versenyem szempontjából meg nem számított az eset.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.