F1: Räikkönen eléggé felhúzta magát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 11.35

A Lotus csapatfőnöke nem szépít, ők szúrtak ki Kimi Räikkönennel Silverstone-ban, de bízik benne, hogy nem ez a rossz húzás dönti el a finn jövőjét. Räikkönen dobogóra akar állni a Nürburgringen.

A Lotus egy potenciális második helyett dobott el a Brit Nagydíjon azzal, hogy másokkal ellentétben nem hívták ki Kimi Räikkönent kerékcserére a második biztonsági autós szakasznál, így a finn a 2. helyett csak az 5. lett.
A csapatfőnök, Eric Boullier szánja-bánja a dolgot, vállalják a felelősséget.
“A második biztonsági autóig jó volt a stratégiánk, de akkor be kellett volna hívni Kimit, hogy megőrizzük a dobogót. Rosszul döntöttünk, de bocsánatot kértünk tőle. Felnőtt emberek vagyunk, őszinték vagyunk egymással. Utólag teljesen világos, hogy rossz döntést hozunk, de egyetlen csapat sem állíthatja, hogy mindig jól dönt, legyen szó a versenystratégiáról, az autótervezésről vagy bármilyen más szempontról.”
 
“Kimi eléggé fel volt húzva, amikor kiszállt az autóból, ami érthető is, és nem is szeretnénk olyan versenyzőt, aki nem dühös ilyen esetben. De a duzzogásnak semmi értelme, most már arra koncentrálunk, hogy Németországban jó eredményt hozzunk.” 
Räikkönen szerződése az év végén lejár, a Red Bull pedig nyíltan csábítgatja őt Mark Webber megüresedő helyére, de Boullier nem hiszi, hogy a silverstone-i baki befolyással lesz a pilóta döntésére.
“Kimi egy intelligens srác, nem egy kerékcserére alapozza, hol versenyezzen 2014-ben. Az egyik erőssége, hogy sosem kertel, ha valamivel baja van, viszont gyorsan túllép a dolgon és már a következő kihívásra koncentrál. Látszólag jól érzi magát a Lotusnál, mi pedig mindent megteszünk, hogy úgy lássa, jövőre és azután is érdemes itt maradnia.”
Räikkönen egyébként már 16 futamon indult az F1-es pályafutása során Németországban, de még egyszer sem nyert. Azt nem ígéri, hogy idén sikerül, de a közelmúlt rossz sorozata után legalább a dobogóra szeretne feljutni a hétvégén.
“Nem tudom, talán az előző életemben tettem valami rosszat (Németországban). Mindig is szerettem ott versenyezni, de a szerencse sosem állt mellém, valami mindig megakadályozta a győzelmet. A németországi tempómat négy pole bizonyítja, de a hat kiesés nem hiányzott.”
“De nem jelent különleges kihívást az eddigi sikertelenség. A futam az futam, mindig próbálom a maximumot hozni. A Nürburgringen és Hockenheimben sem voltam eddig igazán szerencsés, de szeretem mindkét pályát, és mindig is versenyképes voltam rajtuk, legalábbis ami a tempót illeti, még ha az eredményekben nem is. Mindig jól mentem a Nürburgringen, csak még nem nyertem. Párszor az élről estem ki, ami nem épp jó érzés. Tavaly az első háromban voltam Hockenheimben, meglátjuk, a Nürburgringen mire jutunk először ezzel a csapattal.” 


“Az elmúlt három hétvégén nem hoztuk a várt eredményt, de talán egy kicsit több szerencsével és a hibák kiiktatásával újra az élre kerülhetünk. A hétvége előtt sosem ígérek semmit, de egy dobogó pozitív eredmény lenne, lépés a jó irányba. Az idény hosszú még, de az éllovasok most előttünk járnak – én annyit tehetek, hogy mindent beleadok.”
Räikkönen újra elmondta, hogy elég kiábrándító volt a silverstone-i visszaesés, Michael Schumacher sorozatát megdöntő zsinórban 25. pontszerzése, valamint az orra előtt történt gumirobbanás pedig nem nagyon izgatta. 
“A rekord semmit sem számít a bajnokság tekintetében, szóval nem nagyon érdekel. Nem volt épp csúcs, amikor beterítettek a gumidarabok, de az F1-ben benne van a veszély. Nem a gumik és nem Jean-Eric Vergne hibája volt, az élesebb kerékvetők esetében megtörténhet az ilyesmi, mindegy, milyen a gumi. A versenyem szempontjából meg nem számított az eset.”

Kommentek

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.