F1: Buttonék tartják egyben a McLarent

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 12.30

A McLarennél a siralmas kanadai és hazai hétvégék után is bizakodnak, a Német Nagydíjtól jobb eredményt várnak. A morál nem roggyant meg a csapatnál.

A McLaren a Kanadai Nagydíjon megszakította az addig rekordnak számító, 64 futamos pontszerzési sorozatát, amit aztán a hazai versenyen, a Brit Nagydíjon újabb nullázással fejeltek meg. A pocsék hétvégék ellenére bizakodóan tekintenek a hétvégi Német Nagydíj elé.
“Természetesen a silverstone-i eredmény nem az volt, amit szerettünk volna, de így is voltak biztató jelek a múlt hétvégén. Az autónk mostanra kiegyensúlyozottabb és jobban vezethető, szóval reméljük, hogy száraz szabadedzés lesz, és tovább javíthatjuk a beállításokat!” – mondta Jenson Button.
“A Nürburgringen általában szoros a verseny és vannak előzések. A lassú és közepes sebességű kanyarok kombinációja miatt az autók közel vannak egymáshoz, van pár nagyobb fékezési zóna is, ahol könnyű bebújni a belső ívre. Van pár érdekes szakasz is, ahol akár rosszul is lehet venni a kanyarbejáratot, és mégis fogni lehet a pozíciót jobb tapadással a kijáratnál” – jellemezte a pályát a 2009-es bajnok.
Sergio Perez több okból is szívesen ül majd az autóba a Nürburgringen:
 “A silverstone-i csalódást már magam mögött is hagytam, sőt igazából a pozitívumok miatt még lelkesített is a hétvége. Végig jó volt a tempóm, jó volt a futamom, pontot is szerezhettem volna, ha a végén nincs a defektem. Van ilyen az autóversenyzésben, de jó, hogy alig pár nappal később újra nekifuthatunk.”
“Németországban kezdtem a formaautós karrieremet, szóval nagyon sok szép emlékem van onnan. Nagyon szeretek a Nürburgringen versenyezni, keményen kell nyomni, hogy a maximumot hozzuk ki a körből, ez pedig passzol a stílusomhoz. Nyilván én is szívesen mentem volna a régi pályán, a Nordschleifén, elképesztő lehetett versenyezni rajta, de a mostani pályán is elégedett leszek egy jó eredménnyel.”
A csapatfőnök, Martin Whitmarsh a két versenyző kitartását méltatta, és szintén arról beszélt, hogy sima pénteki edzésekkel előrelépés várható tőlük: 
“A nehéz siverstone-i hétvége után az egész csapatot nagyon motiválja, hogy egy héttel később már újra pályán lehetünk a Német Nagydíjon. Műszakilag egészen eltérő kihívás a silverstone-i padlógázos kanyarokhoz képest, nagyobb leszorítóerő kell a kanyargós belső szakaszon és a jó tapadást kívánó kijáratokban.”  
“A két pont nélküli hétvége után a célunk egyértelműen az, hogy az autóink a top10-ben legyenek. Bár csalódást hoztak az eredmények, Jenson és Checo hibátlanul vezetett, mindkettejük lelkesedése töretlen. Egyben tartják a csapatot, mialatt igyekszünk orvosolni az MP4-28-as hibáit. További, zavartalan edzések mellett képesek leszünk majd javítani az autó teljesítményén, szóval jó időt remélünk.” 

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.