F1: Buttonék tartják egyben a McLarent

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 12.30

A McLarennél a siralmas kanadai és hazai hétvégék után is bizakodnak, a Német Nagydíjtól jobb eredményt várnak. A morál nem roggyant meg a csapatnál.

A McLaren a Kanadai Nagydíjon megszakította az addig rekordnak számító, 64 futamos pontszerzési sorozatát, amit aztán a hazai versenyen, a Brit Nagydíjon újabb nullázással fejeltek meg. A pocsék hétvégék ellenére bizakodóan tekintenek a hétvégi Német Nagydíj elé.
“Természetesen a silverstone-i eredmény nem az volt, amit szerettünk volna, de így is voltak biztató jelek a múlt hétvégén. Az autónk mostanra kiegyensúlyozottabb és jobban vezethető, szóval reméljük, hogy száraz szabadedzés lesz, és tovább javíthatjuk a beállításokat!” – mondta Jenson Button.
“A Nürburgringen általában szoros a verseny és vannak előzések. A lassú és közepes sebességű kanyarok kombinációja miatt az autók közel vannak egymáshoz, van pár nagyobb fékezési zóna is, ahol könnyű bebújni a belső ívre. Van pár érdekes szakasz is, ahol akár rosszul is lehet venni a kanyarbejáratot, és mégis fogni lehet a pozíciót jobb tapadással a kijáratnál” – jellemezte a pályát a 2009-es bajnok.
Sergio Perez több okból is szívesen ül majd az autóba a Nürburgringen:
 “A silverstone-i csalódást már magam mögött is hagytam, sőt igazából a pozitívumok miatt még lelkesített is a hétvége. Végig jó volt a tempóm, jó volt a futamom, pontot is szerezhettem volna, ha a végén nincs a defektem. Van ilyen az autóversenyzésben, de jó, hogy alig pár nappal később újra nekifuthatunk.”
“Németországban kezdtem a formaautós karrieremet, szóval nagyon sok szép emlékem van onnan. Nagyon szeretek a Nürburgringen versenyezni, keményen kell nyomni, hogy a maximumot hozzuk ki a körből, ez pedig passzol a stílusomhoz. Nyilván én is szívesen mentem volna a régi pályán, a Nordschleifén, elképesztő lehetett versenyezni rajta, de a mostani pályán is elégedett leszek egy jó eredménnyel.”
A csapatfőnök, Martin Whitmarsh a két versenyző kitartását méltatta, és szintén arról beszélt, hogy sima pénteki edzésekkel előrelépés várható tőlük: 
“A nehéz siverstone-i hétvége után az egész csapatot nagyon motiválja, hogy egy héttel később már újra pályán lehetünk a Német Nagydíjon. Műszakilag egészen eltérő kihívás a silverstone-i padlógázos kanyarokhoz képest, nagyobb leszorítóerő kell a kanyargós belső szakaszon és a jó tapadást kívánó kijáratokban.”  
“A két pont nélküli hétvége után a célunk egyértelműen az, hogy az autóink a top10-ben legyenek. Bár csalódást hoztak az eredmények, Jenson és Checo hibátlanul vezetett, mindkettejük lelkesedése töretlen. Egyben tartják a csapatot, mialatt igyekszünk orvosolni az MP4-28-as hibáit. További, zavartalan edzések mellett képesek leszünk majd javítani az autó teljesítményén, szóval jó időt remélünk.” 

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.