F1: A csapatok okozhatták a defekteket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 08.30

A Pirelli kedd esti közleményében elsősorban a csapatokat tette felelőssé a silverstone-i defektek miatt. A gyártó a változtatásokat is megerősítette.

A Pirelli kedden este közleményt adott ki, amelyben ismertette a vizsgálata eredményeit. A gumiszállító szerint elsősorban a csapatok voltak a felelősek a Silverstone-ban látott defektekért.
Az utólagos elemzés és vizsgálatok szerint a gumirobbanásoknak nem volt köze a korábban tapasztalt futófelület-leválásokhoz, a defekteket több ok összejátszása okozta. 
Egyrészt az, hogy egyes csapatok fordítva, a jobb és a bal hátsó gumikat az ellenkező oldalra tették fel – nem újdonság, sok-sok éve, idén is  kísérleteznek ezzel az F1-ben -, amit az aszimmetrikus gumik nem bírtak, ugyanis az oldalfalakat specifikusan a megfelelő irányú terhelésre tervezték.
A második ok a javasoltnál alacsonyabb guminyomás, a harmadik a Pirelli által ajánlottnál nagyobb kerék-dőlésszög volt, amik együttesen ahhoz vezettek, hogy az abroncsok nem bírták a silverstone-i kerékvetők ütéseit, különösen a 4-es kanyarban.
A Pirelli a fentiek miatt felkéri a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy a későbbiekben adjon neki közvetlen, valós idejű hozzáférést a gumiadatokhoz, emellett szerdán a különböző paraméterek esetleges kötelezővé tételéről is tárgyalnak majd. 
Az FIA a Német Nagydíj előtt biztosítékot kért, ennek megfelelően a Pirelli kategorikusan kijelentette, hogy rendeltetésszerű használat mellett a 2013-as gumik nem jelentenek biztonsági kockázatot. 
A milánói cég megerősítette, hogy a hétvégi Német Nagydíjra a Kanadában a szabadedzéseken már kipróbált, kevláröves abroncsokat szállítja, a Magyar Nagydíjtól pedig visszatérnek a 2012-es konstrukciókhoz, azonban megtartják az idei keverékeket.
A hungaroringi bevetésre szánt hibrid gumikat a megelőző héten, a silverstone-i ifjoncteszten adják kipróbálásra a csapatoknak.
A milánói cég azt is megerősítette, hogy az FIA-val megegyezett az év közbeni és a téli tesztelés lehetőségéről.  
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery így nyilatkozott:
“A Silverstone-ban történtek teljesen váratlanul értek minket, soha nem volt még ilyesmi a Pirelli több mint egy évszázados autóversenyzési múltjában. Az esetek nagyon megráztak minket, ugyanakkor aláhúzták az általunk már korábban javasolt változtatások szükségességét – és amelyeket a Német Nagydíj szabadedzésén be is vezetünk.”


“Szeretnénk elismerni az FIA, a FOM, a csapatok és a pilóták hajlandóságát a gyors reagálásra, a probléma megoldására. Különösen az FIA-val megszervezett év közbeni és téli tesztek segítenek majd a megfelelőbb, biztonságosabb és jobb teljesítményű gumik előállításában. Szeretném újra hangsúlyozni, hogy a 2013-as gumik megfelelő használat mellett teljesen biztonságosak. ” 
“A silverstone-i történtek után teljes hozzáférést kértünk a valós idejű gumiadatokhoz, hogy biztosíthassuk a rendeltetésszerű használatot és a további fejlesztések hatékonyságát.”
Hembery nem sokkal később kiadott egy második nyilatkozatot, amelyben igyekezett tisztázni, hogy a Pirelli nem akarta kizárólag a csapatokra hárítani a felelősséget.
“Szeretném hangsúlyozni, hogy az FIA, a FOM, a csapatok és a pilóták is együttműködnek velünk, és a legkevésbé sem áll szándékunkban vitát szítani vagy vádaskodni. Mi magunk is felelősséget vállalunk, ahogy a közleményünkből kiderül. Mivel azonban nincsen befolyásunk a gumik használatának minden aspektusára, szükséges az együttműködés, amelyet meg is kapunk minden érintettől, és amelyért nagyon hálásak is vagyunk.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.