F1: A csapatok okozhatták a defekteket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 08.30

A Pirelli kedd esti közleményében elsősorban a csapatokat tette felelőssé a silverstone-i defektek miatt. A gyártó a változtatásokat is megerősítette.

A Pirelli kedden este közleményt adott ki, amelyben ismertette a vizsgálata eredményeit. A gumiszállító szerint elsősorban a csapatok voltak a felelősek a Silverstone-ban látott defektekért.
Az utólagos elemzés és vizsgálatok szerint a gumirobbanásoknak nem volt köze a korábban tapasztalt futófelület-leválásokhoz, a defekteket több ok összejátszása okozta. 
Egyrészt az, hogy egyes csapatok fordítva, a jobb és a bal hátsó gumikat az ellenkező oldalra tették fel – nem újdonság, sok-sok éve, idén is  kísérleteznek ezzel az F1-ben -, amit az aszimmetrikus gumik nem bírtak, ugyanis az oldalfalakat specifikusan a megfelelő irányú terhelésre tervezték.
A második ok a javasoltnál alacsonyabb guminyomás, a harmadik a Pirelli által ajánlottnál nagyobb kerék-dőlésszög volt, amik együttesen ahhoz vezettek, hogy az abroncsok nem bírták a silverstone-i kerékvetők ütéseit, különösen a 4-es kanyarban.
A Pirelli a fentiek miatt felkéri a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy a későbbiekben adjon neki közvetlen, valós idejű hozzáférést a gumiadatokhoz, emellett szerdán a különböző paraméterek esetleges kötelezővé tételéről is tárgyalnak majd. 
Az FIA a Német Nagydíj előtt biztosítékot kért, ennek megfelelően a Pirelli kategorikusan kijelentette, hogy rendeltetésszerű használat mellett a 2013-as gumik nem jelentenek biztonsági kockázatot. 
A milánói cég megerősítette, hogy a hétvégi Német Nagydíjra a Kanadában a szabadedzéseken már kipróbált, kevláröves abroncsokat szállítja, a Magyar Nagydíjtól pedig visszatérnek a 2012-es konstrukciókhoz, azonban megtartják az idei keverékeket.
A hungaroringi bevetésre szánt hibrid gumikat a megelőző héten, a silverstone-i ifjoncteszten adják kipróbálásra a csapatoknak.
A milánói cég azt is megerősítette, hogy az FIA-val megegyezett az év közbeni és a téli tesztelés lehetőségéről.  
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery így nyilatkozott:
“A Silverstone-ban történtek teljesen váratlanul értek minket, soha nem volt még ilyesmi a Pirelli több mint egy évszázados autóversenyzési múltjában. Az esetek nagyon megráztak minket, ugyanakkor aláhúzták az általunk már korábban javasolt változtatások szükségességét – és amelyeket a Német Nagydíj szabadedzésén be is vezetünk.”


“Szeretnénk elismerni az FIA, a FOM, a csapatok és a pilóták hajlandóságát a gyors reagálásra, a probléma megoldására. Különösen az FIA-val megszervezett év közbeni és téli tesztek segítenek majd a megfelelőbb, biztonságosabb és jobb teljesítményű gumik előállításában. Szeretném újra hangsúlyozni, hogy a 2013-as gumik megfelelő használat mellett teljesen biztonságosak. ” 
“A silverstone-i történtek után teljes hozzáférést kértünk a valós idejű gumiadatokhoz, hogy biztosíthassuk a rendeltetésszerű használatot és a további fejlesztések hatékonyságát.”
Hembery nem sokkal később kiadott egy második nyilatkozatot, amelyben igyekezett tisztázni, hogy a Pirelli nem akarta kizárólag a csapatokra hárítani a felelősséget.
“Szeretném hangsúlyozni, hogy az FIA, a FOM, a csapatok és a pilóták is együttműködnek velünk, és a legkevésbé sem áll szándékunkban vitát szítani vagy vádaskodni. Mi magunk is felelősséget vállalunk, ahogy a közleményünkből kiderül. Mivel azonban nincsen befolyásunk a gumik használatának minden aspektusára, szükséges az együttműködés, amelyet meg is kapunk minden érintettől, és amelyért nagyon hálásak is vagyunk.”

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.