F1: A csapatok okozhatták a defekteket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 08.30

A Pirelli kedd esti közleményében elsősorban a csapatokat tette felelőssé a silverstone-i defektek miatt. A gyártó a változtatásokat is megerősítette.

A Pirelli kedden este közleményt adott ki, amelyben ismertette a vizsgálata eredményeit. A gumiszállító szerint elsősorban a csapatok voltak a felelősek a Silverstone-ban látott defektekért.
Az utólagos elemzés és vizsgálatok szerint a gumirobbanásoknak nem volt köze a korábban tapasztalt futófelület-leválásokhoz, a defekteket több ok összejátszása okozta. 
Egyrészt az, hogy egyes csapatok fordítva, a jobb és a bal hátsó gumikat az ellenkező oldalra tették fel – nem újdonság, sok-sok éve, idén is  kísérleteznek ezzel az F1-ben -, amit az aszimmetrikus gumik nem bírtak, ugyanis az oldalfalakat specifikusan a megfelelő irányú terhelésre tervezték.
A második ok a javasoltnál alacsonyabb guminyomás, a harmadik a Pirelli által ajánlottnál nagyobb kerék-dőlésszög volt, amik együttesen ahhoz vezettek, hogy az abroncsok nem bírták a silverstone-i kerékvetők ütéseit, különösen a 4-es kanyarban.
A Pirelli a fentiek miatt felkéri a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy a későbbiekben adjon neki közvetlen, valós idejű hozzáférést a gumiadatokhoz, emellett szerdán a különböző paraméterek esetleges kötelezővé tételéről is tárgyalnak majd. 
Az FIA a Német Nagydíj előtt biztosítékot kért, ennek megfelelően a Pirelli kategorikusan kijelentette, hogy rendeltetésszerű használat mellett a 2013-as gumik nem jelentenek biztonsági kockázatot. 
A milánói cég megerősítette, hogy a hétvégi Német Nagydíjra a Kanadában a szabadedzéseken már kipróbált, kevláröves abroncsokat szállítja, a Magyar Nagydíjtól pedig visszatérnek a 2012-es konstrukciókhoz, azonban megtartják az idei keverékeket.
A hungaroringi bevetésre szánt hibrid gumikat a megelőző héten, a silverstone-i ifjoncteszten adják kipróbálásra a csapatoknak.
A milánói cég azt is megerősítette, hogy az FIA-val megegyezett az év közbeni és a téli tesztelés lehetőségéről.  
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery így nyilatkozott:
“A Silverstone-ban történtek teljesen váratlanul értek minket, soha nem volt még ilyesmi a Pirelli több mint egy évszázados autóversenyzési múltjában. Az esetek nagyon megráztak minket, ugyanakkor aláhúzták az általunk már korábban javasolt változtatások szükségességét – és amelyeket a Német Nagydíj szabadedzésén be is vezetünk.”


“Szeretnénk elismerni az FIA, a FOM, a csapatok és a pilóták hajlandóságát a gyors reagálásra, a probléma megoldására. Különösen az FIA-val megszervezett év közbeni és téli tesztek segítenek majd a megfelelőbb, biztonságosabb és jobb teljesítményű gumik előállításában. Szeretném újra hangsúlyozni, hogy a 2013-as gumik megfelelő használat mellett teljesen biztonságosak. ” 
“A silverstone-i történtek után teljes hozzáférést kértünk a valós idejű gumiadatokhoz, hogy biztosíthassuk a rendeltetésszerű használatot és a további fejlesztések hatékonyságát.”
Hembery nem sokkal később kiadott egy második nyilatkozatot, amelyben igyekezett tisztázni, hogy a Pirelli nem akarta kizárólag a csapatokra hárítani a felelősséget.
“Szeretném hangsúlyozni, hogy az FIA, a FOM, a csapatok és a pilóták is együttműködnek velünk, és a legkevésbé sem áll szándékunkban vitát szítani vagy vádaskodni. Mi magunk is felelősséget vállalunk, ahogy a közleményünkből kiderül. Mivel azonban nincsen befolyásunk a gumik használatának minden aspektusára, szükséges az együttműködés, amelyet meg is kapunk minden érintettől, és amelyért nagyon hálásak is vagyunk.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.