A Mercedes kétségkívül nagyon gyors autóval állt elő 2013-ra, azonban az idény elején a jó időmérős szereplést még nem tudták erős versenyeredményekre váltani, nem bírtak a gumikkal.
Hogy a titkos barcelonai tesztnek volt-e köze hozzá, vagy sem, már sosem tudjuk meg, mindenesetre a csapat lendületbe került, Monacóban, majd a múlt hétvégi Brit Nagydíjon is győzött Nico Rosberg, Lewis Hamilton pedig még a gumirobbanás és teljes visszaesés után is a 4. helyig kapaszkodott vissza a hazai szurkolók előtt.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elismerte, hogy kezdenek tartani a Mercedestől, a csapat akár a bajnokság sorsába is beleszólhat, és a brackely-i vezér, Ross Brawn sem zárja már ki ezt.
“Miért is ne? Tavaly a Red Bull is nagyon erős volt az idény közepén. Két csúcsformában lévő pilótánk van, a csapat is kezd összecsiszolódni, szóval miért is ne, de tényleg! Mindenképp megpróbáljuk!” – állította Brawn.
A csapatfőnök elismerte, hogy Sebastian Vettel kiesése és Hamilton defektje miatt nem nem volt teljesen tiszta a kép Silverstone-ban, de úgy véli, nem is csak mázlijuk volt Rosberggel. Igaz, nagy kérdés, hogy később, a nem a két legkeményebb gumin mit tudnak majd.
“Végig ott voltunk Vettel nyomában. Nico végig tudta tartani magát, (az elején) Lewis is képes volt őrizni az előnyt, amit kértünk tőle. Szoros lett volna a vége, de úgy gondolom, hogy versenyképesek voltunk.” 
“Meg kell vizsgálnunk az adatokat. Most elég konzervatív gumik voltak, szóval egyelőre nyitott kérdés, hogy megyünk majd az érzékenyebb keverékeken – mindenesetre biztatóak a jelek.”
A Brit Nagydíj nem a Mercedes idei második győzelme, hanem a gumik katasztrofális hibái miatt lesz emlékezetes. A Pirelli már a Német Nagydíjra változtat az abroncsok szerkezetén, a Magyar Nagydíjtól pedig visszahozzák a 2012-es gumikat.
Brawn bármilyen módosítást támogat:
“A fő, hogy most félretegyük a versenyelőnyök hajhászását. Már bizonyítottuk, hogy versenyképesek vagyunk a mostani körülmények között, és ha a megoldás a gumik megváltoztatása, akkor azt is elfogadjuk. Úgy tudom, hogy a Pirelli már korábban is szeretett volna visszatérni a 2012-es gumikhoz, de néhány csapat megakadályozta ezt. Nem azt mondom, hogy ez a megoldás, de bármi is legyen az, az F1-nek össze kell fognia, és közösen kell lépnünk a sport érdekében. Nem akarunk újabb Silverstone-t.”