Hétvégi vezetők versenye lesz a Forma-1?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.02. 15.30

Luca Marmorinit, a Ferrari motorfejlesztési igazgatóját aggasztja, hogy a V6-os turbómotorok érkezésével az FIA fogyasztási plafont vezet be a Forma-1-ben.

Nagyot változnak jövőre az F1-es szabályok, a V6-os turbómotorok érkezését egy sor egyéb előírás érkezése kíséri. Ezek közé tartozik, hogy az FIA maximalizálja a fogyasztást: az autók versenyenként maximum száz kiló üzemanyagot vihetnek magukkal, átfolyási megkötés pedig, hogy 100 kg/óránál semmilyen körülmények között nem égethetnek el több üzemanyagot. Ennek ellenőrzésére külön műszereket épít a motorokba a szövetség.

“A Ferrari szerint veszélyes ez az irány” – mondta Luca Marmorini, a Ferrari motorfejlesztési igazgatója. “Az jó, hogy az F1 is próbál takarékoskodni, de nem szeretnénk olyan sorozatot, ahol esetleg 50 százalékon kell végigaraszolni egy kört.”

Az új motorok fejlesztése is szigorú keretek között folyhat, az FIA csak megbízhatósági, illetve költségcsökkentési okokból végrehajtott változtatásokat engedélyez. Marmorini azzal számol, hogy évről évre kevesebbet kell piszkálni a motorokat. “Egy teljesen új motornál elengedhetetlen változtatni az elsőről a második évre fordulva.”

“A változtatások mennyisége aztán évről évre csökken majd, a harmadik-negyedik évre juthatunk el egy olyan helyzetig, amely most is jellemző.” Jövőre nyolc helyett csak öt motort lehet büntetlenül felhasználni egy szezonban, Marmorini szerint ez a megbízhatóság nagy tesztje lesz.

“Nehéz lesz problémák nélkül végigcsinálni egy szezont, főleg úgy, hogy egy motorral négy-ötezer kilométert kell megtenni, ami a jelenleginek majdnem a duplája. A turbó miatt a hőmérséklet kontrollálása kulcsfontosságú feladat lesz.”

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.