Hétvégi vezetők versenye lesz a Forma-1?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.02. 15.30

Luca Marmorinit, a Ferrari motorfejlesztési igazgatóját aggasztja, hogy a V6-os turbómotorok érkezésével az FIA fogyasztási plafont vezet be a Forma-1-ben.

Nagyot változnak jövőre az F1-es szabályok, a V6-os turbómotorok érkezését egy sor egyéb előírás érkezése kíséri. Ezek közé tartozik, hogy az FIA maximalizálja a fogyasztást: az autók versenyenként maximum száz kiló üzemanyagot vihetnek magukkal, átfolyási megkötés pedig, hogy 100 kg/óránál semmilyen körülmények között nem égethetnek el több üzemanyagot. Ennek ellenőrzésére külön műszereket épít a motorokba a szövetség.

“A Ferrari szerint veszélyes ez az irány” – mondta Luca Marmorini, a Ferrari motorfejlesztési igazgatója. “Az jó, hogy az F1 is próbál takarékoskodni, de nem szeretnénk olyan sorozatot, ahol esetleg 50 százalékon kell végigaraszolni egy kört.”

Az új motorok fejlesztése is szigorú keretek között folyhat, az FIA csak megbízhatósági, illetve költségcsökkentési okokból végrehajtott változtatásokat engedélyez. Marmorini azzal számol, hogy évről évre kevesebbet kell piszkálni a motorokat. “Egy teljesen új motornál elengedhetetlen változtatni az elsőről a második évre fordulva.”

“A változtatások mennyisége aztán évről évre csökken majd, a harmadik-negyedik évre juthatunk el egy olyan helyzetig, amely most is jellemző.” Jövőre nyolc helyett csak öt motort lehet büntetlenül felhasználni egy szezonban, Marmorini szerint ez a megbízhatóság nagy tesztje lesz.

“Nehéz lesz problémák nélkül végigcsinálni egy szezont, főleg úgy, hogy egy motorral négy-ötezer kilométert kell megtenni, ami a jelenleginek majdnem a duplája. A turbó miatt a hőmérséklet kontrollálása kulcsfontosságú feladat lesz.”

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.