Hétvégi vezetők versenye lesz a Forma-1?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.02. 15.30

Luca Marmorinit, a Ferrari motorfejlesztési igazgatóját aggasztja, hogy a V6-os turbómotorok érkezésével az FIA fogyasztási plafont vezet be a Forma-1-ben.

Nagyot változnak jövőre az F1-es szabályok, a V6-os turbómotorok érkezését egy sor egyéb előírás érkezése kíséri. Ezek közé tartozik, hogy az FIA maximalizálja a fogyasztást: az autók versenyenként maximum száz kiló üzemanyagot vihetnek magukkal, átfolyási megkötés pedig, hogy 100 kg/óránál semmilyen körülmények között nem égethetnek el több üzemanyagot. Ennek ellenőrzésére külön műszereket épít a motorokba a szövetség.

“A Ferrari szerint veszélyes ez az irány” – mondta Luca Marmorini, a Ferrari motorfejlesztési igazgatója. “Az jó, hogy az F1 is próbál takarékoskodni, de nem szeretnénk olyan sorozatot, ahol esetleg 50 százalékon kell végigaraszolni egy kört.”

Az új motorok fejlesztése is szigorú keretek között folyhat, az FIA csak megbízhatósági, illetve költségcsökkentési okokból végrehajtott változtatásokat engedélyez. Marmorini azzal számol, hogy évről évre kevesebbet kell piszkálni a motorokat. “Egy teljesen új motornál elengedhetetlen változtatni az elsőről a második évre fordulva.”

“A változtatások mennyisége aztán évről évre csökken majd, a harmadik-negyedik évre juthatunk el egy olyan helyzetig, amely most is jellemző.” Jövőre nyolc helyett csak öt motort lehet büntetlenül felhasználni egy szezonban, Marmorini szerint ez a megbízhatóság nagy tesztje lesz.

“Nehéz lesz problémák nélkül végigcsinálni egy szezont, főleg úgy, hogy egy motorral négy-ötezer kilométert kell megtenni, ami a jelenleginek majdnem a duplája. A turbó miatt a hőmérséklet kontrollálása kulcsfontosságú feladat lesz.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.