F1: Ifjoncteszt ejtve, jöhetnek a versenyzők

Az év végén is lehet gumiteszt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.02. 08.35

Az FIA elnöke bejelentette, hogy a gumikrízis megoldására nyílttá tették a két hét múlva esedékes ifjonctesztet, gyakorlatilag teljes értékű tesztté alakulhat az esemény.

A Brit Nagydíjon nyilvánvalóvá vált gumikrízis megoldásának egyik elemeként már a hétvégén felmerült, hogy a július 17-19-ére Silverstone -ba tervezett ifjonctesztet teljes értékű F1-es tesztté kellene alakítani. 
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt hétfő este rábólintott a dologra, zöld utat kaptak az állandó versenyzők, és egy nappal meg is hosszabbíthatják a tesztet, hogy a fiatalok és az öreg rókák is vezethessenek.
“Az elsődleges célunk, a Forma-1 biztonsága, márpedig úgy véljük, hogy a Silverstone-ban látott incidensek valódi kockázatot jelentenek. Épp ezért úgy döntöttünk, hogy az ifjoncteszten engedélyezzük a csapatok által szabadon választott látott pilóták bevetését a gumifejlesztési munka elősegítésére. Úgy gondolom, hogy a helyszín tökéletes, hiszen a problémák is ott jelentkeztek” – mondta a francia. 
Az FIA emellett célul tűzte ki a gumimódosításokat eddig akadályozó, az összes csapat egyetértését kívánó rendszer megváltoztatását.
Szintén hétfőn késő délután derült ki, hogy a 2013-as idény végén is lehet gumiteszt. A Pirelli már 2012-ben sem tudta megfelelően tesztelni a gumijait a téli időszakban, idén pedig még nehezebb volt a munka a hideg, esős spanyol helyszíneken, aminek ma is issza a levét az egész F1.
Arról már rég szó van, hogy a 2014-es téli tesztidőszak korábban, januárban elindulhat, valamint hogy a tesztek egy részét valamelyik garantáltan meleg közel-keleti pályán tartják majd, de a hétvégén felmerült, hogy már közvetlenül az idei szezonzáró után elkezdődhetne a munka.
A Pirelli tavaly a Brazil Nagydíj első – kimondottan forró, nem reprezentatív – szabadedzésén ízelítőt adott az idei gumikból, de most sokkal komolyabb lehet a teszt: három nap az intrlagosi pályán a futam után.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery  az Autosportnak mondta el, mire jutottak Silverstone-ban Bernie Ecclestone-nal és Todttal.
“Jeannak jó ötletei vannak, úgy gondolja, tenni kellene azért, hogy könnyebb legyen számunkra a tesztelés. Felvetettük, hogy lehetséges lenne-e már az idei év végén két vagy három napot tesztelni, hogy elvégezhessük az utolsó simításokat. Rendben, az autók sokat változnak 2014-re, de az idei autók tényleg nagyon gyorsak, szóval azokkal a lehető legkomolyabb terhelést próbálhatjuk ki a gumikon.”
Hembery hozzátette, hogy nem igényelnék az összes csapat részvételét, de akár mindenki mehet, aki szeretne.
“Még csak az elképzelésnél tartunk, de nem lenne szükség az összes csapatra. Persze mindenkinek adnánk gumit, ha szeretnének tesztelni, azonban a különböző csapatoknak különböző programokat adnánk. Az abroncsok közel állnának azokhoz, amelyeket aztán a téli teszteken kapnának.” 

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.