A Brit Nagydíjon nyilvánvalóvá vált gumikrízis megoldásának egyik elemeként már a hétvégén felmerült, hogy a július 17-19-ére Silverstone -ba tervezett ifjonctesztet teljes értékű F1-es tesztté kellene alakítani. 
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt hétfő este rábólintott a dologra, zöld utat kaptak az állandó versenyzők, és egy nappal meg is hosszabbíthatják a tesztet, hogy a fiatalok és az öreg rókák is vezethessenek.
“Az elsődleges célunk, a Forma-1 biztonsága, márpedig úgy véljük, hogy a Silverstone-ban látott incidensek valódi kockázatot jelentenek. Épp ezért úgy döntöttünk, hogy az ifjoncteszten engedélyezzük a csapatok által szabadon választott látott pilóták bevetését a gumifejlesztési munka elősegítésére. Úgy gondolom, hogy a helyszín tökéletes, hiszen a problémák is ott jelentkeztek” – mondta a francia. 
Az FIA emellett célul tűzte ki a gumimódosításokat eddig akadályozó, az összes csapat egyetértését kívánó rendszer megváltoztatását.
Szintén hétfőn késő délután derült ki, hogy a 2013-as idény végén is lehet gumiteszt. A Pirelli már 2012-ben sem tudta megfelelően tesztelni a gumijait a téli időszakban, idén pedig még nehezebb volt a munka a hideg, esős spanyol helyszíneken, aminek ma is issza a levét az egész F1.
Arról már rég szó van, hogy a 2014-es téli tesztidőszak korábban, januárban elindulhat, valamint hogy a tesztek egy részét valamelyik garantáltan meleg közel-keleti pályán tartják majd, de a hétvégén felmerült, hogy már közvetlenül az idei szezonzáró után elkezdődhetne a munka.
A Pirelli tavaly a Brazil Nagydíj első – kimondottan forró, nem reprezentatív – szabadedzésén ízelítőt adott az idei gumikból, de most sokkal komolyabb lehet a teszt: három nap az intrlagosi pályán a futam után.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery  az Autosportnak mondta el, mire jutottak Silverstone-ban Bernie Ecclestone-nal és Todttal.
“Jeannak jó ötletei vannak, úgy gondolja, tenni kellene azért, hogy könnyebb legyen számunkra a tesztelés. Felvetettük, hogy lehetséges lenne-e már az idei év végén két vagy három napot tesztelni, hogy elvégezhessük az utolsó simításokat. Rendben, az autók sokat változnak 2014-re, de az idei autók tényleg nagyon gyorsak, szóval azokkal a lehető legkomolyabb terhelést próbálhatjuk ki a gumikon.”
Hembery hozzátette, hogy nem igényelnék az összes csapat részvételét, de akár mindenki mehet, aki szeretne.
“Még csak az elképzelésnél tartunk, de nem lenne szükség az összes csapatra. Persze mindenkinek adnánk gumit, ha szeretnének tesztelni, azonban a különböző csapatoknak különböző programokat adnánk. Az abroncsok közel állnának azokhoz, amelyeket aztán a téli teszteken kapnának.”