F1: A Lotus nem adja könnyen Räikkönent

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.02. 11.30

Miután biztossá vált, hogy 2013 végén Mark Webber elhagyja a Red Bullt, még magasabb fokozatra kapcsoltak a Kimi Räikkönent a bajnokcsapathoz kötő találgatások. A Lotus azonban nagyon ragaszkodik a finnhez.

Már az év eleje óta folyik a spekuláció arról, hogy a Lotusnál kifutó szerződésű Kimi Räikkönen 2014-ben csatlakozhat a Red Bullhoz, Mark Webber múlt csütörtöki, visszavonulásáról szól bejelentése pedig teljesen nyílttá tette az ügyet.
A Red Bull főnöke, Christian Horner a legkevésbé sem tagadja, hogy a 2007-es bajnok az egyik fő kiszemeltjük, és maga Räikkönen is elismerte, hogy “beszélgettek” már az esetleges átszerződésről.
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier szeretné, ha minél előbb tisztázódna a kérdés, méghozzá az ő javukra:
“Kimi is tudja, hogy tudnunk kell tervezni 2014-re. Úgy véljük, hogy még a nyári szünet előtt eldönti, marad-e vagy sem. Keményen küzdünk Kimi megtartásáért, minden tőlünk telhetőt megteszünk. Én személy szerint meg vagyok győződve róla, hogy jövőre is a mi autónkban ül majd” – mondta a német Bildnek.
Bár a Red Bull minden bizonnyal több pénzt és – a jelenlegi állás szerint – gyorsabb autót is kínálhat Räikkönennek, Boullier szerint nem csak ezek a szempontok számítanak majd a döntésnél.   
“Kimi nem eladó. Nincs szüksége még több pénzre, a Red Bull nem tudja egyszerűen csak megvenni. Én tudom, hogyan gondolkodik, és a pénz nem játszik elsődleges szerepet nála. Szereti a csapattagokat, a mérnököket, a csapatvezetést. Kimi mindennél jobban szereti a szabadságot, itt pedig minden más csapatnál többet élvez belőle, és még versenyképes autót is kap mellé.”
“A Red Bull viszont teljesen Sebastian Vettel köré épül, Kiminek be kellene sorolnia a három bajnoki címet nyerő srác mögé. Másrészt nálunk alig kell PR-szerepet vállalnia, szemben a Red Bull 20 vagy 30 napjával. Ezért is érzi itt jól magát. Kimi szeretné legyőzni Vettelt, de nem minden áron. Én annyit tehetek, hogy hangsúlyozom neki a Lotus mellett szóló érveket.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.