F1: A Lotus nem adja könnyen Räikkönent

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.02. 11.30

Miután biztossá vált, hogy 2013 végén Mark Webber elhagyja a Red Bullt, még magasabb fokozatra kapcsoltak a Kimi Räikkönent a bajnokcsapathoz kötő találgatások. A Lotus azonban nagyon ragaszkodik a finnhez.

Már az év eleje óta folyik a spekuláció arról, hogy a Lotusnál kifutó szerződésű Kimi Räikkönen 2014-ben csatlakozhat a Red Bullhoz, Mark Webber múlt csütörtöki, visszavonulásáról szól bejelentése pedig teljesen nyílttá tette az ügyet.
A Red Bull főnöke, Christian Horner a legkevésbé sem tagadja, hogy a 2007-es bajnok az egyik fő kiszemeltjük, és maga Räikkönen is elismerte, hogy “beszélgettek” már az esetleges átszerződésről.
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier szeretné, ha minél előbb tisztázódna a kérdés, méghozzá az ő javukra:
“Kimi is tudja, hogy tudnunk kell tervezni 2014-re. Úgy véljük, hogy még a nyári szünet előtt eldönti, marad-e vagy sem. Keményen küzdünk Kimi megtartásáért, minden tőlünk telhetőt megteszünk. Én személy szerint meg vagyok győződve róla, hogy jövőre is a mi autónkban ül majd” – mondta a német Bildnek.
Bár a Red Bull minden bizonnyal több pénzt és – a jelenlegi állás szerint – gyorsabb autót is kínálhat Räikkönennek, Boullier szerint nem csak ezek a szempontok számítanak majd a döntésnél.   
“Kimi nem eladó. Nincs szüksége még több pénzre, a Red Bull nem tudja egyszerűen csak megvenni. Én tudom, hogyan gondolkodik, és a pénz nem játszik elsődleges szerepet nála. Szereti a csapattagokat, a mérnököket, a csapatvezetést. Kimi mindennél jobban szereti a szabadságot, itt pedig minden más csapatnál többet élvez belőle, és még versenyképes autót is kap mellé.”
“A Red Bull viszont teljesen Sebastian Vettel köré épül, Kiminek be kellene sorolnia a három bajnoki címet nyerő srác mögé. Másrészt nálunk alig kell PR-szerepet vállalnia, szemben a Red Bull 20 vagy 30 napjával. Ezért is érzi itt jól magát. Kimi szeretné legyőzni Vettelt, de nem minden áron. Én annyit tehetek, hogy hangsúlyozom neki a Lotus mellett szóló érveket.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.