F1: Meghátrálnak a vétózó csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 12.30

A Ferrari, a Lotus és a Force India sem kívánja elbuktatni a lehetséges újabb gumimódosítást, a biztonság mindenek felett áll.

A Pirelli már a Kanadai Nagydíjon, majd a Brit Nagydíjon be akarta vetni a futófelület-leválásokat kiküszöbölni szánt új szerkezetű abroncsait, de a tervezett változtatásokat folyamatosan megvétózta a Ferrari, a Lotus és a Force India.
A vasárnap Silverstone-ban látott defektparádé után a Red Bull főtervezője, Adrian Newey a fenti riválisokra mutogatott, azonban a Brit Nagydíjon tapasztaltak után immár ez a három csapat sem kívánja akadályozni az újabb módosításokat.
A Lotus-főnök Eric Boullier az Autosportnak azt mondta, nem gondolnak már vétóra: “A Pirellivel együttműködve megoldást kell keresnünk. Lehet, hogy acélról kevlárra cserélik majd az abroncs övét, mi is támogatnánk ezt, ha szükséges. A biztonság az elsődleges.”
“Szerintem nagyon fontos, hogy kielégítő megoldást találjunk, ugyanis a biztonság mindannyiunk számára kiemelt fontosságú” – értett egyet a Ferrari főnöke, Stefano Domenicali. 
“Most már teljesen más a helyzet, mint korábban, hiszen ezelőtt a biztonság nem volt aggályos. Most viszont már biztonsági kérdéssé vált a dolog, szóval mi sem fogjuk kockáztatni senki testi épségét egy műszaki kérdés miatt” – szögezte le a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley. 
A Force India tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya a fentiekkel együtt továbbra sem örül a módosítás lehetőségének.
“Nekünk nincsenek problémáink, szóval miért vegyük magunkra másokéit? Természetesen mi sem vagyunk felelőtlenek, nem fogunk öncélúan tiltakozni, ha biztonsági célú változtatásra van szükség a Forma-1-ben.”
“Azon kívül, hogy a követő pilóta egy kicsit megijed, amikor előtte felrobban egy abroncs, nincs komoly biztonsági kockázat. Nem voltak óriási kipördülések, falnak ütközések. Persze a Pirellinek tennie kell a dolgát, a csapatokkal együttműködve megfelelő megoldást kell találnunk” – magyarázta az indiai milliárdos.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.