F1: Meghátrálnak a vétózó csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 12.30

A Ferrari, a Lotus és a Force India sem kívánja elbuktatni a lehetséges újabb gumimódosítást, a biztonság mindenek felett áll.

A Pirelli már a Kanadai Nagydíjon, majd a Brit Nagydíjon be akarta vetni a futófelület-leválásokat kiküszöbölni szánt új szerkezetű abroncsait, de a tervezett változtatásokat folyamatosan megvétózta a Ferrari, a Lotus és a Force India.
A vasárnap Silverstone-ban látott defektparádé után a Red Bull főtervezője, Adrian Newey a fenti riválisokra mutogatott, azonban a Brit Nagydíjon tapasztaltak után immár ez a három csapat sem kívánja akadályozni az újabb módosításokat.
A Lotus-főnök Eric Boullier az Autosportnak azt mondta, nem gondolnak már vétóra: “A Pirellivel együttműködve megoldást kell keresnünk. Lehet, hogy acélról kevlárra cserélik majd az abroncs övét, mi is támogatnánk ezt, ha szükséges. A biztonság az elsődleges.”
“Szerintem nagyon fontos, hogy kielégítő megoldást találjunk, ugyanis a biztonság mindannyiunk számára kiemelt fontosságú” – értett egyet a Ferrari főnöke, Stefano Domenicali. 
“Most már teljesen más a helyzet, mint korábban, hiszen ezelőtt a biztonság nem volt aggályos. Most viszont már biztonsági kérdéssé vált a dolog, szóval mi sem fogjuk kockáztatni senki testi épségét egy műszaki kérdés miatt” – szögezte le a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley. 
A Force India tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya a fentiekkel együtt továbbra sem örül a módosítás lehetőségének.
“Nekünk nincsenek problémáink, szóval miért vegyük magunkra másokéit? Természetesen mi sem vagyunk felelőtlenek, nem fogunk öncélúan tiltakozni, ha biztonsági célú változtatásra van szükség a Forma-1-ben.”
“Azon kívül, hogy a követő pilóta egy kicsit megijed, amikor előtte felrobban egy abroncs, nincs komoly biztonsági kockázat. Nem voltak óriási kipördülések, falnak ütközések. Persze a Pirellinek tennie kell a dolgát, a csapatokkal együttműködve megfelelő megoldást kell találnunk” – magyarázta az indiai milliárdos.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.