F1: Két tesztet tarthat a Pirelli

Megegyeztek a fejesek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 16.30

Bernie Ecclestone azt mondja, a Pirelli engedélyt kaphat két háromnapos gumitesztre a mai autókkal.

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt állítja, hogy a Pirelli engedélyt kap két teljes értékű gumiteszt szervezésére.
“A Pirelli sokszor panaszkodott már a gumiproblémák miatt. Jelezték, hogy szeretnék kijavítani az abroncsokat, de a nyomorult, idióta korlátozások miatt nincs lehetőségük tesztelni. De beszéltem Jean Todttal (FIA-elnök) a hétvégén, azt mondta, akkor hadd teszteljenek!” – idézte a Press Association Sport Ecclestone-t
  
“Szóval engedélyezte a Pirellinek, hogy két háromnapos tesztet tartsanak akármikor, amikor kedvük tartja, hogy a jövő évre és az idei évre is dolgozhassanak, szóval pontosan ez fog történni.”
A kérdésre, hogy ezek szerint aktuális, 2013-as autóval tesztelhet-e a gyártó, így felelt: “azt használnak, amit csak akarnak. Semmi korlátozás. Az égvilágon semmi, azt csinálnak, amit akarnak.”
A silverstone-i defektsorozat természetesen Ecclestone-nak sem tetszett:
“Nyilván senki sem szerette volna ezt. Nagy balesetek is történhettek volna, de egyelőre óvatosnak kell lennünk, meg kell tudni, pontosan mi is történt. Egy biztos: a Pirelli sem akar ilyen hibákat, ők is sima versenyeket szeretnének. Szóval mindent kivizsgálnak majd, azt is, hogy esetleg a kerékvetők okozták-e a hibákat. Egy-két pilóta is ezt gyanította.”
Az utóbbi felvetést a pályát birtokló Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) elnöke, Derek Warwick kategorikusan cáfolta: “abszolút hülyeség. 2009 óta vannak ezek a kerékvetők, azóta több ezer autó ment át rajtuk, és soha nem volt semmi gond. Az FIA is ellenőrizte őket, és mindenben megfelelnek az előírásoknak.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.