F1: Ifjoncteszt helyett gumiteszt?

A 2012-es gumik jók lennének

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 09.10

A Brit Nagydíjon történtek után a csapatok a július közepi ifjoncteszt teljes értékű tesztté való átszervezését fontolgatják, sürgősen kezelni kell a gumihelyzetet.

A Brit Nagydíjon látott sorozatos defektek minden korábbinál erősebben rávilágítottak, hogy valódi tesztelés nélkül a Pirelli nem tud megfelelő gumikat adni a csapatoknak. 
A Silverstone-ban vasárnap délután látottak után az F1-es alakulatok azt szeretnék, hogy az angol pályára július 17-19-ére ütemezett ifjonctesztet teljes értékű év közbeni tesztté alakítsák.
“Az F1-es közösségnek össze kell fognia, hogy megoldjuk a dolgokat. Nekem van ötletem, amit megtárgyalhatunk majd a napokban: az ifjoncteszt helyett teszteljünk rendesen itt Silverstone-ban” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.
“Tekintetbe véve, hogy ez a pálya komolyan terheli a gumikat, a Pirellivel közösen tényleg sokat tehetnénk a hibák kiküszöböléséért. Emellett én az javaslom, hogy az állandó versenyzőket vessük be, hiszen számukra is nagyon fontos ez. A mi csapatunk teljesen nyitott bármilyen megoldásra, ezzel pedig mindannyian jól járnánk” – tette hozzá.
A Red Bull-lal kapcsolatban a hétvégén felröppent, hogy a Mercedeséhez hasonló pirellis privát tesztet szeretne tartani, így egyértelmű, hogy a Brit Nagydíjon történtek tükrében a bajnokcsapat is támogatja a rendes teszt ötletét.
“Pár hét múlva épp lesz egy teszt. Pillanatnyilag a fiatal pilótáknak szól, de talán jobb lenne, ha az állandó versenyzők vagy az állandó tesztpilóták vezetnének, akik megfelelő visszajelzéseket adnának arról a pályáról, ahol a bajok történtek, ezeket a Pirelli is jól használhatná” – mondta Chrtistian Horner, aki amúgy a 2012-es gumik visszahozását is támogatná.
“A leglogikusabb az lenne, ha visszatérnénk azokhoz a gumikhoz, amelyek beváltak. A tavalyi gumik nem mentek szét. “
Az F1 állandó versenyigazgatója, egyben az FIA műszaki és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting is megerősítette vasárnap este, hogy a lehetőségek között van az ifjoncteszt átszervezése, és az állandó pilóták pályára engedése is.
A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh annyira nem rajong az elképzelésért, igaz, nem az ötlettel van a baja, egyszerűen sokkal gyorsabb és egyszerűbb lépést szeretne látni – szerinte is a 2012-es gumik jelentenék a megoldást.
“Én úgy gondolom, az túl sokára lenne. Felvetődött ez már tegnap (szombaton), azonban mostanra sokkal több adatunk van. Minek ezzel variálni? A tavaly használt gumik bármikor újra gyárthatók, sőt esetleg raktáron is van belőlük, szerintem az idénynek ebben a szakaszában ez lenne a helyes lépés.”

Kommentek

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.