F1: A McLaren lemondott 2013-ról

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 14.30

A McLarennél belátták, hogy az idei szezonban már nem terem babér számukra, így hamarosan átállnak a 2014-es fejlesztésekre.

A McLaren rosszul sikerült autóval kezdte a 2013-as idényt, és a félretervezett MP4-28-as a fejlesztgetések ellenére sem javult semmit, sőt, az elmúlt két versenyen már pontot sem tudott szerezni a wokingi csapat.
Bár korábban azt mondták, hogy az utolsó pillanatig hajtani fognak, nem nyugszanak, míg vissza nem kapaszkodnak az élre, Silverstone-ban már beismerték a kudarcot, leírták az évet. A csapatfőnök, Martin Whitmarsh már szombaton arról beszélt, hogy hamarosan átállnak a 2014-es felkészülésre.
“Be kell biztosítanunk, hogy jövőre versenyképesek legyünk. Őszinte leszek:a szokásosnál jóval korábban fordítunk több erőforrást a jövő évi projektre” – mondta ki a főnök. “A vérünkben van a versenyzés, szóval nem adjuk fel idén sem, hajtani fogunk, de reálisan kell néznünk, hogy mit érhetünk el, mi a fontossági sorrend.”
Whitmarsh már-már nyíltan elismerte, hogy az idei autó teljes zsákutca: “Nagyon sok mindennel próbálkozunk, de hogy őszinte legyek, nem igazán javul az autó. Mostantól csak azokra a területekre koncentrálunk az idei járgány fejlesztésénél, amelyek a jövő évre is tanulságokat és hasznot hozhatnak.”
Ahogy írtuk, a wokingi csapat Montreal után a hazai pályán is nullázott, 37 pontjával közelebb van a konstruktőri bajnokság 7. helyén álló Toro Rossóhoz (24 pont), mint a Force Indiához (59 pont). A Brit Nagydíj után Whitmarsh a szurkolóknak üzent, megköszönte a kitartást.
“Szeretném kifejezni a tiszteletemet a több tízezer nézőnek, akik a változó időjárás mellett is itt voltak a Forma-1-en. Mondanom sem kell, hogy a brit szurkolóink a legnagyszerűbbek, nagyon jó érzés, hogy ebben a nehéz időszakban is támogatnak minket.”
“Összességében nehéz hétvége volt ez a csapat számára, azonban voltak hasznos tanulságai, amelyekből igyekszünk tanulni a jövő hétvégére, Németországban jobb eredményre hajtunk majd.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.