F1: A Lotusra és a Ferrarira mutogat a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 11.35

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey nem titkolja, hogy a gumimódosítást elbuktató Ferrarit, Lotust és Force Indiát tartja a felelősnek a Silverstone-ban látott defektekért.

A Pirelli még a Spanyol Nagydíj után bejelentette, hogy a túl sok kerékcsere és a néhányszor előfordult futófelület-leválások miatt új gumikat kíván bevetni a Kanadai Nagydíjtól, de előbb a keverékek módosítása, majd a csak biztonsági jellegű módosítás, a csak a szerkezetet érintő acélöv kevlárra cserélése is elbukott néhány csapat ellenállásán.
Míg a Red Bull és a Mercedes az idény elejétől a gumik megváltoztatásáért lobbizott, a Force India, a Ferrari és a Lotus semmilyen módosítást nem engedett, márpedig az idény közbeni változtatásokhoz az összes csapat egyetértése kell.
A milánói cég a futófelület-leválások kezelésére új ragasztási eljárást vetett be, Silversone-ban már ilyen abroncsokat használtak az F1-esek, de a hétvége a korábban látottaknál is durvább, új jellegű defekteket hozott.
A Red Bull főtervezője egyértelműen a vétózó riválisokat tartja a felelősnek.
“Szomorú ez, de ilyen a Forma-1. Elég világos volt korábban is, hogy a baj van a gumikkal. A Pirelli ajánlott is megoldást, eltérő konstrukciót, már Montrealra jöhetett volna. De két-három csapat megvétózta ezt, mert attól féltek, hogy más csapatoknak jobb lesz majd az a gumi, mint nekik. A szűklátókörűségüknek köszönhetően a Forma-1 aggasztó produkcióval állt elő Silverstone-ban, ami már a pilótákat is veszélyezteti” – nyilatkozta Adrian Newey az Autosportnak. 
“A Pirelli a szakértő, de az én tudásom alapján az új konstrukcióval nem lettek volna is katasztrofális defektek.”
A mérnökzseni is meg van győződve róla, hogy Silverstone után elkerülhetetlen a változtatás. 
“Az egész paddock szempontjából aggasztó a helyzet, először is a biztonság tekintetében, másrészt pedig azért is, mert ha így folytatódik, akkor a bajnokságot a véletlenszerű gumihibák dönthetik el. Nagyon csalódott lennék, ha ezek után sem történik semmi.” 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.