A Pirelli még a Spanyol Nagydíj után bejelentette, hogy a túl sok kerékcsere és a néhányszor előfordult futófelület-leválások miatt új gumikat kíván bevetni a Kanadai Nagydíjtól, de előbb a keverékek módosítása, majd a csak biztonsági jellegű módosítás, a csak a szerkezetet érintő acélöv kevlárra cserélése is elbukott néhány csapat ellenállásán.
Míg a Red Bull és a Mercedes az idény elejétől a gumik megváltoztatásáért lobbizott, a Force India, a Ferrari és a Lotus semmilyen módosítást nem engedett, márpedig az idény közbeni változtatásokhoz az összes csapat egyetértése kell.
A milánói cég a futófelület-leválások kezelésére új ragasztási eljárást vetett be, Silversone-ban már ilyen abroncsokat használtak az F1-esek, de a hétvége a korábban látottaknál is durvább, új jellegű defekteket hozott.
A Red Bull főtervezője egyértelműen a vétózó riválisokat tartja a felelősnek.
“Szomorú ez, de ilyen a Forma-1. Elég világos volt korábban is, hogy a baj van a gumikkal. A Pirelli ajánlott is megoldást, eltérő konstrukciót, már Montrealra jöhetett volna. De két-három csapat megvétózta ezt, mert attól féltek, hogy más csapatoknak jobb lesz majd az a gumi, mint nekik. A szűklátókörűségüknek köszönhetően a Forma-1 aggasztó produkcióval állt elő Silverstone-ban, ami már a pilótákat is veszélyezteti” – nyilatkozta Adrian Newey az Autosportnak. 
“A Pirelli a szakértő, de az én tudásom alapján az új konstrukcióval nem lettek volna is katasztrofális defektek.”
A mérnökzseni is meg van győződve róla, hogy Silverstone után elkerülhetetlen a változtatás. 
“Az egész paddock szempontjából aggasztó a helyzet, először is a biztonság tekintetében, másrészt pedig azért is, mert ha így folytatódik, akkor a bajnokságot a véletlenszerű gumihibák dönthetik el. Nagyon csalódott lennék, ha ezek után sem történik semmi.”