F1: A Lotusra és a Ferrarira mutogat a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 11.35

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey nem titkolja, hogy a gumimódosítást elbuktató Ferrarit, Lotust és Force Indiát tartja a felelősnek a Silverstone-ban látott defektekért.

A Pirelli még a Spanyol Nagydíj után bejelentette, hogy a túl sok kerékcsere és a néhányszor előfordult futófelület-leválások miatt új gumikat kíván bevetni a Kanadai Nagydíjtól, de előbb a keverékek módosítása, majd a csak biztonsági jellegű módosítás, a csak a szerkezetet érintő acélöv kevlárra cserélése is elbukott néhány csapat ellenállásán.
Míg a Red Bull és a Mercedes az idény elejétől a gumik megváltoztatásáért lobbizott, a Force India, a Ferrari és a Lotus semmilyen módosítást nem engedett, márpedig az idény közbeni változtatásokhoz az összes csapat egyetértése kell.
A milánói cég a futófelület-leválások kezelésére új ragasztási eljárást vetett be, Silversone-ban már ilyen abroncsokat használtak az F1-esek, de a hétvége a korábban látottaknál is durvább, új jellegű defekteket hozott.
A Red Bull főtervezője egyértelműen a vétózó riválisokat tartja a felelősnek.
“Szomorú ez, de ilyen a Forma-1. Elég világos volt korábban is, hogy a baj van a gumikkal. A Pirelli ajánlott is megoldást, eltérő konstrukciót, már Montrealra jöhetett volna. De két-három csapat megvétózta ezt, mert attól féltek, hogy más csapatoknak jobb lesz majd az a gumi, mint nekik. A szűklátókörűségüknek köszönhetően a Forma-1 aggasztó produkcióval állt elő Silverstone-ban, ami már a pilótákat is veszélyezteti” – nyilatkozta Adrian Newey az Autosportnak. 
“A Pirelli a szakértő, de az én tudásom alapján az új konstrukcióval nem lettek volna is katasztrofális defektek.”
A mérnökzseni is meg van győződve róla, hogy Silverstone után elkerülhetetlen a változtatás. 
“Az egész paddock szempontjából aggasztó a helyzet, először is a biztonság tekintetében, másrészt pedig azért is, mert ha így folytatódik, akkor a bajnokságot a véletlenszerű gumihibák dönthetik el. Nagyon csalódott lennék, ha ezek után sem történik semmi.” 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.