F1: Életveszélyes a gumihelyzet?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.30. 17.00

A valószínű győzelmet elbukó Lewis Hamilton, valamint Jenson Button és Fernando Alonso is elfogadhatatlannak és nagyon veszélyesnek bélyegezte a sorozatos defekteket. Niki Lauda egyenesen életveszélyesnek bélyegezte a Pirelliket.

Lewis Hamilton nagy eséllyel megnyerhette volna a Brit Nagydíjat, ha a 8. körben nem robban le a bal hátsó gumija. Ő volt az első, de messze nem az egyetlen, akivel ez történt, később Felipe Massa, Jean-Eric Vergne és Sergio Perez Pirellije is így adta meg magát.
A futam után a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda “életveszélyesnek” nevezte a gumikat, és a végül negyedikként beérő Hamilton is keményen kritizálta a helyzetet:
 
“A biztonság a legfőbb kérdés, ez így elfogadhatatlan. Ott volt a gumitesztünk, igyekeztünk javítani a gumikat, így négy durrdefekt elfogadhatatlan. Ennél sokkal biztonságosabb gumit teszteltünk, nem tudom, miért nem azt használjuk. Csak akkor lépünk valamit, ha valaki megsérül?! Az FIA-val felesleges is tárgyalni, ha maguktól nem lépnek semmit, az önmagáért beszél.”
Hamilton valószínűleg arra utalt, hogy a versenyzők szervezete, a GPDA már hetekkel ezelőtt levélben jelezte az FIA-nak a biztonsági aggályait, a felügyelőszervezet azonban, tartva magát a szabályokhoz, eddig nem lépett közbe, a csapatok teljes egyetértése híján nem kerültek pályára élesben az újabb, javított gumik. 
A volt csapattárs, Jenson Button is hasonlóan bosszúsan nyilatkozott a futam után, kiemelte, hogy mennyire veszélyes a leszakadó gumi – Kimi Räikkönennek jutott pár darab Vergne abroncsából, és Fernando Alonso is csak a refelxeinek köszönhette, hogy nem kapta telibe Perez bal hátsóját.  
“Öt gumi szállt el a hétvégén (Pereznek már az utolsó szabadedzésen is volt egy esete – a szerk.), ez komoly probléma, valamit tenni kell. Emiatt nem vezetünk másképp, de azért aggasztja az embert. Defekt 300-nál, ahogy Checóval történt, ez így nincsen jól. Nem is csak az autóban ülő pilótára jelent veszélyt, hanem a többiekre is. A követőket fémet is tartalmazó gumidarabok találják el. Ez így nem mehet tovább. Nem kell ezt ragozni, mindenki számára világos.”
Alonso kiemelte, hogy szerinte nem a kerékvetők okozták a problémákat.
“Pereznél nagyon ijesztő volt, nagy mázlim volt, talán egy centivel kerültem el a gumiját. De nem a kerékvetők miatt volt ez. Hogy őszinte legyek, én nem kerültem őket, nem is lehetséges, amikor versenyzünk, ennyire nem lehet figyelni a kanyarkijáratokban. És amúgy is,  már 12 éve versenyzek, és sosem volt még ilyen gond Silverstone-ban. Nyilvánvalóan gond van, de a megoldást mi sem tudjuk, ez a Pirelli dolga.”
Az egyik “áldozat”, Massa így beszélt:
“Fantasztikusan rajtoltam, nagyon jól mentem, a 3-4. helyen jártam, amikor megtörtént az a nagyon veszélyes eset. De nem csak velem, másokkal is. Hirtelen az utolsó helyen találtam magam, pedig ma a dobogón végezhettem volna. De mindent egybevetve nem mondhatom, hogy elégedetlen vagyok a 6. hellyel, azonban a gumihelyzet elfogadhatatlan. Ilyen sebességnél nagyon veszélyes és az elrepülő darabok természetesen másokat is veszélyeztetnek.”
Az FIA elnöke, Jean Todt “beidézte” a Pirellit az F1-es csapatvezetőkből álló, Charlie Whiting elnöklete alatt működő F1-es bizottság ülésére, a Nürburgringre.

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.