F1: Életveszélyes a gumihelyzet?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.30. 17.00

A valószínű győzelmet elbukó Lewis Hamilton, valamint Jenson Button és Fernando Alonso is elfogadhatatlannak és nagyon veszélyesnek bélyegezte a sorozatos defekteket. Niki Lauda egyenesen életveszélyesnek bélyegezte a Pirelliket.

Lewis Hamilton nagy eséllyel megnyerhette volna a Brit Nagydíjat, ha a 8. körben nem robban le a bal hátsó gumija. Ő volt az első, de messze nem az egyetlen, akivel ez történt, később Felipe Massa, Jean-Eric Vergne és Sergio Perez Pirellije is így adta meg magát.
A futam után a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda “életveszélyesnek” nevezte a gumikat, és a végül negyedikként beérő Hamilton is keményen kritizálta a helyzetet:
 
“A biztonság a legfőbb kérdés, ez így elfogadhatatlan. Ott volt a gumitesztünk, igyekeztünk javítani a gumikat, így négy durrdefekt elfogadhatatlan. Ennél sokkal biztonságosabb gumit teszteltünk, nem tudom, miért nem azt használjuk. Csak akkor lépünk valamit, ha valaki megsérül?! Az FIA-val felesleges is tárgyalni, ha maguktól nem lépnek semmit, az önmagáért beszél.”
Hamilton valószínűleg arra utalt, hogy a versenyzők szervezete, a GPDA már hetekkel ezelőtt levélben jelezte az FIA-nak a biztonsági aggályait, a felügyelőszervezet azonban, tartva magát a szabályokhoz, eddig nem lépett közbe, a csapatok teljes egyetértése híján nem kerültek pályára élesben az újabb, javított gumik. 
A volt csapattárs, Jenson Button is hasonlóan bosszúsan nyilatkozott a futam után, kiemelte, hogy mennyire veszélyes a leszakadó gumi – Kimi Räikkönennek jutott pár darab Vergne abroncsából, és Fernando Alonso is csak a refelxeinek köszönhette, hogy nem kapta telibe Perez bal hátsóját.  
“Öt gumi szállt el a hétvégén (Pereznek már az utolsó szabadedzésen is volt egy esete – a szerk.), ez komoly probléma, valamit tenni kell. Emiatt nem vezetünk másképp, de azért aggasztja az embert. Defekt 300-nál, ahogy Checóval történt, ez így nincsen jól. Nem is csak az autóban ülő pilótára jelent veszélyt, hanem a többiekre is. A követőket fémet is tartalmazó gumidarabok találják el. Ez így nem mehet tovább. Nem kell ezt ragozni, mindenki számára világos.”
Alonso kiemelte, hogy szerinte nem a kerékvetők okozták a problémákat.
“Pereznél nagyon ijesztő volt, nagy mázlim volt, talán egy centivel kerültem el a gumiját. De nem a kerékvetők miatt volt ez. Hogy őszinte legyek, én nem kerültem őket, nem is lehetséges, amikor versenyzünk, ennyire nem lehet figyelni a kanyarkijáratokban. És amúgy is,  már 12 éve versenyzek, és sosem volt még ilyen gond Silverstone-ban. Nyilvánvalóan gond van, de a megoldást mi sem tudjuk, ez a Pirelli dolga.”
Az egyik “áldozat”, Massa így beszélt:
“Fantasztikusan rajtoltam, nagyon jól mentem, a 3-4. helyen jártam, amikor megtörtént az a nagyon veszélyes eset. De nem csak velem, másokkal is. Hirtelen az utolsó helyen találtam magam, pedig ma a dobogón végezhettem volna. De mindent egybevetve nem mondhatom, hogy elégedetlen vagyok a 6. hellyel, azonban a gumihelyzet elfogadhatatlan. Ilyen sebességnél nagyon veszélyes és az elrepülő darabok természetesen másokat is veszélyeztetnek.”
Az FIA elnöke, Jean Todt “beidézte” a Pirellit az F1-es csapatvezetőkből álló, Charlie Whiting elnöklete alatt működő F1-es bizottság ülésére, a Nürburgringre.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.