F1: Defektparádé, káoszfutam, Rosberg-győzelem

Forma-1 Brit Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.30. 15.52

Miután előbb Lewis Hamilton, majd Sebastian Vettel is vezető helyről pottyant ki, Nico Rosberg nyerte a gumiproblémákkal, biztonsági autóval, őrült hajrával dúsított Brit Nagydíjat. Webber lett a 2., Alonso a 3.

Nico Rosberg nyerte a Brit Nagydíjat, amelyen a defektek, a biztonsági autós szakaszok és a jó időben elvégzett vagy épp kihagyott kerékcserék döntöttek a végső sorrendről. 
A futam első harmadára az egymás után eldurranó Pirellik nyomták rá a bélyegüket, az első áldozat a versenyt vezető Lewis Hamilton volt, aki a mezőny legvégére esett vissza. Hasonló eset történt Felipe Massával és Jean-Eric Vergne-nyel is, a biztonsági autót is be kellett küldeni. 
Hamilton kidőlése után Sebastian Vettel volt a favorit, de a címvédő Red Bullja elromlott, a verseny kétharmadánál kiesett. Az RB9-es mentése miatt újra bement a safety car, ez pedig megbolondította a hajrát.
Rosberg és Mark Webber friss gumikra váltott, így a német elég biztosan tartotta a vezetést, míg az ausztrál három helyet javítva utol nem érte. Ha lett volna egy-két kör nyerhetett is volna. Webber “húzta magával” Alonsót és Hamiltont is, míg a régi gumikon küszködő Kimi Räikkönen a 2. helyről az ötödikig csúszott vissza az utolsó pár kör alatt.
Míg Alonso nagyot versenyezve ki tudta használni Vettel kiesését, Räikkönen veszített a spanyollal szemben a pontversenyben, és a címvédőn sem hozott sokat.
A nagy nevek mellett kiválóan ment Adrian Sutil, Daniel Ricciardo is, Massa szintén ügyes volt, a defektje ellenére a 6. lett, míg Paul di Resta a mezőny legvégéről rajtolva is pontot szerzett a végén.
A küszködő Sauber Nico Hülkenberg 10. helyének örülhetett.
A Mercedes idei második futamgyőzelmével megelőzte a Ferrarit a konstruktőri versenyben, ahol továbbra is a Red Bull vezet. 
Így zajlott a verseny
A hétvége legmelegebb (21 fokos környezeti, 31 fokos aszfalthőmérséklet), ugyanakkor legszelesebb körülményei között kezdődött a Brit Nagydíj. A rajtra a Paul di Resta büntetése miatt a 10. helyre előrelépett Jenson Button, Jean-Eric Vergne, Nico Hülkenberg, Esteban Gutierrez, a két caterhames és a mezőny végére került Force Indiá-s skót választotta a kemény keveréket, a többiek a közepest tették fel.
Az első sorból Hamilton és Rosberg, a másodikból Vettel és Webber indult, az 5. rajtkocka Daniel Ricciardóé volt, Räikkönen csak a 8., Alonso a 9. helyről várta a fények kialvását.
A startnál Hamilton simán elment, de Vettel megelőzte Rosberget, Webber és Grosjean pedig összeért, az ausztrál visszaesett. A rajt sztárja Felipe Massa volt, a 11. helyről az ötödikre ugrott előre.
Alonso is hátrébb került, de gyorsan visszaelőzte Buttont, majd Grosjeant is elkapta.
A 3. körre a sorrend Hamilton, Vettel, Rosberg, Sutil, Massa, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Grosjean és Button volt a top10-ben. 
Button a 6-7. körre már küszködött a gumikkal, túlmelegedésre panaszkodott, csapattársa, Sergio Perez meg is előzte, majd a jó tempóban visszakapaszkodó Webber is elkapta.
A 8. körben beütött a krach Hamiltonnál, a kör felénél a bal hátsója megadta magát – a már többször is látott  Pirelli-probléma -, mire visszaért a bokszba, a teljes mezőny elment mellette, a legutolsó helyre esett vissza.
Két körrel később Massa bal hátsója is elszállt a pálya ugyanazon szakaszán. 
Ugyanakkor – valószínűleg a hibák láttán – három-négy körön belül mindenki más is kiment kereket cserélni. A bokszutcai roham után, a 15. körben a Vettel vezetett, mögötte Rosberg, Sutil, Alonso, Vergne, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Perez, Webber volt a pontszerző helyeken.
Nem sokáig, ugyanis Vergne bal hátsója is eldurrant, a pálya tele volt gumidarabokkal, a 16. körben beküldték a biztonsági autót. A csapatok sorra figyelmeztették a pilótákat, hogy kerüljék a kerékvetőket. A vezető Vettelnek azt mondták, az ő lecserélt bal hátsója is rossz állapotban volt, nem volt vele egyedül, másoknál a friss szettekkel is bajok voltak.
A safety car a 22. körre hagyta el a pályát, az újrarajtolás után Vettel állt az élen, Rosberg, Sutil, Alonso, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Webber, Perez és Button volt a top10-ben.
A 27. körben Ricciardo, majd egy körrel később Webber is megelőzte Grosjeant, közben Alonso egyre közelebb került a 3. helyen haladó Sutilhoz. Räikkönen a 30. körben kereket cserélt, majd csapattársa, valamint Alonso és Webber is követte.
Sutil és di Resta is kint járt, majd Rosberget is kihívták, ahogy Vettel is felvett egy friss szettet a 34. körben, hogy fedezze Rosebrg egy körrel korábbi kiállását.
15 körrel a leintés előtt Vettel továbbra is vezetett, utána Rosberg, Räikkönen, Alonso, Sutil, Ricciardo, Perez, Grosjean és Button volt a pontszerző pozíciókban.
Hamilton már a bokszkiállása előtt csatázott di Restával, majd a 36-38. körben újra nagy adok-kapokba bonyolódott a skóttal, végül győzött, fellépett a 11. helyre. A 41. körben Grosjeant is maga mögé utasította, a mercedeses visszakapaszkodott a pontszerző helyre.
A 42. körben másodszorra is kidőlt a vezető pilóta, Vettel a bokszutca falához húzódott, miután elszállta hajtása és a sebességváltója. A címvédőt is utolérte a balszerencse, amivel Räikkönen és Alonso nyert sokat.
A Red Bull leállása miatt beküldték a biztonsági autót. A vezetést megöröklő Rosberg nem kockáztatott, a hajrára friss gumikat vett fel. Webber ugyanígy tett. Räikkönen is szeretett volna friss abroncsokat, de a csapat azt mondta neki, hogy késő, már bírja ki a régiekkel.
A biztonsági autó a 46. körben távozott, a top10 sorrendje ekkor Rosberg, Räikkönen, Sutil, Ricciardo, Webber, Button, Alonso, Perez, Hamilton és Grosjean volt.
Webber a friss gumikon azonnal megelőzte Ricciardót, míg Hamilton Perezt, Alonso pedig Buttont kapta el.
Perez bal hátsója a 47. körben durrant el, visszatért a bokszba, de nem tudta folytatni a versenyt.
Webber közben Sutilt is megelőzte, Alonso Ricciardót támadta, a Toro Rossó-s ausztrál mellett Hamilton is elment. Webber tovább rohamozott, Räikkönent is elkapta, négy körrel a vége előtt már Rosberg sem volt messze.
Alonso is folytatta az előretörést, Sutilt előzte, Hamilton pedig megint követte, ő is átfűzte magát a németen, akit már Massa is fenyegetni kezdett.
Két körrel a vége előtt Rosberg, Webber, Räikkönen, Alonso, Hamilton, Sutil, Massa, Ricciardo, di Resta és Hülkenberg volt az első tízben.
Alonso az utolsó előtti körben Räikkönent is megelőzte, a régi gumikon a finn aztán Hamilton ellen sem tudott védekezni.
Webber ugyan már ott loholt Rosberg nyakában, de a mercedesest már nem tudta befogni, így a német megszerezte idei második, pályafutása harmadik F1-es futamgyőzelmét az őrült siverstone-i versenyen. Alonso futott be harmadikként.
A számtalan pozíciócsere után a többi pontszerző helyen Hamilton, Räikkönen, Massa, Sutil, Ricciardo, di Resta és Nico Hülkenberg osztozott.
A világbajnokság a jövő hétvégén Németországban folytatódik a Nürburgringen.
Brit Nagydíj, Silverstone, 2013.06.30.

Kommentek

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.