F1: Defektparádé, káoszfutam, Rosberg-győzelem

Forma-1 Brit Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.30. 15.52

Miután előbb Lewis Hamilton, majd Sebastian Vettel is vezető helyről pottyant ki, Nico Rosberg nyerte a gumiproblémákkal, biztonsági autóval, őrült hajrával dúsított Brit Nagydíjat. Webber lett a 2., Alonso a 3.

Nico Rosberg nyerte a Brit Nagydíjat, amelyen a defektek, a biztonsági autós szakaszok és a jó időben elvégzett vagy épp kihagyott kerékcserék döntöttek a végső sorrendről. 
A futam első harmadára az egymás után eldurranó Pirellik nyomták rá a bélyegüket, az első áldozat a versenyt vezető Lewis Hamilton volt, aki a mezőny legvégére esett vissza. Hasonló eset történt Felipe Massával és Jean-Eric Vergne-nyel is, a biztonsági autót is be kellett küldeni. 
Hamilton kidőlése után Sebastian Vettel volt a favorit, de a címvédő Red Bullja elromlott, a verseny kétharmadánál kiesett. Az RB9-es mentése miatt újra bement a safety car, ez pedig megbolondította a hajrát.
Rosberg és Mark Webber friss gumikra váltott, így a német elég biztosan tartotta a vezetést, míg az ausztrál három helyet javítva utol nem érte. Ha lett volna egy-két kör nyerhetett is volna. Webber “húzta magával” Alonsót és Hamiltont is, míg a régi gumikon küszködő Kimi Räikkönen a 2. helyről az ötödikig csúszott vissza az utolsó pár kör alatt.
Míg Alonso nagyot versenyezve ki tudta használni Vettel kiesését, Räikkönen veszített a spanyollal szemben a pontversenyben, és a címvédőn sem hozott sokat.
A nagy nevek mellett kiválóan ment Adrian Sutil, Daniel Ricciardo is, Massa szintén ügyes volt, a defektje ellenére a 6. lett, míg Paul di Resta a mezőny legvégéről rajtolva is pontot szerzett a végén.
A küszködő Sauber Nico Hülkenberg 10. helyének örülhetett.
A Mercedes idei második futamgyőzelmével megelőzte a Ferrarit a konstruktőri versenyben, ahol továbbra is a Red Bull vezet. 
Így zajlott a verseny
A hétvége legmelegebb (21 fokos környezeti, 31 fokos aszfalthőmérséklet), ugyanakkor legszelesebb körülményei között kezdődött a Brit Nagydíj. A rajtra a Paul di Resta büntetése miatt a 10. helyre előrelépett Jenson Button, Jean-Eric Vergne, Nico Hülkenberg, Esteban Gutierrez, a két caterhames és a mezőny végére került Force Indiá-s skót választotta a kemény keveréket, a többiek a közepest tették fel.
Az első sorból Hamilton és Rosberg, a másodikból Vettel és Webber indult, az 5. rajtkocka Daniel Ricciardóé volt, Räikkönen csak a 8., Alonso a 9. helyről várta a fények kialvását.
A startnál Hamilton simán elment, de Vettel megelőzte Rosberget, Webber és Grosjean pedig összeért, az ausztrál visszaesett. A rajt sztárja Felipe Massa volt, a 11. helyről az ötödikre ugrott előre.
Alonso is hátrébb került, de gyorsan visszaelőzte Buttont, majd Grosjeant is elkapta.
A 3. körre a sorrend Hamilton, Vettel, Rosberg, Sutil, Massa, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Grosjean és Button volt a top10-ben. 
Button a 6-7. körre már küszködött a gumikkal, túlmelegedésre panaszkodott, csapattársa, Sergio Perez meg is előzte, majd a jó tempóban visszakapaszkodó Webber is elkapta.
A 8. körben beütött a krach Hamiltonnál, a kör felénél a bal hátsója megadta magát – a már többször is látott  Pirelli-probléma -, mire visszaért a bokszba, a teljes mezőny elment mellette, a legutolsó helyre esett vissza.
Két körrel később Massa bal hátsója is elszállt a pálya ugyanazon szakaszán. 
Ugyanakkor – valószínűleg a hibák láttán – három-négy körön belül mindenki más is kiment kereket cserélni. A bokszutcai roham után, a 15. körben a Vettel vezetett, mögötte Rosberg, Sutil, Alonso, Vergne, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Perez, Webber volt a pontszerző helyeken.
Nem sokáig, ugyanis Vergne bal hátsója is eldurrant, a pálya tele volt gumidarabokkal, a 16. körben beküldték a biztonsági autót. A csapatok sorra figyelmeztették a pilótákat, hogy kerüljék a kerékvetőket. A vezető Vettelnek azt mondták, az ő lecserélt bal hátsója is rossz állapotban volt, nem volt vele egyedül, másoknál a friss szettekkel is bajok voltak.
A safety car a 22. körre hagyta el a pályát, az újrarajtolás után Vettel állt az élen, Rosberg, Sutil, Alonso, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Webber, Perez és Button volt a top10-ben.
A 27. körben Ricciardo, majd egy körrel később Webber is megelőzte Grosjeant, közben Alonso egyre közelebb került a 3. helyen haladó Sutilhoz. Räikkönen a 30. körben kereket cserélt, majd csapattársa, valamint Alonso és Webber is követte.
Sutil és di Resta is kint járt, majd Rosberget is kihívták, ahogy Vettel is felvett egy friss szettet a 34. körben, hogy fedezze Rosebrg egy körrel korábbi kiállását.
15 körrel a leintés előtt Vettel továbbra is vezetett, utána Rosberg, Räikkönen, Alonso, Sutil, Ricciardo, Perez, Grosjean és Button volt a pontszerző pozíciókban.
Hamilton már a bokszkiállása előtt csatázott di Restával, majd a 36-38. körben újra nagy adok-kapokba bonyolódott a skóttal, végül győzött, fellépett a 11. helyre. A 41. körben Grosjeant is maga mögé utasította, a mercedeses visszakapaszkodott a pontszerző helyre.
A 42. körben másodszorra is kidőlt a vezető pilóta, Vettel a bokszutca falához húzódott, miután elszállta hajtása és a sebességváltója. A címvédőt is utolérte a balszerencse, amivel Räikkönen és Alonso nyert sokat.
A Red Bull leállása miatt beküldték a biztonsági autót. A vezetést megöröklő Rosberg nem kockáztatott, a hajrára friss gumikat vett fel. Webber ugyanígy tett. Räikkönen is szeretett volna friss abroncsokat, de a csapat azt mondta neki, hogy késő, már bírja ki a régiekkel.
A biztonsági autó a 46. körben távozott, a top10 sorrendje ekkor Rosberg, Räikkönen, Sutil, Ricciardo, Webber, Button, Alonso, Perez, Hamilton és Grosjean volt.
Webber a friss gumikon azonnal megelőzte Ricciardót, míg Hamilton Perezt, Alonso pedig Buttont kapta el.
Perez bal hátsója a 47. körben durrant el, visszatért a bokszba, de nem tudta folytatni a versenyt.
Webber közben Sutilt is megelőzte, Alonso Ricciardót támadta, a Toro Rossó-s ausztrál mellett Hamilton is elment. Webber tovább rohamozott, Räikkönent is elkapta, négy körrel a vége előtt már Rosberg sem volt messze.
Alonso is folytatta az előretörést, Sutilt előzte, Hamilton pedig megint követte, ő is átfűzte magát a németen, akit már Massa is fenyegetni kezdett.
Két körrel a vége előtt Rosberg, Webber, Räikkönen, Alonso, Hamilton, Sutil, Massa, Ricciardo, di Resta és Hülkenberg volt az első tízben.
Alonso az utolsó előtti körben Räikkönent is megelőzte, a régi gumikon a finn aztán Hamilton ellen sem tudott védekezni.
Webber ugyan már ott loholt Rosberg nyakában, de a mercedesest már nem tudta befogni, így a német megszerezte idei második, pályafutása harmadik F1-es futamgyőzelmét az őrült siverstone-i versenyen. Alonso futott be harmadikként.
A számtalan pozíciócsere után a többi pontszerző helyen Hamilton, Räikkönen, Massa, Sutil, Ricciardo, di Resta és Nico Hülkenberg osztozott.
A világbajnokság a jövő hétvégén Németországban folytatódik a Nürburgringen.
Brit Nagydíj, Silverstone, 2013.06.30.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.