A Brit Nagydíjon főszerepet játszottak a Pirellik, négy látványos defekt is színesítette a futamot. Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szívesen lemondott volna erről a főszerepről, a gyártót is meglepték a történtek.

Hembery szerint egy eddig nem látott hibáról lehet szó, de alaposan ki kell elemezni a történteket. Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne és Sergio Perez autóján is a bal hátsó gumi robbant szét.

“Nem volt előre látható, ami ma történt” – jelentette ki Hembery. “Valami újat, az eddigiektől különböző hibát láttunk. Már elkezdtük az elemzéseket, meg kell értenünk, hogy mi történt ma a pályán. Ha végeztünk a vizsgálatokkal és megvannak az adatok, utána ugorhatunk neki a javításnak.”

“Komolyan vesszük, ami ma történt, és azonnal jelentkezünk a válaszokkal, amint megtaláltuk őket. Addig felesleges találgatni. Azt azonban kizárhatjuk, hogy az elsőként itt bevetett gumikon használt új ragasztási módszernek köze lenne a hibákhoz. Talán a pálya karakterisztikája nem fekszik a 2013-as gumijainknak, de felesleges spekulálni, megvizsgáljuk a tényeket és utána döntünk, mi legyen a következő lépés.” 

A verseny után a McLaren két pilótája, Perez és Jenson Button, valamint Lewis Hamilton is úgy fogalmazott, elfogadhatatlan, ami történt. A verseny korai fázisában bejátszott rádióbeszélgetések szerint a kerékvetők is okozhatták a problémákat, többek között Vettelt is arra kérték, hogy tartsa távol magát tőlük. A BBC szakértője, Gary Anderson lement a 4-es kanyar mellé, és megnézte magának a kerékvetőket.

“Sokat hallottunk ma a 4-es kanyarról, úgyhogy vetettem rá egy pillantást” – mondta Anderson. “A kerékvető belső része zöld, hogy passzoljon a fűhöz, valójában azonban betonból készült. Ahogy az autók átmennek ezen a részen, a gumik oldalfalát elkaphatja a szegély éles széle. Ez a magasság pont kritikus helyen vághatja ki a gumit.”

A Sky Sports szerint a Pirellinek a jövő szerdán, az F1-es sportbizottság rendkívüli nürburgringi ülésén jelenése lesz a silverstone-i események miatt. Az olaszokat állítólag maga Jean Todt FIA-elnök “idézte be” a megbeszélésre, ahol Charlie Whiting versenyigazgató és a csapatfőnökök előtt kell válaszolnia néhány – valószínűleg igen kellemetlen – kérdésre. A McLaren-főnök Martin Whitmarsh ez már késő, még ma válaszok kellenek.