Räikkönen: Nehéz lesz a döntés!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.28. 08.45

Kimi Räikkönen továbbra sem tudja, hogy marad-e a Lotusnál vagy elfoglalja a Mark Webber távozása után megüresedő helyet a Red Bullnál. Komoly dilemma.

Miután Mark Webber csütörtökön bejelentette, hogy 2013 végén elhagyja a Forma1-et, Kimi Räikkönen tűnik a legesélyesebbnek arra, hogy 2014-től Sebastian Vettel csapattársa legyen a Red Bullnál.
A 2007-es bajnok tavaly és idén jelentős sikereket ért el a Lotusszal, de szerződése még nincs 2014-re. Ő maga sem tudja, mi is legyen.
“Továbbra sem tudom megmondani, mi lesz jövőre, nem változott a helyzet az elmúlt hétvégén. Nyilván egyre komolyabb az esélylatolgatás, de a döntésemet nem igazán befolyásolja az üresedés sem” – mondta a finn Silverstone-ban. 
“Még nincs szerződésem, de ez normális az F1-ben. Amíg nincs dokumentum, addig nincs mit mondanom, de amint lesz valami, rögtön bejelentem – nekem is könnyebb úgy, mert akkor nem nyaggatnak tovább ugyanazokkal a kérdésekkel.”
Räikkönen hangsúlyozta, hogy nehéz döntés előtt áll. A Red Bull vonzó lehetőség, de a Lotus ideális csapatnak tűnik számára.
“Akárhogy döntsek is, nem lesz könnyű. Sosem az. Nem most először akad több lehetőségem, egyszerűen ki kell választani a pillanatnyilag legjobbnak tűnőt. Előre nehéz megtippelni, hogy jó-e a döntés vagy sem, de utána aztán viselni kell a következményeit.”
“Nekem egyáltalán nem gond, hogy ki mellett versenyzek. Sosem én döntöttem a csapattársról, szóval engem nem is izgat ez. De ha úgy alakul, akkor (Vettel csapattársaként) nyilván könnyebb lenne, mint néhány más esetben.”
 
“De a Lotus tökéletesen alakult, nélkülük nem tértem volna vissza az F1-be. Persze ők sem jártak rosszul velem, szóval nincs ok panaszra. Nyilván van még min javítani, de eddig nagyszerűen éreztem magam a csapatnál, szóval emiatt is nehéz lesz a döntés.”
Räikkönen a fentiekkel együtt azért a kiszállás lehetőségét is meglebegtette: “Amíg nincs szerződésem, az is benne van, hogy jövőre nem versenyzek az F1-ben. Messze van még a jövő év eleje, sok dolog történhet az életben, ami eldöntheti a kérdést, úgy is alakulhat, hogy nem versenyzek tovább. De azt hiszem, valószínűbb, hogy jövőre is itt leszek.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.