A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa ma az angliai Goodwoodban ült össze, ahol több, korábbról már ismert szabálytervezetet és néhány friss módosítást is elfogadott a 2014-es Forma-1-es szezonra. Íme a változások:
– A Mercedes kérése alapján a gyártó 2014-től négy csapatnak szállíthat már motorokat (formaság, a Renault már korábban kapott ugyanilyen engedélyt – a szerk.)
– Bevezetik a versenyzők büntetőpont-rendszerét: 12 hónapos periódusokban gyűlnek a pontok a különböző kihágások miatt – általában kihágásonként 1-3 pontonként -, 12 pont elérése esetén automatikus eltiltás jár a következő futamra
– Szabályba foglalták az eddig íratlanul is alkalmazott gyakorlatot, miszerint a pálya elhagyásával szerzett előnyt a versenyző visszaadhatja a “károsultnak”, büntetés csak akkor jön, ha ezt nem teszi meg ésszerű időn belül
– Az edzések felpörgetése érdekében minden versenyző egy-egy plusz gumiszettet kap az első szabadedzésekre, amelyeket csak az első 30 percben használhatnak majd
Tesztelés
– Az európai szakaszban négyszer kétnapos év közbeni tesztelésre lesz lehetőség az érintett, később kiválasztandó négy futamot követő kedden és szerdán
– A nagy változásokat hozó 2014-es idényre való felkészülés kedvéért a téli tesztelési időszak jövőre már januárban elkezdődhet (eddig legkorábban februárban lehetett tesztelni – a szerk.)
– A költségcsökkentések jegyében a tovább korlátozzák a szélcsatornás és számítógépes áramlástani szimulációs (CFD) tesztelést, emellett hivatalosan is lehetőség lesz arra, hogy két csapat osztozzon egy szélcsatornán
Biztonság
– Biztonsági előírás, hogy a jövő évtől az bokszkiállásoknál az autón dolgozó összes csapattagnak kötelezően sisakot kell viselnie
– A bokszutcai sebességhatár a jelenlegi 60 és 100 – edzéseken és verseny közben –  km/órás limitről egységesen 80 km/órára változik, kivéve azokat a helyszíneket (Melbourne, Monaco, Szingapúr), ahol eddig is csak 60 km/h volt a korlát a futamon is
– A paraméterek átírása miatt 2014-től eltűnnek a lépcsős orrok, a kasztni eleve alacsony lesz az első tengelynél
– Újfajta, teherbíróbb oldalsó törési zónát, és ehhez kapcsolódó töréstesztet vezetnek be
– Az pilóták fejét védő peremek teherbírását is növelik, a terheléses teszteken az eddigi 20 mm helyett immár csak 5 mm-es torzulás fér majd bele
Az új motorokról
– A 2014-es idénytől egy-egy versenyző az idény alatt mindössze 5 új motort használhat el, minden újabb erőforrás bevetésekor a bokszutcából lesz kénytelen rajtolni az aktuális versenyhétvégén; részelemek, mint a turbó vagy az energia-visszanyerő cseréje 10 helyes rajtbüntetést ér majd
– A sebességváltóknak is többet kell majd bírniuk, a jelenlegi öt helyett 2014-től hat versenyhétvégét (időmérő+futam), az ütemen kívüli csere öthelyes rajtbüntetéssel jár.
– A gyártók csakis egyetlen specifikációjú erőforrást homologálhatnak az FIA-nál a 2014-20 közötti időszakra, azaz egy-egy motorszállító kliensei mind teljesen ugyanazt a motort kapják majd, és csakis biztonsági és a beszerelést segítő módosítások lesznek engedélyezettek.
– A versenyeket legfeljebb 100 kg üzemanyaggal kezdhetik meg az autók, ennyivel kell a célig eljutni – az FIA az általa hitelesített, beépített mérőeszközzel ellenőrzi majd a fogyasztást
– Az új erőforrások nagyobb tömege miatt au autók minimális, 640 kg-os tömegét 5 kg-mal megnövelik
– Az új, sokkal hangsúlyosabb energia-visszanyerő rendszer alkalmazása miatt a hátsó fékeknél elektronikus kompenzáló rásegítést alkalmazhatnak majd
Le Mans, Formula E 
Az FIA az F1-en kívül határozatokat hozott a tartóssági világbajnoksággal (WEC) és a jövőre induló elektromos szériával, a Formula E-vel kapcsolatban is. 
Az előbbit illetően leszögezték, hogy a Le Mans-i 24 órás verseny a június 14-15-ei hétvégére esik, és vele egy időben nem rendezhetnek majd más FIA-bajnoki fordulót – ez az F1-be jövőre érkező New Jersey-i utcai futam naptárba illesztését nehezítheti egy kicsit.
A Formula E első szezonja jövő szeptemberben kezdődik és 2015 júniusában zárul majd.