F1: Egyenmotor mindenkinek 2014-től

Nincs kivételezés a partnerek között

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.28. 15.30

Hiába szeretett volna Infiniti-fejlesztésű motort a Red Bull 2014-re, az FIA döntése értelmében a Renault minden partnerének egyforma motort köteles szállítani.

Jövőre jönnek az új V6-os turbómotorok, amelyekkel szeretett volna különcködni kicsit a Red Bull. A világbajnoki címvédő azt tervezte, hogy saját motorja fejlesztésébe bevonja a Renault-Nissan luxusmárkáját, egyben névadó szponzorát, az Infinitit is, az FIA azonban elkaszálta az ötletet.

A nemzetközi szövetség mereven tartja magát az eredeti elképzeléshez, amely úgy szólt, hogy minden gyártónak ugyanazt a motort kell átadnia minden partnerének. A homologizáció után a Red Bull, a Toro Rosso, a Caterham és valószínűleg a Lotus is ugyanazokat a feltételeket kapja, nincs kivételezés.

A Renault-nak, illetve az Infinitinek marketingszempontok miatt jól jött volna, ha itt-ott a luxusmárka mérnökei belenyúlhatnak a motorba, az elképzelés ellen azonban a kezdetektől fogva keményen küzdött a Mercedes. A németek szerint az egyes partnereknek szállított önálló motorspecifikációk a fejlesztési költségek elszabadulásához, illetve a nagy- és kiscsapatok közötti különbség növekedéséhez vezethet.

Annak természetesen nincs akadálya, hogy az Infiniti saját motort építsen, ha ennyire fontos számára az F1-es projekt.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.