F1: Alonso most már nem hibázhat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.28. 11.30

Fernando Alonso tisztában van vele, hogy a hétvégi Brit Nagydíj, majd a következő két júliusi futam kulcsfontosságú a bajnoki esélyeit illetően. Fel kell zárkózni, vagy oda az esély.

A Kanadai Nagydíj után Fernando Alonso a második helyre lépett előre a világbajnokságban, de hátránya jelentős Sebastian Vettellel szemben, 36 ponttal van lemaradva a címvédő mögött. 
A Ferrarinál úgy vélik, hogy Silverstone-ban erős lehet az autó, természetesen Alonso is ki akarja használni ezt. Azt mondja, nincs is más választása.
“Mostantól minden verseny nagyon fontos lesz, különösen a helyzetem miatt. Az éllovashoz viszonyított 36 pontos lemaradás miatt nem nagyon fér bele több hiba, több pont elúszása. Azonban higgadtnak kell maradni, csak tenni a dolgunkat, hozni a lehetséges maximumot minden hétvégén. Nagyon jó lenne megnyerni ezt a versenyt, vagy akár csak Sebastian előtt végezni, de ha az nem lehetséges, akkor igyekszem majd a lehető legkevesebb pontot veszíteni vele szemben.”
“Ha jól emlékszem, tavaly Monza után még 40 pont körüli előnyöm volt Sebastiannal szemben, és az végül nem lett elég. Az Monza idejében (azaz ősszel) volt, szóval most, a bajnokság nyolcadik fordulójában a 36 pontos lemaradás nem ideális, de egyáltalán nem a világ vége.”
A spanyol hangsúlyozta, hogy a bajnoki esélyekhez persze az autó fejlesztése is kell:
“Sebastian nagyszerűen teljesít, a futamai szinte mind tökéletesek voltak, nem volt rossz versenyen. Mindig jól ment az időmérőkön és a futamokon is. Nekem két nagyon peches esetem is volt, Malajzia és Bahrein, Kimi pedig vezette a bajnokságot, vagyis nagyon közel volt, amíg nem jött nála is két szerencsétlen hétvége – Monacóban, és aztán Kanadában is felemás volt. Szóval egyszerűen csak menni kell előre.”
“Menni kell, hajtani, mert fel kell zárkóznunk a rossz versenyek után. A Red Bull nagyon jól megy, az idény elejéhez képest még javult is, szóval nekünk is össze kell kapnunk magunkat, ha el akarjuk kapni Sebastiant!”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.