Webber: Régen leszámoltam az F1-gyel

Nem Vettel dönt az utódjáról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.27. 13.30

Mark Webbernek egy pillanatig sem fordult meg a fejében, hogy jövőre is a Forma-1-ben maradjon. A Red Bull nem kapkod utódja kiválasztásával.

Mark Webber csütörtökön bejelentette, hogy nem hosszabbít szerződést a Red Bull-lal, ehelyett a Porsche Le Mans-programjában folytatja pályafutását. Az ausztrálnak voltak ajánlatai a következő idényre, többek között a Red Bull is marasztalta volna, ám valójában meg sem fordult a fejében, hogy még egy évet aláírjon.

“Valóban voltak ajánlataim 2014-re, de hónapokkal ezelőtt eldöntöttem, hogy az F1 nem érdekel tovább” – vallotta be honlapján Webber. “Emiatt az ajánlatokkal sem foglalkoztam komolyan.” Az ausztrál azt is elárulta, hogy a nagy port kavart malajziai csapatutasításos botrány sem befolyásolta döntését.

“Semmit nem számított. Van egy személyes karriertervem, csupán ehhez tartom magam. Ebben most jön a következő fejezet. Soha nem kértem extra erőfeszítéseket a csapattól, de az utóbbi hat-nyolc hónapban is szoros kapcsolatban maradtam Dietrich Mateschitzcel, akihez mindig nyugodtan fordulhattam.”

“A döntésemtől függetlenül továbbra is szoros kapcsolatban maradok a Red Bull-lal, mint márkával, és a csapat összes tagját támogatom majd abban, hogy áttörje saját határait. Tekintettel arra az irányra, amely felé az F1 jövőre elmozdul, erősen valószínűtlen, hogy valaha is visszatérek a sorozatba.”

A Red Bull tudomásul vette Webber döntését, és további sok sikert kívánt versenyzőjének a jövőre. “Biztos vagyok abban, hogy Mark sokáig gondolkodott, mielőtt meghozta ezt a kétségkívül nagyon nehéz döntést” – nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök. “Önmagáért beszél, amit eddig elért a Forma-1-ben, nincs kétségem afelől, hogy a szezon végéig további sikereket arat. Támogatjuk Mark döntését, 2007 óta mindig számíthattunk rá. Minden jót kívánunk neki karrierje további állomásaihoz!”

A Red Bull bejelentette azt is, hogy nem kapkodja el Webber utódjának kiválasztását, a nevet “a későbbiek folyamán” hozzák nyilvánosságra.

A Red Bull-lal kapcsolatban leginkább Kimi Räikkönent emlegetik, ha pedig a finnt nem sikerül megszerezni a Lotustól, valószínűleg valamelyik Toro Rosso-ifjonc, Daniel Ricciardo vagy Jean-Eric Vergne lép majd a helyére.
A Webberrel az ideivel együtt öt szezont eltöltő Vettel azt mondta, nem ő mondja majd meg, ki jön a veterán helyére: “Én is beleszólhatnék, de nem az én döntésem a dolog” – szögezte el a címvédő, hozzátéve, hogy tiszteli a távozó veteránt.
“Régen is tiszteltem és mai napig tisztelem Markot. Eléggé felfújják a viszonyunkat, mivel egyikünk sem fél kimondani, hogy megvagyunk, de semmiképp sem vagyunk jó barátok. Az emberek ebből azt hozzák ki, hogy borzalmas, a csapat számára katasztrofális a viszonyunk, pedig valójában sosem veszekedtünk, kiabáltunk, mindig is tisztelettel kezeljük a másikat.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.