Hivatalos: Webber kiszáll az F1-ből!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.27. 10.30

Az év végén befejezi F1-es pályafutását Mark Webber. Az ausztrál pilóta a Porsche új sportprogramjához csatlakozik, amelynek része a Le Mans-i 24 órás versenyre való felkészülés is.

Mark Webber hosszú vívódás után eldöntötte, hogy nem kér többet a Forma-1-ből, inkább máshol keresi a boldogulást. A 36 éves ausztrál pilóta nemrég jelentette ki, hogy teljes mértékben rajta áll, folytatja-e pályafutását a Red Bullnál, végül azonban úgy döntött, hogy a Porsche új sportprogjamjában vállal szerepet.

Webber bejelentése cseppet sem meglepő, az év eleje óta egyre több hír szólt arról, hogy nem kíván a Red Bullnál maradni. Mivel jobb csapatba nem nagyon tud igazolni, kézenfekvő, hogy a Red Bull-os búcsú egyben az F1-től való elköszönést is jelenti.

Webber bejelentésével még valószínűbbé vált, hogy jövőre összeáll a szuperpáros a Red Bullnál, Sebastian Vettel csapattársa Kimi Räikkönen lehet. “A Porsche gyártóként már többször sporttörténelmet írt, megtiszteltetés, hogy náluk versenyezhetek és visszatérhetek a Le Mans-versenyzés csúcskategóriájába” – mondta Webber. “F1-es karrierem lezárása után alig várom ezt az új kihívást. A Porsche kétségkívül nagyon komoly célokat tűzött ki maga elé, élmény lesz a világ leggyorsabb versenyautóinak egyikét vezetni.”

Webber az F1-ben töltött 12 éve alatt kilenc futamot nyert (eddig), 36-szor állhatott dobogóra, 11-szer indult a pole-ból és 15-ször futott leggyorsabb kört. Kétszer is harmadik lett a világbajnoki összetettben, jó esélye volt arra, hogy vb-győztesként vonulhasson vissza: a 2010-es szezon neki állt, az utolsó három versenyt azonban elszúrta.

Webber fontolgatta a hosszabbítást, úgy látja azonban, hogy jövőre túl sokat változik az F1 a V6-os turbómotorok érkezésével, így ez a legjobb pillanat a befejezésre. Webber nem kedvelte a gyorsan kopó Pirelliket sem, soha nem tudott igazán alkalmazkodni hozzájuk. Az ausztrál augusztusban már 37 éves lesz, így a döntésnél figyelembe vette azt is, hogy ennyi idősen már “sokak szemében szálka”.

Webber Neel Janihoz, Romain Dumas-hoz és Timo Bernhardhoz csatlakozik az LMP1-es programban. A Porsche utoljára 1998-ban nyert Le Mans-ban, Webber segítségével szeretné megtörni a régóta tartó sikertelenségi sorozatot. “Örülök, hogy sikerült megszereznünk az egyik legtapasztaltabb F1-es pilótát LMP1-es programunk számára” – fogalmazott Wolfgang Hatz, a Porsche kutatásért és fejlesztésért felelős igazgatósági tagja. “Mark a világ egyik legjobb versenyzője, Le Mans-i tapasztalata is van, nem mellesleg pedig évek óta Porsche-rajongó.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.