A McLaren alaposan befürdött a 2013-ra az alapoktól újratervezett autójával, és az MP4-28-as az eddigi pofozgatás ellenére sem javult jelentősen. Hét futam után 37 ponttal csak a hatodik a bajnokságban a csapat.
Egyesek már az első versenyek után azt mondták, a McLarennek le kellene írnia az idei szezont és a lehető legkorábban átállni a 2014-es felkészülésre, de a wokingi alakulat végig fogadkozott, hogy addig nem nyugszanak, amíg vissza nem kapaszkodnak az élre.
A Brit Nagydíj előtt a csapat ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale már megengedőbben beszélt, azt mondta, hogy a nyári szünetet megelőző, következő három futam alapján döntenek a kérdésről.
“Bizonyos értelemben igaz, hogy a következő három verseny kritikus, azonban vannak programok, amiket egészen a utolsó szakaszáig akarunk vinni ezzel az autóval, olyanok, amelyek a jövő év szempontjából is alapvetőek. De nagy vonalakban igaz, mi is látjuk, hogy nincs csodaszer. Keményen dolgozunk, de az az igazság, hogy továbbra is nagy a lemaradásunk az élmezőnyhöz viszonyítva” – mondta kedden, a csapat szokásos verseny előtti telekonferenciáján.
Neale hangsúlyozta, hogy a 2014-re való átállás fokozatos, bizonyos dolgokat már tavaly télen elkezdtek, és a motorszállító Mercedes eredményeivel párhozamosan a McLarennek is le kell fixálnia bizonyos részterületeket. 
“Szóval a program bizonyos értelemben már most is folyik. Az idei és a jövő évi autó különbségeiről folyamatosan tanulunk. Bizonyos alapvető fejlesztési munkákat, amelyek a jövő évre is hasznot hoznak, a nyári szünet után is továbbviszünk, de augusztusban elkerülhetetlenül 2014-re helyezzük már a nagyobb hangsúlyt.”
A McLaren természetesen nagyon készül a hétvégi hazai versenyre, a McLaren tesztpilótája, Oliver Turvey a spanyolországi Idiada tesztpályán végzett egyenesvonalú aerodinamikai tesztet.
“Az autó legfőbb gondja a gyenge leszorítóerő, azt próbáljuk feljebb tornázni. Jelenleg az Idiadán dolgozunk. Az ebédszünetben beszéltem a srácokkal, az időjárás kegyes hozzánk, ígéretes a délután is. De nem csak konkrét alkatrészeket próbálgatunk, hanem az alapvető jellemzőit is próbáljuk kiismerni. Majd péntek délután, Silverstone-ban dől el, mi marad az autón szombatra – egyelőre még az sem végleges, hogy melyik csomagot visszük a Brit Nagydíjra.”