F1: A Pirelli marad, de jönne a Michelin is

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.26. 11.30

A Pirelli motorsportfőnöke félhivatalosan bejelentette, hogy 2014-ben is maradnak a Forma-1-ben, de a Michelin sem zárja ki, hogy a közeljövőben visszatérjen.

Úgy tűnik, lassan rendeződik a Pirelli F1-es jövője, a gumipanaszok, a tesztelés hiánya és a mercedeses botrány ellenére sem távozik az olasz gyártó. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyan még nem hosszabbított szerződést a milánói céggel, de valószínű, hogy hamarosan az is sorra kerül.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery kedden a Gazzetta dello Sportnak félhivatalosan bejelentette a maradást: “A csapatok túlnyomó többségével már megkötöttük a szerződést, két héten belül pedig minden alá lesz írva. Szóval maradunk a Forma-1-ben.”
Ezzel együtt persze a gondok nem múlnak el egy csapásra, a csapatok ilyen-olyan okokból kritizálják a Pirellit, kinek túl lágy, kinek túl kemény az olasz gyártó terméke. Az FIA-elnök, Jean Todt sem rajong a milánóiakért, nyílt titok, hogy a Michelint szeretné újra az F1-ben látni.
A 2006 végén távozott francia cég eddig hallgatott, de a motorsportfőnök, Pascal Couanson a svájci Speed Weeknek most megerősítette, hogy nem kizárt az újabb F1-es szerepvállalás, igaz, csak bizonyos feltételek mellett.
“Nem, nem zárjuk ki. Mi is ebben a világban élünk, számunkra is világos, hogy a megjelenés tekintetében semmi sem mérhető a Forma-1-hez. És persze technológiai szempontból is nagyon izgalmas” – mondta a szakember.
“Hajlandóak lennénk leülni és javaslatokat tenni. Például arról, hogy mit gondolunk a legjobb aránynak a show és a technikai kihívás között. Mondhatnánk például, hogy változtassunk az F1-es gumik méretén. Ma 13 colos gumik vannak, de az számunkra nem érdekes. 18 colos gumik, az mindjárt más! Aztán például egy mindössze hét kört bíró abroncsot is nehéz zöldként eladni.”
“Csak akkor érdekelne minket az F1, ha értelmes szabályok vonatkoznak a gumikra. Az nem elég, hogy megmentőként megérkezünk, de ha van más lehetőség, akkor miért ne?”

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.