F1: A Pirelli marad, de jönne a Michelin is

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.26. 11.30

A Pirelli motorsportfőnöke félhivatalosan bejelentette, hogy 2014-ben is maradnak a Forma-1-ben, de a Michelin sem zárja ki, hogy a közeljövőben visszatérjen.

Úgy tűnik, lassan rendeződik a Pirelli F1-es jövője, a gumipanaszok, a tesztelés hiánya és a mercedeses botrány ellenére sem távozik az olasz gyártó. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyan még nem hosszabbított szerződést a milánói céggel, de valószínű, hogy hamarosan az is sorra kerül.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery kedden a Gazzetta dello Sportnak félhivatalosan bejelentette a maradást: “A csapatok túlnyomó többségével már megkötöttük a szerződést, két héten belül pedig minden alá lesz írva. Szóval maradunk a Forma-1-ben.”
Ezzel együtt persze a gondok nem múlnak el egy csapásra, a csapatok ilyen-olyan okokból kritizálják a Pirellit, kinek túl lágy, kinek túl kemény az olasz gyártó terméke. Az FIA-elnök, Jean Todt sem rajong a milánóiakért, nyílt titok, hogy a Michelint szeretné újra az F1-ben látni.
A 2006 végén távozott francia cég eddig hallgatott, de a motorsportfőnök, Pascal Couanson a svájci Speed Weeknek most megerősítette, hogy nem kizárt az újabb F1-es szerepvállalás, igaz, csak bizonyos feltételek mellett.
“Nem, nem zárjuk ki. Mi is ebben a világban élünk, számunkra is világos, hogy a megjelenés tekintetében semmi sem mérhető a Forma-1-hez. És persze technológiai szempontból is nagyon izgalmas” – mondta a szakember.
“Hajlandóak lennénk leülni és javaslatokat tenni. Például arról, hogy mit gondolunk a legjobb aránynak a show és a technikai kihívás között. Mondhatnánk például, hogy változtassunk az F1-es gumik méretén. Ma 13 colos gumik vannak, de az számunkra nem érdekes. 18 colos gumik, az mindjárt más! Aztán például egy mindössze hét kört bíró abroncsot is nehéz zöldként eladni.”
“Csak akkor érdekelne minket az F1, ha értelmes szabályok vonatkoznak a gumikra. Az nem elég, hogy megmentőként megérkezünk, de ha van más lehetőség, akkor miért ne?”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.