F1: A Pirelli marad, de jönne a Michelin is

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.26. 11.30

A Pirelli motorsportfőnöke félhivatalosan bejelentette, hogy 2014-ben is maradnak a Forma-1-ben, de a Michelin sem zárja ki, hogy a közeljövőben visszatérjen.

Úgy tűnik, lassan rendeződik a Pirelli F1-es jövője, a gumipanaszok, a tesztelés hiánya és a mercedeses botrány ellenére sem távozik az olasz gyártó. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyan még nem hosszabbított szerződést a milánói céggel, de valószínű, hogy hamarosan az is sorra kerül.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery kedden a Gazzetta dello Sportnak félhivatalosan bejelentette a maradást: “A csapatok túlnyomó többségével már megkötöttük a szerződést, két héten belül pedig minden alá lesz írva. Szóval maradunk a Forma-1-ben.”
Ezzel együtt persze a gondok nem múlnak el egy csapásra, a csapatok ilyen-olyan okokból kritizálják a Pirellit, kinek túl lágy, kinek túl kemény az olasz gyártó terméke. Az FIA-elnök, Jean Todt sem rajong a milánóiakért, nyílt titok, hogy a Michelint szeretné újra az F1-ben látni.
A 2006 végén távozott francia cég eddig hallgatott, de a motorsportfőnök, Pascal Couanson a svájci Speed Weeknek most megerősítette, hogy nem kizárt az újabb F1-es szerepvállalás, igaz, csak bizonyos feltételek mellett.
“Nem, nem zárjuk ki. Mi is ebben a világban élünk, számunkra is világos, hogy a megjelenés tekintetében semmi sem mérhető a Forma-1-hez. És persze technológiai szempontból is nagyon izgalmas” – mondta a szakember.
“Hajlandóak lennénk leülni és javaslatokat tenni. Például arról, hogy mit gondolunk a legjobb aránynak a show és a technikai kihívás között. Mondhatnánk például, hogy változtassunk az F1-es gumik méretén. Ma 13 colos gumik vannak, de az számunkra nem érdekes. 18 colos gumik, az mindjárt más! Aztán például egy mindössze hét kört bíró abroncsot is nehéz zöldként eladni.”
“Csak akkor érdekelne minket az F1, ha értelmes szabályok vonatkoznak a gumikra. Az nem elég, hogy megmentőként megérkezünk, de ha van más lehetőség, akkor miért ne?”

Kommentek

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.