Kubica nem akar F1-es tesztet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 08.35

Robert Kubica azt állítja, hogy egyelőre nem is gondol valódi, pályás Forma-1-es tesztre. A szimulátorban elvan, de versenyezni nem tudna.

A 2011 elején súlyos ralibalesetet szenvedett Robert Kubica a rali világában már kezdi megtalálni a helyét, az F1 iránt azonban továbbra is csak sóvároghat.
Egy friss interjúban újra leszögezte, hogy a jobb keze korlátozott mozgása miatt nem lenne képes minden F1-es pályán versenyezni.
“Az ember mindent megtesz, hogy eljusson a Forma-1-ig, majd meg is maradjon ott, aztán egyik napról a másikra – az ismert okokból – elveszíti a képességét, hogy részt vegyen benne. Logikus, hogy hiányzik” ? idézte a lengyelt az olasz Gazzetta dello Sport.
“Továbbra sem tudom megfelelően mozgatni a jobb karomat. Továbbra is messze van még az F1, és nem csak rajtam múlik minden. Egyszerűen nem vagyok tökéletes fizikai állapotban a Forma-1-es versenyzéshez.”
Az egykori BMW- és Renault-pilóta ezzel együtt mostanában a csapat által is hasznosnak mondott szimulátoros munkát végez a Mercedesnél, azonban valódi F1-es tesztre nem is gondol.
“A valóságban viszont nem tudnék minden pályán vezetni. Monte-Carlóban például nagyon sokat kell fordítani a kormányt, és arra nem vagyok képes. El tudnék vezetni egy autót, a szimulátorban úgy érzem, ugyanolyan jól vezetek, mint régen, de rendes tesztnek semmi értelme sem lenne, ha nem tudok végigmenni bármelyik pályán.”
“A fizikai terhelést tekintve a szimulátor persze nem képes reprodukálni a gyorsulási erőhatásokat, de volánnál ugyanolyan munkát kíván, mint a valóság. Minden rásegítés nélkül tudom is vezetni a szimulátort, de ha őszinte akarok lenni, a pályáknak csak 80 százalékán tudnék vezetni a valóságban.”
A 28 éves pilóta kérdésre másodszorra is cáfolta, hogy pályás tesztet készítenének elő számára a közeljövőben: “Nem igaz. Az ilyet nem is lehetne titokban tartani. De komolyan, a valódi versenyzési lehetőség nélkül nem is érdekel a tesztelés.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.