F1: Újabb kísérleti gumi a Pirellitől

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 16.30

Montreal után Silverstone-ben is prototípus gumikat tesztelnek majd a csapatok a szabadedzéseken, igaz, nem ugyanazokat, mint Kanadában. A Pirelli 3-4 kerékcserét valószínűsít a Brit Nagydíjra.

A Pirelli bejelentette, hogy Kanada után az ezen a hétvégén rendezendő Brit Nagydíjon is kísérleti gumikat ad a csapatoknak a két pénteki szabadedzésre.
A pilótánként két-két szett azonban nem az az új, kevláröves változat lesz, amelyet Montrealban teszteltek, és amelyeknek versenyen való bevetését több csapat is megvétózta, ezúttal mindössze a kemény keverék egy másik változatát próbálják ki.
“Silverstone a magas átlagsebességével és az egymásba folyó kanyarjaival szöges ellentéte a három héttel ezelőtti kanadai helyszínnek Azonban ahogy Kanada, úgy ez a pálya is komoly kihívást jelent a gumiknak, igaz, teljesen más okokból”- magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A Brit Nagydíjra a két legkeményebb keveréket szállítjuk ezért, az új ragasztási eljárásunktól pedig a néhány korábbi futófelület-leválás kiiktatását várjuk. A gumik szerkezete nem változik, ugyanis a csapatok nem jutottak egyhangú egyetértésre ezt illetően – mi azonban nyitva tartjuk ezt az opciót is későbbre, ha igény lesz rá.”
“A pénteki edzéseken a már Spanyolországban is kipróbált prototípus kemény keverék is ott lesz, amely még strapabíróbb, mint a mostani. A csapatok így most másféle pályán is tesztelhetik ezt a gumit, további adatokat gyűjthetnek.”
 
Bár az előrejelzések egyelőre száraz időt jósolnak, Silverstone az Silverstone, a brit nyár pedig pedig bármikor esőt hozhat, így a kemény (narancs) és a közepes (fehér) keverék mellett természetesen ott lesz majd minkét esőgumi is. 
“A fentiek miatt igen nehéz megtippelni a kiállások számát a futamon. Tavaly két esős nap után a a száraz versenyen két kerékcserét láttunk, de az idei keverékek lágyabbak, szóval száraz időben három-négy kiállásra számíthatunk. Erről majd a pénteki edzések után mondhatunk pontosabbat.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.