F1: 2014-ben nem lesz komoly verseny?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 10.05

Szakértők szerint a nagy szabályváltozásokat hozó 2014-es idény a pályán unalmasan alakulhat majd, komoly esély van rá, hogy egy csapat elhúz.

Az általános vélekedés szerint a következő három futam, az augusztusi nyári szünetet megelőző Brit, Német és Magyar Nagydíj amolyan mini-fináléja lesz a 2013-as bajnokságnak, ugyanis a csapatok többsége azután már a nagy változásokat hozó 2014-es szezonra koncentrál majd. Aki most lépéselőnybe kerül, az az élen is maradhat a szezon végéig. 
Azért nem mindenki ért egyet ezzel, a McLaren és a Williams is folyamatosan fogadkozik, hogy nem dobják az idei évet, mert előbb a 2013-as autóval kell egyenesbe kerülniük ahhoz, hogy jó alapokról indulhassanak jövőre. 
A Mercedes-csapat elnöke Niki Lauda is úgy véli, augusztusra nem dől el a bajnokság: “A nagycsapatok egészen a bajnokság végéig igyekeznek majd még gyorsabbá tenni az autóikat. Igaz, ha Sebastian (Vettel) most képes még tovább növelni az előnyét, akkor már nem igazán állíthatja meg semmi a zsinórban negyedik cím előtt.” 
Akárhogy is végződjön azonban 2013, az új motorokat, hangsúlyosabb hibridrendszert, másféle aerodinamikai előírásokat hozó 2014-ben nagyon unalmasan is alakulhat a verseny, egy-két csapat “belenyúlhat a tutiba”, míg mások a közelükben sem lesznek.
“Igen, valóban komoly műszaki kihívások várnak ránk, és valószínű, hogy valakik sokkal hatékonyabb megoldásokat találnak, mint a többiek. Remélem, mi leszünk azok” – mondja a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn.
A Sauber vezető pályamérnöke, Giampaolo Dall’Ara is egyetért: “Most, a szabályok stabilitása miatt, ha valaki előáll valami újjal, akkor nem nehéz lemásolni. De jövőre a győztes megoldás átvétele valószínűleg az autó teljes újratervezését kívánja majd, azaz a következő évig várni kell vele.” 
A Red Bull főtervezője, a korábban a Williamsszel és a McLaren is konstruktőri címig jutó Adrian Newey sem titkolja, hogy 2014-ben meglesz ez a kockázat: “Lehetséges, hogy jövőre egy csapat dominál majd.”
Az FIA tisztviselője, a helyettes versenyigazgató Herbie Blash is arra figyelmeztet, hogy nem érdemes szoros küzdelmet várni a jövő évtől: “Amikor alapvetően változnak a műszaki előírások, mint ahogy a jövő évben fognak, akkor az első szezon általában nem túl kiélezett.”

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.