Az általános vélekedés szerint a következő három futam, az augusztusi nyári szünetet megelőző Brit, Német és Magyar Nagydíj amolyan mini-fináléja lesz a 2013-as bajnokságnak, ugyanis a csapatok többsége azután már a nagy változásokat hozó 2014-es szezonra koncentrál majd. Aki most lépéselőnybe kerül, az az élen is maradhat a szezon végéig. 
Azért nem mindenki ért egyet ezzel, a McLaren és a Williams is folyamatosan fogadkozik, hogy nem dobják az idei évet, mert előbb a 2013-as autóval kell egyenesbe kerülniük ahhoz, hogy jó alapokról indulhassanak jövőre. 
A Mercedes-csapat elnöke Niki Lauda is úgy véli, augusztusra nem dől el a bajnokság: “A nagycsapatok egészen a bajnokság végéig igyekeznek majd még gyorsabbá tenni az autóikat. Igaz, ha Sebastian (Vettel) most képes még tovább növelni az előnyét, akkor már nem igazán állíthatja meg semmi a zsinórban negyedik cím előtt.” 
Akárhogy is végződjön azonban 2013, az új motorokat, hangsúlyosabb hibridrendszert, másféle aerodinamikai előírásokat hozó 2014-ben nagyon unalmasan is alakulhat a verseny, egy-két csapat “belenyúlhat a tutiba”, míg mások a közelükben sem lesznek.
“Igen, valóban komoly műszaki kihívások várnak ránk, és valószínű, hogy valakik sokkal hatékonyabb megoldásokat találnak, mint a többiek. Remélem, mi leszünk azok” – mondja a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn.
A Sauber vezető pályamérnöke, Giampaolo Dall’Ara is egyetért: “Most, a szabályok stabilitása miatt, ha valaki előáll valami újjal, akkor nem nehéz lemásolni. De jövőre a győztes megoldás átvétele valószínűleg az autó teljes újratervezését kívánja majd, azaz a következő évig várni kell vele.” 
A Red Bull főtervezője, a korábban a Williamsszel és a McLaren is konstruktőri címig jutó Adrian Newey sem titkolja, hogy 2014-ben meglesz ez a kockázat: “Lehetséges, hogy jövőre egy csapat dominál majd.”
Az FIA tisztviselője, a helyettes versenyigazgató Herbie Blash is arra figyelmeztet, hogy nem érdemes szoros küzdelmet várni a jövő évtől: “Amikor alapvetően változnak a műszaki előírások, mint ahogy a jövő évben fognak, akkor az első szezon általában nem túl kiélezett.”