F1: 2014-ben nem lesz komoly verseny?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 10.05

Szakértők szerint a nagy szabályváltozásokat hozó 2014-es idény a pályán unalmasan alakulhat majd, komoly esély van rá, hogy egy csapat elhúz.

Az általános vélekedés szerint a következő három futam, az augusztusi nyári szünetet megelőző Brit, Német és Magyar Nagydíj amolyan mini-fináléja lesz a 2013-as bajnokságnak, ugyanis a csapatok többsége azután már a nagy változásokat hozó 2014-es szezonra koncentrál majd. Aki most lépéselőnybe kerül, az az élen is maradhat a szezon végéig. 
Azért nem mindenki ért egyet ezzel, a McLaren és a Williams is folyamatosan fogadkozik, hogy nem dobják az idei évet, mert előbb a 2013-as autóval kell egyenesbe kerülniük ahhoz, hogy jó alapokról indulhassanak jövőre. 
A Mercedes-csapat elnöke Niki Lauda is úgy véli, augusztusra nem dől el a bajnokság: “A nagycsapatok egészen a bajnokság végéig igyekeznek majd még gyorsabbá tenni az autóikat. Igaz, ha Sebastian (Vettel) most képes még tovább növelni az előnyét, akkor már nem igazán állíthatja meg semmi a zsinórban negyedik cím előtt.” 
Akárhogy is végződjön azonban 2013, az új motorokat, hangsúlyosabb hibridrendszert, másféle aerodinamikai előírásokat hozó 2014-ben nagyon unalmasan is alakulhat a verseny, egy-két csapat “belenyúlhat a tutiba”, míg mások a közelükben sem lesznek.
“Igen, valóban komoly műszaki kihívások várnak ránk, és valószínű, hogy valakik sokkal hatékonyabb megoldásokat találnak, mint a többiek. Remélem, mi leszünk azok” – mondja a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn.
A Sauber vezető pályamérnöke, Giampaolo Dall’Ara is egyetért: “Most, a szabályok stabilitása miatt, ha valaki előáll valami újjal, akkor nem nehéz lemásolni. De jövőre a győztes megoldás átvétele valószínűleg az autó teljes újratervezését kívánja majd, azaz a következő évig várni kell vele.” 
A Red Bull főtervezője, a korábban a Williamsszel és a McLaren is konstruktőri címig jutó Adrian Newey sem titkolja, hogy 2014-ben meglesz ez a kockázat: “Lehetséges, hogy jövőre egy csapat dominál majd.”
Az FIA tisztviselője, a helyettes versenyigazgató Herbie Blash is arra figyelmeztet, hogy nem érdemes szoros küzdelmet várni a jövő évtől: “Amikor alapvetően változnak a műszaki előírások, mint ahogy a jövő évben fognak, akkor az első szezon általában nem túl kiélezett.”

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.