F1: Óriásit ugrik előre a Lotus

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.24. 08.30

A Brit Nagydíjra új fejlesztésekkel készül a Lotus, ezektől reméli az idei legnagyobb előrelépést a csapat.

A Brit Nagydíjon nagy fejlesztési csomag debütál a Lotusnál, akkora, amelytől idei legnagyobb előrelépését reméli a csapat. Szükség is van rá, mert Monacóban és Kanadában összesen három pont jött össze, így Kimi Räikkönen vb-esélyei némiképp csökkentek. Alan Permane operatív igazgató szerint Silverstone-ban minden visszatér a régi kerékvágásba.

“Új karosszéria-csomaggal készülünk, amely hozhat némi előnyt, főleg, ha az időjárás hűvös lesz Silverstone-ban” – mondta Permane. “Új első szárnyunk van, módosítottuk a felfüggesztéseket, és aerodinamikai újításokat is viszünk, ezekkel összességében a legnagyobbat léphetjük előre az idén.”

“Ez természetesen jó dolog, de majd a pályán derül ki, hogy pontosan mit értünk el, mert valószínűleg a riválisaink is komoly fejlesztésekkel készülnek. Kanada után elvégeztünk néhány egyenesfutású tesztet, az eredmények pozitívak voltak, remélhetőleg Silverstone-ban is ez derül ki.”

Permane szerint az előző két versenyen a pályák jellege miatt gyengélkedett a Lotus, de nem tart attól, hogy ez megismétlődik. “Szerencsére nincs több igazán alacsony energiaigényű pálya a naptárban. Monacón és Montrealon túl vagyunk, már csak Hockenheimet sorolhatjuk ebbe a körbe. Meglepődnék, ha újra akkora gondjaink lennének, mint Montrealban.”

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.