F1: Vettelék imádják Silverstone kanyarjait

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.21. 10.45

A Red Bull mindkét pilótája nagyon várja a jövő hétvégi Brit Nagydíjat, egyszerűen odavannak a silverstone-i pályától.

A jövő hétvégén – két hétvégés kihagyás után – a Brit Nagydíjjal folytatódik a Forma-1-es világbajnokság. A sportág bölcsőjének számító Silverstone szupergyors pályája sok versenyző kedvence, így van ezzel Sebastian Vettel és Mark Webber is.
“A kiszámíthatatlan angol időjárástól eltekintve a silverstone-i Brit Nagydíj az idény egyik fénypontja és az egyik kedvenc helyszínem. Alig 30 km-re van a Milton Keynes-i központunktól, a pálya pedig igazi kihívás” – mondja a címvédő Vettel, akinek 2009-ben sikerült megnyernie a Brit Nagydíjat.
“Még a bokszutca áthelyezése után is nehéz pálya, csakis Szuzuka hasonlítható Silverstone-hoz, egyetlen más pályán sem sorjáznak így a szupergyors kanyarok. A Copse, a Maggots, Becketts és a Chapel a Forma-1 legjobbjai közé tartozik. Egységet alkotnak, tökéletesen kell elkapni az elsőt, hogy végig meglegyen a ritmus, a Chapel agyamenten gyors. Ha jól vezet az ember a megelőző három kanyarban és az autó jól van beállítva, akkor azt is padlógázon lehet venni, kb. 270-bel, borzongató!” – méltatta a vonalvezetést a német.
Webber 2010-ben és tavaly is nyerni tudott, nem csoda, hogy ő is örömmel tér vissza:
“A csapat nagy része számára ez a hazai futam, nekem pedig a második hazai futamom, hiszen Nagy-Britanniában élek. A szurkolók csak a tifosókhoz mérhetők, hiszen a Forma-1-nek óriási múltja van Nagy-Britanniában. A silverstone-i verseny nagyszerű hétvége, nagy presztízsű futam, nagyon jó érzés ott jól szerepelni. A 2010-s győzelmem igazán különleges, az volt az első brit futamgyőzelmem. Igazi régi vágású pálya, gyors és jó ritmusú. Nagy precizitást követel a versenyzőtől és az autótól is. De igazán neki lehet ereszteni a járgányt, Silverstone-ban tényleg Forma-1-esnek érzi magát a pilóta!”

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.