F1: Így szól a Renault 2014-es motorja

Motörhead vagy AC/DC, a lényeg, hogy hangos!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.21. 14.35

Bemutatta 1,6 literes, turbós V6-osát a Renault. A Power Unit Energy F1 nevet kapta.

A párizsi légibemutatón leplezte le új, 1,6 literes V6-os motorját a Renault. A francia gyártó Power Unit Energy F1 névre keresztelte a blokkot, amelyre mindenki nagyon büszke. “A motor az autó szíve, és a következő évtől a mi szívünkben is központi helye van” – mondta a Renault tiszteletbeli nagykövete, a négyszeres bajnok Alain Prost.

A Renault a jövő évben biztosan folytatja a közös munkát a Red Bull-lal, illetve a Ferraritól elköszönt fiókcsapat Toro Rossónak is szállít motort. Marad a partnerek között a Caterham, a Williams viszont 2014-ben már a Mercedestől vásárol motort. A Lotus még nem nyilatkozott 2014-es terveiről.

“A következő évtől az egyik legnagyobb kihívás a lehető legnagyobb hatékonyság és legalacsonyabb fogyasztás elérése lesz az F1-es autóktól elvárt teljesítmény megőrzése mellett” – nyilatkozta Jean-Michel Jalinier, a Renault Sport F1 elnöke. “A Renault ezt a technológiát már alaposan kikísérletezte Energy szériás utcai autóiban. Azzal, hogy a motort Power Unit Energy F1 névre kereszteltük, ezt a párhuzamot erősítjük.”

“A következő generációs F1-es autók teljesítménye 600 lóerő körüli lesz az 1,6-os turbómotorokkal, ehhez 160-at tesz hozzá a korábbinál sokkal hatékonyabbá váló, a hajtáslánc szerves részét képező energiavisszanyerő-rendszer. Vagyis a motor a szó szoros értelmében nem az autó kizárólagos energiaforrása lesz, így helyesebb volt a Power Unit (hajtóegység) elnevezést választani” – magyarázta az igazgatóhelyettes, Rob White, aki a hangra is kitért.

“Tudom, hogy egyeseknek hiányozni fog a korábbi időszakok motohangja, még a mostani V8-as is, de az új generációs erőforrás egyszerűen csak más lesz. Olyan ez, mint a Motörhead és az AC/DC között választani. Ízlés kérdése, de élőben mindkettő elég hangos!”

Kommentek

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.