F1: Briatorével mentegeti magát a Pirelli

A Mercedes még büntetést is javasolt magának

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.20. 16.30

A Pirelli nem érti, hogy mit keres a Mercedes-ügy tárgyalásán. Az olaszok szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek nincs hatásköre felettük.

Délelőttől egészen délután ötig tartott a Mercedes-Pirelli tesztügy tárgyalása az FIA párizsi nemzetközi bíróságán, és az már most biztos, hogy ma nem lesz döntés. Az ítélethirdetésre holnap kerülhet sor.

Mit keres a Pirelli a vádlottak padján?
A tárgyalás vége felé a Pirellin volt a sor, hogy kifejtse az álláspontját. A gumigyártó jogásza, Dominique Dumas előhozta, hogy az olasz cég gyakorlatilag nem is érti, milyen alapon áll a bíróság előtt, és miért kell magyarázkodnia egy fegyelmi ügyben. “A Pirelli kizárólag az FIA-től kapott jogosítványok alapján vesz részt a Forma-1-ben” – mondta Dumas.

“Nem értjük ezt az egészet, mert a Red Bull és a Ferrari is világossá tette, hogy nincs problémája a Pirellivel. Az ellenünk szóló vádak alaptalanok, mert a Pirelli nem szegett meg semmilyen szabályt.”

Dumas rámutatott, hogy a francia esetjogban a Flavio Briatore ellen, a szingapúri bundabotrány után hozott ítélet is elbukott a polgári peres eljárásban, mert az FIA csak FIA-tagok és a szervezet által felügyelt sorozatokban szereplő csapatok ellen léphet fel. “A Briatore-ügyben egy szakértő már kifejtette, hogy az FIA nem ítélkezhet olyan személyek felett, akik nem fogadták el magukra kötelező érvényűként a szervezet szabályait.”

Az FIA jogi képviselője, Mark Howard ugyanakkor úgy látja, hogy a Pirellit kötik a szabályok, erre hivatkozásul pedig a sportszabályzat 2.1-es pontját hozta fel. Ebben az áll, hogy minden pilóta és versenycsapat, valamint ezek alkalmazottjai, ügynökei és beszállítói (ez lenne a Pirelli) elfogadják a Nemzetközi Sportkódex, a technikai, valamint a sportszabályzat előírásait.

A Mercedes büntetést is javasolt
A Mercedes jogásza, Paul Harris záróbeszédében kérte a bíróságot, hogy méltányolják, hogy a csapat jóhiszeműen járt el.
“Nagyon is figyeltünk arra, hogy ne szegjük meg a 22. (a teszttilalomra vonatkozó) cikkelyt. Telefonon megkerestünk az általunk vélt illetékest, Charlie Whitingot. Kétszer is beszéltünk vele, közvetlenül a csapatfőnök is. Azzal is egyetértettünk, hogy Charlie megkérdezze az FIA jogi osztályát, ő pedig visszaigazolta, amit reméltünk. Kulcsfontosságú, hogy nem léptünk volna tovább, ha Charlie nem bólint rá.”
“Ha hibáztunk, bocsánatot kérünk az FIA-tól és a többi csapattól, amiért megszegtük a 22. cikkelyt. Nem állt szándékunkban, jóhiszeműen cselekedtünk.”
Ezzel együtt valószínűleg vesztüket érzik a Mercedesnél, ugyanis a Harris előzékenyen büntetési opciókat is ajánlott. Úgy vélik, hogy egy megrovás, vagy esetleg a három hét múlva tartandó silverstone-i ifjonctesztről való kizárás lenne méltányos szankció.

Kommentek

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.