F1: Briatorével mentegeti magát a Pirelli

A Mercedes még büntetést is javasolt magának

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.20. 16.30

A Pirelli nem érti, hogy mit keres a Mercedes-ügy tárgyalásán. Az olaszok szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek nincs hatásköre felettük.

Délelőttől egészen délután ötig tartott a Mercedes-Pirelli tesztügy tárgyalása az FIA párizsi nemzetközi bíróságán, és az már most biztos, hogy ma nem lesz döntés. Az ítélethirdetésre holnap kerülhet sor.

Mit keres a Pirelli a vádlottak padján?
A tárgyalás vége felé a Pirellin volt a sor, hogy kifejtse az álláspontját. A gumigyártó jogásza, Dominique Dumas előhozta, hogy az olasz cég gyakorlatilag nem is érti, milyen alapon áll a bíróság előtt, és miért kell magyarázkodnia egy fegyelmi ügyben. “A Pirelli kizárólag az FIA-től kapott jogosítványok alapján vesz részt a Forma-1-ben” – mondta Dumas.

“Nem értjük ezt az egészet, mert a Red Bull és a Ferrari is világossá tette, hogy nincs problémája a Pirellivel. Az ellenünk szóló vádak alaptalanok, mert a Pirelli nem szegett meg semmilyen szabályt.”

Dumas rámutatott, hogy a francia esetjogban a Flavio Briatore ellen, a szingapúri bundabotrány után hozott ítélet is elbukott a polgári peres eljárásban, mert az FIA csak FIA-tagok és a szervezet által felügyelt sorozatokban szereplő csapatok ellen léphet fel. “A Briatore-ügyben egy szakértő már kifejtette, hogy az FIA nem ítélkezhet olyan személyek felett, akik nem fogadták el magukra kötelező érvényűként a szervezet szabályait.”

Az FIA jogi képviselője, Mark Howard ugyanakkor úgy látja, hogy a Pirellit kötik a szabályok, erre hivatkozásul pedig a sportszabályzat 2.1-es pontját hozta fel. Ebben az áll, hogy minden pilóta és versenycsapat, valamint ezek alkalmazottjai, ügynökei és beszállítói (ez lenne a Pirelli) elfogadják a Nemzetközi Sportkódex, a technikai, valamint a sportszabályzat előírásait.

A Mercedes büntetést is javasolt
A Mercedes jogásza, Paul Harris záróbeszédében kérte a bíróságot, hogy méltányolják, hogy a csapat jóhiszeműen járt el.
“Nagyon is figyeltünk arra, hogy ne szegjük meg a 22. (a teszttilalomra vonatkozó) cikkelyt. Telefonon megkerestünk az általunk vélt illetékest, Charlie Whitingot. Kétszer is beszéltünk vele, közvetlenül a csapatfőnök is. Azzal is egyetértettünk, hogy Charlie megkérdezze az FIA jogi osztályát, ő pedig visszaigazolta, amit reméltünk. Kulcsfontosságú, hogy nem léptünk volna tovább, ha Charlie nem bólint rá.”
“Ha hibáztunk, bocsánatot kérünk az FIA-tól és a többi csapattól, amiért megszegtük a 22. cikkelyt. Nem állt szándékunkban, jóhiszeműen cselekedtünk.”
Ezzel együtt valószínűleg vesztüket érzik a Mercedesnél, ugyanis a Harris előzékenyen büntetési opciókat is ajánlott. Úgy vélik, hogy egy megrovás, vagy esetleg a három hét múlva tartandó silverstone-i ifjonctesztről való kizárás lenne méltányos szankció.

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.