F1: Kik és hogyan döntenek a Merci büntetéséről?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.19. 16.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség nemzetközi bíróságát 2010-ben alapították, de eddig nem volt F1-es feladata. Csütörtökön lesz.

Csütörtökön ülésezik a Nemzetközi Automobil Szövetség által életre hívott nemzetközi bíróság, hogy döntsön az esetleges szankciókról a Mercedes és a Pirelli titkos gumitesztje ügyében. Noha a tárgyalás elkezdése már csak órák kérdése, eddig viszonylag kevés szó esett a párizsi nemzetközi bíróságról.

A testületet 2010-ben hívták életre, hogy vitás kérdésekbn eldöntse, történt-e szabálysértés vagy nem. A csütörtöki lesz az első olyan tárgyalás, amikor F1-es ügyben kell dönteni. A bíróság elnöke Edwin Glasgow, egy tapasztalt és dörzsölt brit jogász, aki az angol labdarúgó-bajnokságban (Premier Legue) és a rögbiligában is dolgozott fegyelmi testületben.

A 12-tagú bíróság teljesen függetlenül működik egyéb FIA-szervektől. Az ítéleteket egy legalább három tagból álló csoport hozza meg, egyikük nemzetisége sem lehet azonos az ügyben érintett felekével.

A meghallgatáson csak a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn vesz részt a németek részéről, főnökei nem kísérik el. A Pirellit Paul Hembery motorsport-igazgató képviseli jogászok társaságában, a Mercedest eredetileg feljelentő Red Bull és Ferrari képviselői szintén jelen lehetnek, ha akarnak. Bármilyen büntetés elképzelhető, súlyos szankció esetén az ügynek komoly következményei lehetnek a Mercedes és a Pirelli részéről egyaránt.

Akármilyen ítélet is születik, mindkét fél fellebbezhet, és polgári peres eljárás is következhet. Amennyiben a Mercedes nem kap büntetést, valószínűleg az összes többi csapat igényt tart majd a németekéhez hasonló, 1000 kilométeres, a 2013-as autóval végrehajtott gumitesztre.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.