Webber: Öngyilkosság a kerék-kerék elleni csata

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.18. 10.00

Csapattársához, Sebastian Vettelhez hasonlóan Mark Webber is úgy érzi, a gumibűvészkedés miatt mára kiveszett az élvezet az F1-es versenyzésből.

Az utóbbi években, idén pedig különösen nagy hangsúlyt élvez a Forma-1-ben a gumik kezelése, óvása. Sebastian Vettel nemrég azt panaszolta, hogy a versenyzők nem élvezik a futamokat, most pedig csapattársa, Mark Webber is megerősítette ezt.
“Azt hiszem, főképp mi, a már 100 versenynél többet látott pilóták, megtapasztaltuk már, hogy korábban másmilyenek voltak a futamok, mint most. Persze értenünk kell ehhez is, kezelnünk kell a kihívásokat, akár V10-es vagy V8-as motorokról, akár a futam közbeni tankolásról, akár az egykörös vagy a Q1-Q2-Q3-as időmérőről van szó. Én már elég sok mindent megéltem, versenyzőként fontos, hogy ezeket kezelni tudjuk” – mondta az Autosportnak.
“De Monacóban láthattuk, hogy már a 3. kanyartól kezdve spórolnom kellett a gumikkal. És Nicónál (Rosberg) is ez volt a helyzet. Szóval más most a versenyzés. Monaco egészen extrém volt a tempót illetően, nagyjából GP2-es szintet hoztunk, szóval kezd durva lenni a dolog.”
“A boksz felől is nagyon nagy hangsúlyt kap a stratégia, állandóan jön, hogy épp milyenek a gumik, most ennyi fér bele, tudnád hozni ezt és ezt a tempót?”
Webber szerint ma már inkább csak a futam véghajrájában mehet a küzdelem: 
“Vannak még csaták, mint például amikor Bahreinben Lewisszal (Hamilton) küzdöttünk 3-4 körrel a vége előtt, de a mondjuk a 7. körben ilyet nem lehet, mert az kész öngyilkosság, kicsinálod a gumikat, megrövidíted az etapot. Persze amikor már csak 3-4 kör van hátra, akkor az ember próbál minél előrébb zárni.”
“Szóval más most a versenyzés, ez nem kérdés. Ma is akadnak kellemes pillanatok az autóban, de elég nehéz megtalálni az örömet az egészben. Egész más.”
Az ausztrál veterán hozzáteszi azért, hogy a dobogós eredmények, a futamgyőzelmek nem veszítettek az értékükből.
“Ezen a szinten nem adják ajándékba a sikert, a győzelmeket. Ahhoz azért elég ügyes srácokat kell legyőzni, ez mindig is így volt az F1-ben. És persze a rivális csapatokat is le kell győzni. Ez igazán örömteli érzés – a dobogó legfelső fokán állni legtöbbször nagy büszkeség” – szúrt oda burkoltan Vettelnek a szepangi győzelemért.

Kommentek

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezte, aki korábban egyes Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.