Webber: Öngyilkosság a kerék-kerék elleni csata

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.18. 10.00

Csapattársához, Sebastian Vettelhez hasonlóan Mark Webber is úgy érzi, a gumibűvészkedés miatt mára kiveszett az élvezet az F1-es versenyzésből.

Az utóbbi években, idén pedig különösen nagy hangsúlyt élvez a Forma-1-ben a gumik kezelése, óvása. Sebastian Vettel nemrég azt panaszolta, hogy a versenyzők nem élvezik a futamokat, most pedig csapattársa, Mark Webber is megerősítette ezt.
“Azt hiszem, főképp mi, a már 100 versenynél többet látott pilóták, megtapasztaltuk már, hogy korábban másmilyenek voltak a futamok, mint most. Persze értenünk kell ehhez is, kezelnünk kell a kihívásokat, akár V10-es vagy V8-as motorokról, akár a futam közbeni tankolásról, akár az egykörös vagy a Q1-Q2-Q3-as időmérőről van szó. Én már elég sok mindent megéltem, versenyzőként fontos, hogy ezeket kezelni tudjuk” – mondta az Autosportnak.
“De Monacóban láthattuk, hogy már a 3. kanyartól kezdve spórolnom kellett a gumikkal. És Nicónál (Rosberg) is ez volt a helyzet. Szóval más most a versenyzés. Monaco egészen extrém volt a tempót illetően, nagyjából GP2-es szintet hoztunk, szóval kezd durva lenni a dolog.”
“A boksz felől is nagyon nagy hangsúlyt kap a stratégia, állandóan jön, hogy épp milyenek a gumik, most ennyi fér bele, tudnád hozni ezt és ezt a tempót?”
Webber szerint ma már inkább csak a futam véghajrájában mehet a küzdelem: 
“Vannak még csaták, mint például amikor Bahreinben Lewisszal (Hamilton) küzdöttünk 3-4 körrel a vége előtt, de a mondjuk a 7. körben ilyet nem lehet, mert az kész öngyilkosság, kicsinálod a gumikat, megrövidíted az etapot. Persze amikor már csak 3-4 kör van hátra, akkor az ember próbál minél előrébb zárni.”
“Szóval más most a versenyzés, ez nem kérdés. Ma is akadnak kellemes pillanatok az autóban, de elég nehéz megtalálni az örömet az egészben. Egész más.”
Az ausztrál veterán hozzáteszi azért, hogy a dobogós eredmények, a futamgyőzelmek nem veszítettek az értékükből.
“Ezen a szinten nem adják ajándékba a sikert, a győzelmeket. Ahhoz azért elég ügyes srácokat kell legyőzni, ez mindig is így volt az F1-ben. És persze a rivális csapatokat is le kell győzni. Ez igazán örömteli érzés – a dobogó legfelső fokán állni legtöbbször nagy büszkeség” – szúrt oda burkoltan Vettelnek a szepangi győzelemért.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.