F1: A Caterham csak egy helyben topog?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.18. 13.40

A Caterham idén sem került közelebb a középmezőnyhöz, sőt idén már a Marussia is megizzasztja őket. A csapatfőnök azért bizakodik.

A Caterham (korábban Lotus Racing/Team Lotus) az első három évében a 2010-ben bemutatkozott új kiscsapatok legerősebbje volt, de a minden idény elején kitűzött célt, a középmezőny beérését nem tudta megvalósítani.
A maláj-brit alakulat tavaly év végén kis híján elveszítette a konstruktőri 10. helyét is, a 2013-as szezon kezdetén pedig már az egyetlen közvetlen rivális, a Marussia is jobb volt náluk. A Bahreini Nagydíjra vitt fejlesztésekkel aztán sikerült valamelyest kiegyenlíteni az erőviszonyokat, de ilyen-olyan okokból továbbra sem jönnek egyenletesen az eredmények.
A Caterham tavaly ősszel érkezett csapatfőnöke, Cyril Abiteboul a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjúban értékelte a helyzetet, a negyedik szezon első harmadát.
“Az infrastruktúránk és a forrásaink nem teszik lehetővé, hogy alapjaiban módosítsuk a 2011-ben tervezett, 2012 versenyeztetett és idénre is áthozott kasztninkat, de ahogy Bahreinben is láthattuk, az autó kulcsfontosságú teljesítményjavító tényezőjére, az aerodinamikára koncentrálva így is világos javulás érhető el.” 
“Ez a pragmatikus megközelítés lehetővé teszi hogy megfelelő egyensúlyt találjunk a még folyó 2013-as fejlesztés és a 2014-es projekt között, megvan a tervünk, és bízunk benne, hogy hosszú távon meglesz az eredménye is. Egy majdnem tíz hónapon keresztül tartó bajnokságban versenyzünk, szóval majd a végén vonunk mérleget, nem hét futam után” – magyarázta a francia szakember.
“Arról nem szeretnék tippelgetni, hol leszünk hat futam múlva vagy épp az év végén, de szinte minden versenyre érkeznek fejlesztéseink, szóval mindent megteszünk, hogy versenyben maradjunk és minél többet megtudjunk. Természetesen a 2014-es munkát is fel kell pörgetnünk, de menni fog, és meggyőződésem, hogy lesznek olyan futamok, amelyeken egyértelmű előrelépést mutatunk, bár tartok tőle, hogy olyanok is lesznek, mint Kanada, amikor nem teljesítünk jól. Akármi is legyen, a lényeg, hogy fejlődjünk és tanuljunk, ahogy a montreali problémák után is tettük.”
A csapatfőnök a fentiekkel együtt azért nem igazán számít arra, hogy a középcsapatokkal, a Toro Rossóval, a nem túl acélos Sauberrel vagy akár a jelenleg nagyon küszködő Williamsszel is harcolni tudnak majd.
“Az előttünk lévő csapatokhoz viszonyítva Mark (Smith, technikai főnök) viszonylag kicsi és fiatal, ámbár tehetséges tervezőgárdával dolgozik. És a Marussia is kiváló munkát végzett az elmúlt 18 hónapban, szóval úgy vélem a két csapat közti verseny nagyon izgalmas lesz, de esetleg másokkal is harcba szállhatunk.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.