F1: A Caterham csak egy helyben topog?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.18. 13.40

A Caterham idén sem került közelebb a középmezőnyhöz, sőt idén már a Marussia is megizzasztja őket. A csapatfőnök azért bizakodik.

A Caterham (korábban Lotus Racing/Team Lotus) az első három évében a 2010-ben bemutatkozott új kiscsapatok legerősebbje volt, de a minden idény elején kitűzött célt, a középmezőny beérését nem tudta megvalósítani.
A maláj-brit alakulat tavaly év végén kis híján elveszítette a konstruktőri 10. helyét is, a 2013-as szezon kezdetén pedig már az egyetlen közvetlen rivális, a Marussia is jobb volt náluk. A Bahreini Nagydíjra vitt fejlesztésekkel aztán sikerült valamelyest kiegyenlíteni az erőviszonyokat, de ilyen-olyan okokból továbbra sem jönnek egyenletesen az eredmények.
A Caterham tavaly ősszel érkezett csapatfőnöke, Cyril Abiteboul a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjúban értékelte a helyzetet, a negyedik szezon első harmadát.
“Az infrastruktúránk és a forrásaink nem teszik lehetővé, hogy alapjaiban módosítsuk a 2011-ben tervezett, 2012 versenyeztetett és idénre is áthozott kasztninkat, de ahogy Bahreinben is láthattuk, az autó kulcsfontosságú teljesítményjavító tényezőjére, az aerodinamikára koncentrálva így is világos javulás érhető el.” 
“Ez a pragmatikus megközelítés lehetővé teszi hogy megfelelő egyensúlyt találjunk a még folyó 2013-as fejlesztés és a 2014-es projekt között, megvan a tervünk, és bízunk benne, hogy hosszú távon meglesz az eredménye is. Egy majdnem tíz hónapon keresztül tartó bajnokságban versenyzünk, szóval majd a végén vonunk mérleget, nem hét futam után” – magyarázta a francia szakember.
“Arról nem szeretnék tippelgetni, hol leszünk hat futam múlva vagy épp az év végén, de szinte minden versenyre érkeznek fejlesztéseink, szóval mindent megteszünk, hogy versenyben maradjunk és minél többet megtudjunk. Természetesen a 2014-es munkát is fel kell pörgetnünk, de menni fog, és meggyőződésem, hogy lesznek olyan futamok, amelyeken egyértelmű előrelépést mutatunk, bár tartok tőle, hogy olyanok is lesznek, mint Kanada, amikor nem teljesítünk jól. Akármi is legyen, a lényeg, hogy fejlődjünk és tanuljunk, ahogy a montreali problémák után is tettük.”
A csapatfőnök a fentiekkel együtt azért nem igazán számít arra, hogy a középcsapatokkal, a Toro Rossóval, a nem túl acélos Sauberrel vagy akár a jelenleg nagyon küszködő Williamsszel is harcolni tudnak majd.
“Az előttünk lévő csapatokhoz viszonyítva Mark (Smith, technikai főnök) viszonylag kicsi és fiatal, ámbár tehetséges tervezőgárdával dolgozik. És a Marussia is kiváló munkát végzett az elmúlt 18 hónapban, szóval úgy vélem a két csapat közti verseny nagyon izgalmas lesz, de esetleg másokkal is harcba szállhatunk.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.