F1: A Red Bullnak kedvez a Pirelli?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.17. 10.00

A Lotus egyik vezetője szerint a Pirelli túl konzervatívan válogat gumikat, a gyártó épp az eredeti céllal ellentétesen állítja össze a kínálatát.

A Pirelli a múlt héten jelentette be a következő három futamra szánt gumikombinációit. Míg a gyártó tavaly a kemény és a lágy keveréket vitte Silverstone-ba, és a közepest és a lágyat a Hungaroringre, idén mindkét helyszínre a legtartósabb párosítást, a keményet és a közepest szállítja. 
A gumikkal idén talán legjobban bánó autóval rendelkező Lotusnál nem is örülnek ennek, úgy látják, hogy a tervezett módosítások elbuktatása után a Pirelli most így próbál az abroncsokat rosszabbul kezelő, emiatt panaszkodó csapatok (Red Bull, Mercedes) kedvében járni.
“Egészen szokatlan, hogy Magyarországra ugyanazokat a gumikat vigyék, mint Bahreinbe és Silverstone-ba. Tavaly nem ezek voltak, a közepest és a lágyat kaptuk, és azokkal két kiállással ment végig a többség. Szóval ennek így nincs értelme, a mostaniak egyszerűen túl kemények arra a pályára” – nyilatkozta a csapat vezető versenymérnöke, Alan Permane a BBC-nek.
Tegyük hozzá, a Pirelli 2013-ra lágyabbá tette a keverékeit, de Permane szerint épp ezért is nonszensz, hogy most a kínálat tartósabb vége felé kanyarodnak.
“Lágyabbá tették a gumikat, hogy ösztönözzék a kerékcseréket. De semmi értelme a lágyításnak, ha aztán a korábbinál keményebb gumikat visznek mindenhova. Tavaly is pont ezt csinálták az utolsó futamokon. Egyre keményebb kombinációkat szállítottak, aztán végül egykiállásos versenyek voltak. Tavaly azzal érveltek, hogy azért tértek át a konzervatívabb kínálatra, mert nem akarták befolyásolni a bajnokságot, de én akkor sem értettem, hogy ez mit is akar jelenteni.”

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.