F1: A Red Bullnak kedvez a Pirelli?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.17. 10.00

A Lotus egyik vezetője szerint a Pirelli túl konzervatívan válogat gumikat, a gyártó épp az eredeti céllal ellentétesen állítja össze a kínálatát.

A Pirelli a múlt héten jelentette be a következő három futamra szánt gumikombinációit. Míg a gyártó tavaly a kemény és a lágy keveréket vitte Silverstone-ba, és a közepest és a lágyat a Hungaroringre, idén mindkét helyszínre a legtartósabb párosítást, a keményet és a közepest szállítja. 
A gumikkal idén talán legjobban bánó autóval rendelkező Lotusnál nem is örülnek ennek, úgy látják, hogy a tervezett módosítások elbuktatása után a Pirelli most így próbál az abroncsokat rosszabbul kezelő, emiatt panaszkodó csapatok (Red Bull, Mercedes) kedvében járni.
“Egészen szokatlan, hogy Magyarországra ugyanazokat a gumikat vigyék, mint Bahreinbe és Silverstone-ba. Tavaly nem ezek voltak, a közepest és a lágyat kaptuk, és azokkal két kiállással ment végig a többség. Szóval ennek így nincs értelme, a mostaniak egyszerűen túl kemények arra a pályára” – nyilatkozta a csapat vezető versenymérnöke, Alan Permane a BBC-nek.
Tegyük hozzá, a Pirelli 2013-ra lágyabbá tette a keverékeit, de Permane szerint épp ezért is nonszensz, hogy most a kínálat tartósabb vége felé kanyarodnak.
“Lágyabbá tették a gumikat, hogy ösztönözzék a kerékcseréket. De semmi értelme a lágyításnak, ha aztán a korábbinál keményebb gumikat visznek mindenhova. Tavaly is pont ezt csinálták az utolsó futamokon. Egyre keményebb kombinációkat szállítottak, aztán végül egykiállásos versenyek voltak. Tavaly azzal érveltek, hogy azért tértek át a konzervatívabb kínálatra, mert nem akarták befolyásolni a bajnokságot, de én akkor sem értettem, hogy ez mit is akar jelenteni.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.