F1: A Red Bullnak kedvez a Pirelli?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.17. 10.00

A Lotus egyik vezetője szerint a Pirelli túl konzervatívan válogat gumikat, a gyártó épp az eredeti céllal ellentétesen állítja össze a kínálatát.

A Pirelli a múlt héten jelentette be a következő három futamra szánt gumikombinációit. Míg a gyártó tavaly a kemény és a lágy keveréket vitte Silverstone-ba, és a közepest és a lágyat a Hungaroringre, idén mindkét helyszínre a legtartósabb párosítást, a keményet és a közepest szállítja. 
A gumikkal idén talán legjobban bánó autóval rendelkező Lotusnál nem is örülnek ennek, úgy látják, hogy a tervezett módosítások elbuktatása után a Pirelli most így próbál az abroncsokat rosszabbul kezelő, emiatt panaszkodó csapatok (Red Bull, Mercedes) kedvében járni.
“Egészen szokatlan, hogy Magyarországra ugyanazokat a gumikat vigyék, mint Bahreinbe és Silverstone-ba. Tavaly nem ezek voltak, a közepest és a lágyat kaptuk, és azokkal két kiállással ment végig a többség. Szóval ennek így nincs értelme, a mostaniak egyszerűen túl kemények arra a pályára” – nyilatkozta a csapat vezető versenymérnöke, Alan Permane a BBC-nek.
Tegyük hozzá, a Pirelli 2013-ra lágyabbá tette a keverékeit, de Permane szerint épp ezért is nonszensz, hogy most a kínálat tartósabb vége felé kanyarodnak.
“Lágyabbá tették a gumikat, hogy ösztönözzék a kerékcseréket. De semmi értelme a lágyításnak, ha aztán a korábbinál keményebb gumikat visznek mindenhova. Tavaly is pont ezt csinálták az utolsó futamokon. Egyre keményebb kombinációkat szállítottak, aztán végül egykiállásos versenyek voltak. Tavaly azzal érveltek, hogy azért tértek át a konzervatívabb kínálatra, mert nem akarták befolyásolni a bajnokságot, de én akkor sem értettem, hogy ez mit is akar jelenteni.”

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.