F1: Ecclestone is rászállt a Mercedesre

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.14. 08.30

Az F1 ura a Mercedes és a Pirelli titkos tesztjét illetően egyértelműen a csapatot hibáztatja, szerinte a gumigyártót nem terheli felelősség.

A Mercedes és a Pirelli jövő csütörtökön a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemzetközi ítélőszékének tárgyalásán ad majd számot a május közepén Barcelonában tartott titkos tesztjükről. A tárgyalás előtt az elismert F1-es szakíró, Adam Cooper Bernie Ecclestone véleményét is megkérdezte a helyzetről.
Az F1 ura köztudottan nincs túl jó viszonyban a Mercedes csapatfőnökével, Ross Brawnnal, még 2009-ben, a brawnos évben kaptak össze bizonyos pénzügyi kérdéseken, így talán nem csoda, ha Ecclestone a csapatot tartja a hibásnak, szerinte nekik kellett volna nemet mondaniuk a vélhetően szabályba ütköző tesztre.
“Várjuk meg a tárgyalást, majd ott kiderülnek a tények. De ha nekem ajánl valaki lopott holmit eladásra, rajtam múlik, hogy elfogadom-e vagy sem. Nem más mondja meg, mit tegyek. Nekem kell tudnom” – utalt Brawn felelősségére. 
“A Pirelli helyesen cselekedett, nem tudtak megoldani egy gumiproblémát – ami persze nem is adódott volna, ha lenne rendes tesztelés. Csakis azért vannak ilyen gondok, mert nincs normális tesztelés. Mivel sokan panaszkodtak, a nyilvánvaló megoldás a teszt volt, így megkeresték őket (ti. a Mercedest)” – magyarázta a kisember.
A kérdésre, hogy akkor szerinte a Pirelli semmiben sem hibás, Ecclestone kategorikusan felelt: “Nem, egyáltalán nem.” 
Bár az FIA továbbra is a levegőben lógatja a Pirellit, az F1 ura a maga részéről már megegyezett a Pirellivel a folytatásról, az ő szerződéseik készen lehetnek. Felmerül tehát a kérdés, hogy esetleg az üzleti érdekeltsége miatt áll ki így az olasz gyártó mellett.
“Ez engem nem izgat, nekem mindegy. Ami helyes, az helyes. Egy hajadon mindig mondhat nemet. A Mercedes is ilyesmi helyzetben volt.”
Miközben a Pirelli F1-es jövője bizonytalan, nemrég felröppent, hogy az FIA-elnök Jean Todt favoritja, a Michelin újra képben van. Ecclestone azt állítja, erről nem tud semmit.
“Fogalmam sincs erről, én nem tárgyaltam senkivel. Hosszú távú szerződésünk van a Pirellival, és az FIA-nak is. És amennyire tudom, a csapatok jó részének szintén. Szerintem már minden csapattal megegyeztek, amelyikkel akartak.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.