Most imádják a szponzorok az F1-et

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.13. 15.30

Nincs híján új márkáknak a Forma-1, de a nagy pezsgés ellenére a csapatoknak ki kell találniuk, hogyan szereznek még több pénzt.

Furcsa helyzetben vannak most a Forma-1-es csapatok, mert hiába jönnek újabb és újabb szponzorok a sorozatba, még több pénzre van szükségük. Ennek oka, hogy a jövőre érkező V6-os turbómotorokért 18 millió fontot (6,2 milliárd forint) kell fizetni, míg az idei V8-asok évi 6-10 millióba kerülnek csupán.

“A szponzorpiac most egész jó, egy csomó nagy név érkezett. Beszállt a UPS, a Rolex, és a Burn márkával a Coca-Cola, szóval nagy a pörgés” – nyilatkozta a gazdasági szakértő Zak Brown, a Just Marketing alapítója és vezérigazgatója.

“De az F1 történetében még soha nem jött annyi pénz a szponzoroktól, hogy az mindenkit boldoggá tegyen. Nagy a nyomás a csapatokon, hogy még több pénzt szedjenek össze, de ez nem könnyű feladat. Ami a mostani helyzetben különösen jó, hogy olyan márkák érkeztek, amelyek sok fogyasztót tudnak megmozgatni, a NASCAR-t is részben ez tette sikeressé.”

“Sportszponzorációban az F1 a vezető, nem nagyon lehet más módon egyszerre 200 országban megjelenni. A hagyományos csatornák igénybe vételével ez nagyon drága mulatság lenne, szóval az F1-es szponzoráció nem is olyan költséges, mint amilyennek tűnik.”

Brown szerint nem nagy gond, hogy jelenleg nincs aláírt Concorde Agreement, mert enélkül is minden nagyon flottul megy. “Csak akkor lesz rá igazán szükség, ha tőzsdére megy az F1, mert a befektetőknek kelleni fog. Olyan nagyon nem sürgős ez a dolog.”

Főleg, hogy a CVC társalapítója és társelnöke, Donald Mackenzie szerint elképzelhető, hogy újabb egy évet csúszik a tőzsdei bevezetés.

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.