F1: A McLarennek is bejön a tesztelés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.13. 10.05

Bár a McLaren korábban az idény alatti teszttilalom egyik fő támogatója volt, a csapatfőnök, Martin Whitmarsh azt mondja, a 2014-re tervezett rendszer számukra is elfogadható.

A Forma-1-ben a csapatok egyezsége alapján 2009 óta tilos az idény közbeni, teljes értékű pályás tesztelés. Tavaly közös megegyezéssel beiktattak egy alkalmat az olaszországi Mugellóban, az azonban kudarcnak bizonyult, így 2013-ra nem is szerveztek ilyesmit.
Ennek ellenére egyre világosabbá vált, hogy hiányoznak a szezon alatti tesztek, így az F1-es sport-munkacsoport múlt szombaton Kanadában arról döntött, hogy 2014-ben újra tartanak ilyen gyakorlásokat.
A költségek kordában tartása érdekében a négy, kétnapos tesztet európai futamhelyszíneken a nagydíjat követő kedden és szerdán rendezik majd, emellett jövőre ejtik az ifjonctesztet, az egyenes vonalú aerodinamikai tesztnapok számát négyről kettőre csökkentik, a nyolc lehetséges bemutatórendezvényből csak kettő marad, a szélcsatornák heti működtetését pedig 40-ről 30 órára veszik vissza. 
Míg a Ferrari kezdettől fogva a teszttilalom lazítását, eltörlését szorgalmazta, a McLaren következetesen kiállt a korlátozás mellett, az ügyvezető, Jonathan Neale még pár hete is az idény közbeni tesztelés ellen érvelt.
A jövőre bevezetendő rendszer azonban még a McLaren főnökének, Martin Whitmarshnak is tetszik. 
“Én hagyományosan a tesztelés és egyéb dolgok korlátozása mellett álltam. De a mostani kompromisszum, amely alapján Európában, a versenyeket követően ugyanazon a helyszínen tesztelünk, egészen ésszerű. Emellett lenyestük a lassan elburjánzó egyenesvonalú aerodinamikai teszteket, bemutatókat, ifjoncteszteket stb. is” – mondta a hét csapatot tömörítő szervezet, a FOTA elnöki posztját is betöltő angol.
“Én személy szerint szeretem a tesztelést. Amikor még elsősorban mérnöki munkát végeztem a csapatnál, mindig is élveztem. És a mérnökökkel szívesen dolgozó pilóták is így vannak ezzel. Ami a költségeket illeti, továbbra is törekednünk kell a költségek csökkentésére, főleg a kiscsapatok miatt. Nem feledkezhetünk meg arról, hogy pénzügyileg nehéz helyzetben vannak” – tette hozzá.

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.