A Forma-1-ben a csapatok egyezsége alapján 2009 óta tilos az idény közbeni, teljes értékű pályás tesztelés. Tavaly közös megegyezéssel beiktattak egy alkalmat az olaszországi Mugellóban, az azonban kudarcnak bizonyult, így 2013-ra nem is szerveztek ilyesmit.
Ennek ellenére egyre világosabbá vált, hogy hiányoznak a szezon alatti tesztek, így az F1-es sport-munkacsoport múlt szombaton Kanadában arról döntött, hogy 2014-ben újra tartanak ilyen gyakorlásokat.
A költségek kordában tartása érdekében a négy, kétnapos tesztet európai futamhelyszíneken a nagydíjat követő kedden és szerdán rendezik majd, emellett jövőre ejtik az ifjonctesztet, az egyenes vonalú aerodinamikai tesztnapok számát négyről kettőre csökkentik, a nyolc lehetséges bemutatórendezvényből csak kettő marad, a szélcsatornák heti működtetését pedig 40-ről 30 órára veszik vissza. 
Míg a Ferrari kezdettől fogva a teszttilalom lazítását, eltörlését szorgalmazta, a McLaren következetesen kiállt a korlátozás mellett, az ügyvezető, Jonathan Neale még pár hete is az idény közbeni tesztelés ellen érvelt.
A jövőre bevezetendő rendszer azonban még a McLaren főnökének, Martin Whitmarshnak is tetszik. 
“Én hagyományosan a tesztelés és egyéb dolgok korlátozása mellett álltam. De a mostani kompromisszum, amely alapján Európában, a versenyeket követően ugyanazon a helyszínen tesztelünk, egészen ésszerű. Emellett lenyestük a lassan elburjánzó egyenesvonalú aerodinamikai teszteket, bemutatókat, ifjoncteszteket stb. is” – mondta a hét csapatot tömörítő szervezet, a FOTA elnöki posztját is betöltő angol.
“Én személy szerint szeretem a tesztelést. Amikor még elsősorban mérnöki munkát végeztem a csapatnál, mindig is élveztem. És a mérnökökkel szívesen dolgozó pilóták is így vannak ezzel. Ami a költségeket illeti, továbbra is törekednünk kell a költségek csökkentésére, főleg a kiscsapatok miatt. Nem feledkezhetünk meg arról, hogy pénzügyileg nehéz helyzetben vannak” – tette hozzá.