F1: A McLarennek is bejön a tesztelés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.13. 10.05

Bár a McLaren korábban az idény alatti teszttilalom egyik fő támogatója volt, a csapatfőnök, Martin Whitmarsh azt mondja, a 2014-re tervezett rendszer számukra is elfogadható.

A Forma-1-ben a csapatok egyezsége alapján 2009 óta tilos az idény közbeni, teljes értékű pályás tesztelés. Tavaly közös megegyezéssel beiktattak egy alkalmat az olaszországi Mugellóban, az azonban kudarcnak bizonyult, így 2013-ra nem is szerveztek ilyesmit.
Ennek ellenére egyre világosabbá vált, hogy hiányoznak a szezon alatti tesztek, így az F1-es sport-munkacsoport múlt szombaton Kanadában arról döntött, hogy 2014-ben újra tartanak ilyen gyakorlásokat.
A költségek kordában tartása érdekében a négy, kétnapos tesztet európai futamhelyszíneken a nagydíjat követő kedden és szerdán rendezik majd, emellett jövőre ejtik az ifjonctesztet, az egyenes vonalú aerodinamikai tesztnapok számát négyről kettőre csökkentik, a nyolc lehetséges bemutatórendezvényből csak kettő marad, a szélcsatornák heti működtetését pedig 40-ről 30 órára veszik vissza. 
Míg a Ferrari kezdettől fogva a teszttilalom lazítását, eltörlését szorgalmazta, a McLaren következetesen kiállt a korlátozás mellett, az ügyvezető, Jonathan Neale még pár hete is az idény közbeni tesztelés ellen érvelt.
A jövőre bevezetendő rendszer azonban még a McLaren főnökének, Martin Whitmarshnak is tetszik. 
“Én hagyományosan a tesztelés és egyéb dolgok korlátozása mellett álltam. De a mostani kompromisszum, amely alapján Európában, a versenyeket követően ugyanazon a helyszínen tesztelünk, egészen ésszerű. Emellett lenyestük a lassan elburjánzó egyenesvonalú aerodinamikai teszteket, bemutatókat, ifjoncteszteket stb. is” – mondta a hét csapatot tömörítő szervezet, a FOTA elnöki posztját is betöltő angol.
“Én személy szerint szeretem a tesztelést. Amikor még elsősorban mérnöki munkát végeztem a csapatnál, mindig is élveztem. És a mérnökökkel szívesen dolgozó pilóták is így vannak ezzel. Ami a költségeket illeti, továbbra is törekednünk kell a költségek csökkentésére, főleg a kiscsapatok miatt. Nem feledkezhetünk meg arról, hogy pénzügyileg nehéz helyzetben vannak” – tette hozzá.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.