F1: Nincsenek lejtőn Räikkönenék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.11. 16.30

A korábbi jó eredmények után a Lotus Monacóban és Montrealban is betlizett, mindössze egy-egy 10. és 9. helyezést könyvelhettek el. A csapat vezetői azt állítják, hogy nem trendről van szó.

A korábbi dobogós sorozat után a Lotusnak igen gyengén sikerült a Monacói és a Kanadai Nagydíj is. 
Monte-Carlo utcáin még a balszerencse volt a fő ok, hiszen a Sergio Perezzel történt ütközése híján Kimi Räikkönen az 5. lehetett volna, de Kanadában a gyenge időmérős teljesítmény után a futamon is haloványak voltak. Räikkönen többféle hibával küszködött, míg Romain Grosjean nem tudta kihasználni az autó gumikímélő képességét arra, hogy egy kiállással a pontszerző helyekre kapaszkodjon a mezőny végéről.
Az elmúlt két versenyhétvége eredménye egy 10. és egy 9. hely, 3 sovány pontocska – Räikkönen Sebastian Vettel közvetlen üldözőjéből csak külső esélyessé vált (hátránya megtízszereződött: 4-ről 44-re nőtt), és a csapat is a konstruktőri bajnokság 4. helyére csúszott vissza.
A Lotus csapatfőnöke a fentiek ellenére azt mondja, inkább csak alkalmi botlásról van szó, nem kerültek végleg lejtőre.
“A kanadai egy nagyon egyedi pálya, a mi autónk pedig egyszerűen nem tudta felmelegíteni rendesen a gumikat. A hideg és nedves idő sem segített. A tempónk Romain esetében nem volt rossza az edzéseken, de a futamon bizony 1,5 másodperccel lassabbak voltunk a Red Bullnál és a Mercedesnél” – mondta az Autosportnak Eric Boullier.
“Másfél másodpercet nem lehet veszíteni egyik futamról a másikra, egyszerűen csak valami nem működött. De jó fejlesztéseink lesznek Silverstone-re, azokkal újra visszazárkózhatunk az élmezőnyre, és a hagyományosabb pályákon az autóból is ki tudjuk majd hozni a maximumot.”
“Pozíciókat vesztettünk (a bajnokságokban), szóval keményen kell dolgoznunk, hogy meglegyen a tempó. De azt tudjuk, hogy az autó és a csapat versenyképes, semmi akadálya, hogy újra dobogós helyekért küzdjünk. Nem csak véletlenül volt zsinórban öt dobogós helyünk az idény kezdete óta, tényleg erős a csomagunk. Azonban néhány pályán küszködhetünk, dolgoznunk kell rajta, hogy a gumikímélő helyszíneken is erősebbek legyünk idén, és aztán jövőre is.”
A Lotus F1 tulajdonosa, Gerard Lopez is nyilatkozott a megroggyanásról, elvárja, hogy a Brit Nagydíjon már újra jól szerepeljenek.
“Hát, nem javított a bajnokság állásán. Egyértelműen nem fér bele egy harmadik pocsék hétvége. Monaco az Monaco, és eleve rosszul indult a hétvégénk, de Kanada miatt most tényleg mindkét bajnokságban lépéshátrányba kerültünk. Ez nem elfogadható, Silverstone-tól azt várom, hogy újra olyan erősek legyünk, mint Monaco előtt.”
Bár a visszaesés és a technikai főnök, James Allison távozása időben nagyjából egybeesik, Lopez cáfolta, hogy összefüggés lenne: “A távozásának semmi befolyása nincs. Jó szakember, de azért nem isten.”
A tulajdonos azt is cáfolta, hogy a Red Bullhoz is csalogatott Kimi Räikkönennek kezdene elege lenni a helyzetből: Minden tökéletesen rendben van Kimivel.”

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.