F1: Nincsenek lejtőn Räikkönenék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.11. 16.30

A korábbi jó eredmények után a Lotus Monacóban és Montrealban is betlizett, mindössze egy-egy 10. és 9. helyezést könyvelhettek el. A csapat vezetői azt állítják, hogy nem trendről van szó.

A korábbi dobogós sorozat után a Lotusnak igen gyengén sikerült a Monacói és a Kanadai Nagydíj is. 
Monte-Carlo utcáin még a balszerencse volt a fő ok, hiszen a Sergio Perezzel történt ütközése híján Kimi Räikkönen az 5. lehetett volna, de Kanadában a gyenge időmérős teljesítmény után a futamon is haloványak voltak. Räikkönen többféle hibával küszködött, míg Romain Grosjean nem tudta kihasználni az autó gumikímélő képességét arra, hogy egy kiállással a pontszerző helyekre kapaszkodjon a mezőny végéről.
Az elmúlt két versenyhétvége eredménye egy 10. és egy 9. hely, 3 sovány pontocska – Räikkönen Sebastian Vettel közvetlen üldözőjéből csak külső esélyessé vált (hátránya megtízszereződött: 4-ről 44-re nőtt), és a csapat is a konstruktőri bajnokság 4. helyére csúszott vissza.
A Lotus csapatfőnöke a fentiek ellenére azt mondja, inkább csak alkalmi botlásról van szó, nem kerültek végleg lejtőre.
“A kanadai egy nagyon egyedi pálya, a mi autónk pedig egyszerűen nem tudta felmelegíteni rendesen a gumikat. A hideg és nedves idő sem segített. A tempónk Romain esetében nem volt rossza az edzéseken, de a futamon bizony 1,5 másodperccel lassabbak voltunk a Red Bullnál és a Mercedesnél” – mondta az Autosportnak Eric Boullier.
“Másfél másodpercet nem lehet veszíteni egyik futamról a másikra, egyszerűen csak valami nem működött. De jó fejlesztéseink lesznek Silverstone-re, azokkal újra visszazárkózhatunk az élmezőnyre, és a hagyományosabb pályákon az autóból is ki tudjuk majd hozni a maximumot.”
“Pozíciókat vesztettünk (a bajnokságokban), szóval keményen kell dolgoznunk, hogy meglegyen a tempó. De azt tudjuk, hogy az autó és a csapat versenyképes, semmi akadálya, hogy újra dobogós helyekért küzdjünk. Nem csak véletlenül volt zsinórban öt dobogós helyünk az idény kezdete óta, tényleg erős a csomagunk. Azonban néhány pályán küszködhetünk, dolgoznunk kell rajta, hogy a gumikímélő helyszíneken is erősebbek legyünk idén, és aztán jövőre is.”
A Lotus F1 tulajdonosa, Gerard Lopez is nyilatkozott a megroggyanásról, elvárja, hogy a Brit Nagydíjon már újra jól szerepeljenek.
“Hát, nem javított a bajnokság állásán. Egyértelműen nem fér bele egy harmadik pocsék hétvége. Monaco az Monaco, és eleve rosszul indult a hétvégénk, de Kanada miatt most tényleg mindkét bajnokságban lépéshátrányba kerültünk. Ez nem elfogadható, Silverstone-tól azt várom, hogy újra olyan erősek legyünk, mint Monaco előtt.”
Bár a visszaesés és a technikai főnök, James Allison távozása időben nagyjából egybeesik, Lopez cáfolta, hogy összefüggés lenne: “A távozásának semmi befolyása nincs. Jó szakember, de azért nem isten.”
A tulajdonos azt is cáfolta, hogy a Red Bullhoz is csalogatott Kimi Räikkönennek kezdene elege lenni a helyzetből: Minden tökéletesen rendben van Kimivel.”

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.