F1: Ragasztóval mentené a helyzetet a Pirelli

De elegük van a teszttilalomból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.09. 16.30

Mivel nem minden csapat hajlandó elfogadni a Brit Nagydíjra tervezett gumimódosítást, a gyártónak másképp kell javítania az abroncsokon. A tesztelés hiánya miatt egyre elégedetlenebb a cég, a kiszállás valós lehetőség.

A Pirelli a korábbi futamokon látott futófelület-leválások miatt a Kanadai Nagydíjra új, módosított szerkezetű abroncsokat vitt tesztelésre, amelyeket a következő versenyen, a Brit Nagydíjon szerettek volna élesben is bevetni.
Több csapat azonban nem hajlandó elfogadni, hogy az idény közben változtatják meg a gumikat, így igen valószínű, hogy maradnak a régiek.
“Úgy tudjuk, hogy a Lotus nem fogadja el az új gumikat. Ha tényleg így van, akkor maradnak az eddig használtak. Lehet, hogy így lesznek még négykiállásos versenyek, de mit tehetünk? Vagy minden csapat rábólint a módosításra, ami valószínűtlennek tűnik, vagy más megoldást kell keresnünk” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Az idő előrehaladtával tovább dolgoztunk, több módon is teszteltünk a gyárban, szimulálni tudtuk a futófelület-leválásokat. Kidolgoztunk egy gyártási módosítást, egyszerűen fogalmazva egy ragasztót, ami növeli a komponensek összetartását. Újra beszélünk majd a csapatokkal és hétfőn döntünk.”
Hembery a montreali hétvégén egyébként újra meglebegtette a Pirelli év végi kiszállását, lehetetlennek érzi a szállító szerepét.
“Kiszállhatunk, ha nem tesztelhetjük az új gumikat még az idény kezdete előtt. Nem dolgozhatunk vakon. Szeptember 1-jére le kell fixálnunk a jövő évi gumispecifikációkat, de egyelőre még azt sem tudjuk, milyenek lesznek az autók. Úgy véljük, hogy a 2014-es gumiknak szélesebbnek kellene lenniük, de nem tudjuk, mennyivel.”
“Idén, a tesztek hiánya miatt jöttek ezek a futófelület-leválások, és mivel nem tesztelhetünk rendesen, pályán, így kénytelenek voltunk a laborban kikísérletezni valami megoldást.” 
“Nem akarunk még egy ilyen szezont. Az F1-es szerződésünk lejár az év végén. Hogy lesz-e a Forma-1-nek gumija? Nem tudom, de ez nem is a mi bajunk. Ki tudja, lehet, hogy találnak olyan szállítót, amely hajlandó vakon dolgozni.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.