F1: Ragasztóval mentené a helyzetet a Pirelli

De elegük van a teszttilalomból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.09. 16.30

Mivel nem minden csapat hajlandó elfogadni a Brit Nagydíjra tervezett gumimódosítást, a gyártónak másképp kell javítania az abroncsokon. A tesztelés hiánya miatt egyre elégedetlenebb a cég, a kiszállás valós lehetőség.

A Pirelli a korábbi futamokon látott futófelület-leválások miatt a Kanadai Nagydíjra új, módosított szerkezetű abroncsokat vitt tesztelésre, amelyeket a következő versenyen, a Brit Nagydíjon szerettek volna élesben is bevetni.
Több csapat azonban nem hajlandó elfogadni, hogy az idény közben változtatják meg a gumikat, így igen valószínű, hogy maradnak a régiek.
“Úgy tudjuk, hogy a Lotus nem fogadja el az új gumikat. Ha tényleg így van, akkor maradnak az eddig használtak. Lehet, hogy így lesznek még négykiállásos versenyek, de mit tehetünk? Vagy minden csapat rábólint a módosításra, ami valószínűtlennek tűnik, vagy más megoldást kell keresnünk” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Az idő előrehaladtával tovább dolgoztunk, több módon is teszteltünk a gyárban, szimulálni tudtuk a futófelület-leválásokat. Kidolgoztunk egy gyártási módosítást, egyszerűen fogalmazva egy ragasztót, ami növeli a komponensek összetartását. Újra beszélünk majd a csapatokkal és hétfőn döntünk.”
Hembery a montreali hétvégén egyébként újra meglebegtette a Pirelli év végi kiszállását, lehetetlennek érzi a szállító szerepét.
“Kiszállhatunk, ha nem tesztelhetjük az új gumikat még az idény kezdete előtt. Nem dolgozhatunk vakon. Szeptember 1-jére le kell fixálnunk a jövő évi gumispecifikációkat, de egyelőre még azt sem tudjuk, milyenek lesznek az autók. Úgy véljük, hogy a 2014-es gumiknak szélesebbnek kellene lenniük, de nem tudjuk, mennyivel.”
“Idén, a tesztek hiánya miatt jöttek ezek a futófelület-leválások, és mivel nem tesztelhetünk rendesen, pályán, így kénytelenek voltunk a laborban kikísérletezni valami megoldást.” 
“Nem akarunk még egy ilyen szezont. Az F1-es szerződésünk lejár az év végén. Hogy lesz-e a Forma-1-nek gumija? Nem tudom, de ez nem is a mi bajunk. Ki tudja, lehet, hogy találnak olyan szállítót, amely hajlandó vakon dolgozni.”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.