F1: Ragasztóval mentené a helyzetet a Pirelli

De elegük van a teszttilalomból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.09. 16.30

Mivel nem minden csapat hajlandó elfogadni a Brit Nagydíjra tervezett gumimódosítást, a gyártónak másképp kell javítania az abroncsokon. A tesztelés hiánya miatt egyre elégedetlenebb a cég, a kiszállás valós lehetőség.

A Pirelli a korábbi futamokon látott futófelület-leválások miatt a Kanadai Nagydíjra új, módosított szerkezetű abroncsokat vitt tesztelésre, amelyeket a következő versenyen, a Brit Nagydíjon szerettek volna élesben is bevetni.
Több csapat azonban nem hajlandó elfogadni, hogy az idény közben változtatják meg a gumikat, így igen valószínű, hogy maradnak a régiek.
“Úgy tudjuk, hogy a Lotus nem fogadja el az új gumikat. Ha tényleg így van, akkor maradnak az eddig használtak. Lehet, hogy így lesznek még négykiállásos versenyek, de mit tehetünk? Vagy minden csapat rábólint a módosításra, ami valószínűtlennek tűnik, vagy más megoldást kell keresnünk” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Az idő előrehaladtával tovább dolgoztunk, több módon is teszteltünk a gyárban, szimulálni tudtuk a futófelület-leválásokat. Kidolgoztunk egy gyártási módosítást, egyszerűen fogalmazva egy ragasztót, ami növeli a komponensek összetartását. Újra beszélünk majd a csapatokkal és hétfőn döntünk.”
Hembery a montreali hétvégén egyébként újra meglebegtette a Pirelli év végi kiszállását, lehetetlennek érzi a szállító szerepét.
“Kiszállhatunk, ha nem tesztelhetjük az új gumikat még az idény kezdete előtt. Nem dolgozhatunk vakon. Szeptember 1-jére le kell fixálnunk a jövő évi gumispecifikációkat, de egyelőre még azt sem tudjuk, milyenek lesznek az autók. Úgy véljük, hogy a 2014-es gumiknak szélesebbnek kellene lenniük, de nem tudjuk, mennyivel.”
“Idén, a tesztek hiánya miatt jöttek ezek a futófelület-leválások, és mivel nem tesztelhetünk rendesen, pályán, így kénytelenek voltunk a laborban kikísérletezni valami megoldást.” 
“Nem akarunk még egy ilyen szezont. Az F1-es szerződésünk lejár az év végén. Hogy lesz-e a Forma-1-nek gumija? Nem tudom, de ez nem is a mi bajunk. Ki tudja, lehet, hogy találnak olyan szállítót, amely hajlandó vakon dolgozni.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.