Kubicának nagyon hiányzik a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.08. 09.00

Bár a raliban egyre sikeresebb, Robert Kubica szíve még mindig a Forma-1-ért dobog. Reménykedik, hogy egy napon még visszatérhet.

A 2011 elején súlyos ralibalesetet szenvedett Robert Kubica öt évvel ezelőtt nyerte első és eddig egyetlen Forma-1-es futamát a 2008-as Kanadai Nagydíjon, míg a múlt hétvégén a rali-világbajnokság másodosztályában, a WRC2-ben győzött első ízben, a kettős apróból a BBC készített interjút vele.
A lengyel pilóta sosem titkolta, hogy a Forma-1-es visszatérés az álma, a ralizás mellett időnként mostanában a Mercedes-csapat F1-es szimulátorán is gyakorol. Egyértelműen hiányzik neki a sportág.
“Igen, hiányzik a Forma-1-es versenyzés. Amikor az ember mindent megtesz, hogy F1-pilóta legyen, aztán hirtelen vége, nos, ha nem is kínzó, de semmiképp sem erre vágyik” – kezdte, hozzátéve, hogy a jobb karja-keze miatt azonban még távol a visszatérés. 
“Súlyos sérüléseket szenvedtem a ralibalesetben, de szerencsés vagyok, hogy így is magas szinten versenyezhetek, még ha nem is az F1-ben. Az F1-es vezetés se lenne olyan nehéz, a gond, hogy nem minden pályán tudnék végigcsinálni egy egész versenyt, az egyelőre nem lehetséges.”
“Az F1-ben a hely a probléma. Ha egy napon az FIA úgy dönt, hogy az autó 10-15 centivel szélesebb legyen, akkor képes lennék versenyezni. Persze a ralizás sem csak valami pótlék számomra.”
“A fő, hogy lássam a fejlődést. Még a hétköznapi életben is problémás a kezem, de a vezetésnél folyamatos a fejlődésem, akár a raliautóban, akár a szimulátorban ülök. A kérdés, hogy meddig juthatok, és meddig tart. Bár mindegy is, akár egy hónap, akár 10 év, talán egy napon majd újra vezethetek a Forma-1-ben!”
A kérdésre, hogy a nehézségek ellenére továbbra is ugyanúgy szereti-e az autóversenyzést, így felelt:
“Talán még jobban is. Mindig is nagyon szerencsésnek éreztem magam, amiért eljutottam a Forma-1-be. A baleset utáni hónapok, sőt talán két teljes év nagyon nehéz volt, és nem csak a gyógyulás, a műtétek miatt, hanem azért is, mert utólag, a kórházi ágyban elkezd hiányozni az egész, és tudatosul, hogy mennyire szeretem is!”
“Súlyos árat fizettem egy hibáért, de még súlyosabb is lehetett volna. Ez sajnos része a sportnak, el kell fogadni. Versenyzés közben nem gondolunk erre. Aki nem fogadja el (a kockázatot), az nem versenyez. Az állapotom miatt azt is megtanultam, hogy nem érdemes messzire tekintenem. Napról napra, hétről hétre kell gondolkodnom és fejlődnöm, ez a lényeg.”

Kommentek

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.