F1: Räikkönen bizakodik, Grosjean gyilkolna

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.08. 22.05

Esőben nem tudja felmelegíteni a gumikat a Lotus, de ezzel tisztában volt Kimi Räikkönen. Nem keseredett el a kilencedik hely miatt.

Nem egészen a Lotus elképzelései szerint alakult a kanadai időmérő. Romain Grosjean egy taktikai hiba miatt már a Q1-ben kiesett, de Kimi Räikkönen sem jutott előrébb a kilencedik helynél. Ismét kiderült, hogy a Lotus hűvös, esős időben nem tudja felmelegíteni a gumikat, ezért borítékolható volt a gyengébb szereplés.

“Az ilyen időjárás még sosem kedvezett nekünk, mert nem tudjuk úgy kezelni a gumikat, ahogyan kellene” – mondta a finn. “Ez kicsit megnehezítette ma a dolgunkat, de ez van.” Vasárnapra száraz időt jósolnak, és ennek kifejezetten örül Räikkönen.

“Szárazon minden egyszerűbb lesz. A tegnapi jó időben sem volt rossz az autó, ma délelőtt csak néhány kört mentünk, de azok még a péntekieknél is jobbak voltak. Nehéz lenne megmondani, egyébként mire lettünk volna képesek, de ennél rosszabbak biztosan nem lehettünk volna. Van néhány problémánk, amelyeket meg kell oldanunk. Ez a mostani nem a legerősebb hétvégénk, de biztos vagyok benne, hogy a versenytempónk jó lesz.”

Romain Grosjean elbambult, akkor ült a bokszban, amikor a legjobbak voltak a körülmények, ezért esett ki a Q1-ben. “A radaron nem láttunk újabb esőt, ezért nem mentünk ki a pályára” – magyarázta a francia, aki eleve tízhelyes büntetést hozott magával Monacóból. “Az egyetlen körömben, amikor viszonylag szárazon mentem, elszállt előttem egy Caterham, és elvettem a gázt. Sárga zászlók voltak, ezt kellett csinálnom. Egyszerűen pechem volt.”

Grosjean azért eleresztett ezzel kapcsolatban egy aranyköpést is. “Ha látok egy fekete macskát az úton, kinyírom!”

Kommentek

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.