F1: A Pirelli menekül a botrány elől

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.08. 12.30

A Pirelli motorsportfőnöke nem vett részt a csapatvezetők szokásos pénteki sajtótájékoztatóján, ahol természetesen a Mercedes és a gumigyártó közös tesztje volt a fő téma.

Ross Brawn (Mercedes), Christian Horner (Red Bull), Stefano Domenicali (Ferrari), Martin Whitmarsh (McLaren) és Monisha Kaltenborn (Sauber) mellett elvileg a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery is részt vett volna a szokásos pénteki csapatfőnöki sajtókonferencián Montrealban, de a gumis vezető nem jelent meg.
Hembery a Pirelli jogászainak tanácsára hagyta ki a sajtótájékoztatót, amelyen a fő téma természetesen a gyártó és a Mercedes “titkos” barcelonai tesztje volt a fő téma. (A gumis főnök ezt meg is tehette, ugyanis a többiekkel ellentétben nem a világbajnokság nevezett résztvevőjének képviselője, így nem sújtható szankcióval.)
Hembery ennek ellenére azért külön nyilatkozott, hangsúlyozta, hogy igyekeznek majd tisztázni az egész tesztügyet az FIA bírósága előtt.
“Nyilván nagyon várjuk a tárgyalást, várjuk a lehetőséget, hogy kifejtsük az álláspontunkat. Nem kellemes egészen hamis dolgokat hallani, persze ha mi csöndben vagyunk, akkor mindenki a fantáziájára hagyatkozik. De a tárgyalásnak épp az lesz a lényege, hogy a tényeket és adatokat vizsgálja, mindent összefüggéseiben kell tekinteni” – mondta, hozzátéve, hogy nem örülnek, hogy ennyire róluk szól ma a Forma-1, de remélve, hogy végül haszna lesz a vitáknak.
“A gumikról szóló állandó beszéd nincs épp ínyünkre, de megvárjuk a tárgyalást. De mindenképp sok dolgot kell tisztázni a Forma-1-ben, mi is előadjuk majd az álláspontunkat, azonban nem most van itt ennek az ideje. A tárgyalás nem csak az ügy tisztázásáról szól majd, a jövőbeli tevékenységekre is kihat majd. Egyelőre ez is tisztázatlan, várjuk is az eredményt.”
A csapatfőnöki sajtótájékoztatón egyébként Ross brawn újra elismételte, hogy nem “titkos”, hanem egyszerűen “privát” tesztről volt szó, valamint hangsúlyozta, hogy a Pirelli tesztje volt ez és nem a Mercedesé. Az angol azt is elárulta, hogy ő döntött a részvételről, attól azonban nem tart, hogy ez az állásába kerül majd:
“Ezelőtt is spekuláltak már ilyesmikről, és mégis itt vagyok. Jobb ha megvárjuk a tárgyalást, és majd utána meglátjuk. De az én döntésem volt a teszt, ez tény.”
“Privát teszt volt, de nem titkos teszt. Nagyon naiv, aki azt hiszi, hogy senkinek nem tűnik fel, hogy Barcelonában három napot, 1000 km-t tesztel valaki. Nem kellemes a helyzetünk, de én bízom benne, hogy a tárgyaláson egyértelművé válnak a tények, és az emberek tisztábban látnak majd. Úgy gondolom, hogy nem teszteltünk volna a Pirellivel, ha úgy tudtuk volna, nem szabad. A további válaszokat pedig megadja majd a tárgyalás.”
A Red Bull-főnök, Christian Horner persze egészen másképp látja a dolgokat:
“A Pirelli több csapatot is hívott tesztelni, minket is, de mi elutasítottuk az ajánlatot, ugyanis úgy láttuk, hogy a szabályokba ütközne, legalábbis az aktuális autóval mindenképp. A lényeg, hogy egyértelmű legyen végre, mit szabad és mit nem, mi számít tesztelésnek és mi nem, azt hiszem ez a legfőbb kérdés pillanatnyilag”


A bajnokcsapat vezetője azt sem hiszi el, hogy a Mercedesnek tényleg semmilyen előnye nem származott a barcelonai munkából.
“A mai adatelemzési technológiákkal mindig meg lehet tanulni valami újat, azaz nyilván akkor is van tanulság, amikor egy szállító termékét tesztelik. A Forma-1-ben az elmúlt években nagyon sokat tettünk a sportszerűségért és az egyenlőségért, azt hiszem, ha egy csapat 1000 km-t tesztel az aktuális autójával, akkor az mindenképp hasznot hoz nekik.”
A Sauber főnöknője, Monisha Kaltenborn azt is felvetette, hogy a Mercedesnek 2014-re is előnye származhat a titkos tesztből.
“Az eddig hallottak alapján 2014-es gumikat is teszteltek. Még ha ezeket fejlesztik is később, akkor is lehet valami alapvető ismereteket gyűjteni róluk. Nem lehet kizárni, hogy lépéselőnybe kerültek azt illetően, merre induljanak, vagy legalábbis merre ne induljanak (a 2014-es autó fejlesztésével), már az utóbbi is előny.”
“Kritikus időszakban járunk a jövő évi autók fejlesztését tekintve, most születnek meg azok a döntések, amelyek kijelölik az irányt. A hatást nem tudjuk felmérni, de az tagadhatatlan, hogy előnyük származhatott.”
 
A sajtótájékoztatón Martin Whitmarsh igen nehéz helyzetben volt, hiszen bár nyilván a McLarennél sem örülnek a rivális tesztjének, 2014-ben az utolsó Mercedesszel közös évük következik, az amúgy is elhidegülő kapcsolatot nem lenne érdemes tovább rontani – a wokingi főnök ezért a “no comment”-megoldást választotta a gumibalhét illetően.

Kommentek

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.