F1: Vettel nem érti a gumihalasztást

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.07. 13.30

Sebastian Vettelnek cseppet sem tetszik, hogy a Pirelli a kanadai hétvégén csak a szabadedzésekre, tesztelésre adja a csapatoknak az új gumijait. Igaz, ez nem a szállítón múlott.

A Spanyol Nagydíj után a Pirelli bejelentette, hogy a lehető leghamarabb, már a Kanadai Nagydíjra előáll a módosított, tartósabb abroncsaival. 
A dolog aztán két helyen is léket kapott: a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) figyelmeztette az olasz céget, hogy idény közben csak biztonsági jellegű változtatásokat eszközölhet – így mindössze a hátsó abroncsokban cserélik az acél övet kevlárra -, majd a módosításokat élből ellenző, vétóval fenyegető alakulatok nyomására a versenyen való bevezetést a Brit Nagydíjra halasztották.
Kanadában csak ma, az első két szabadedzésen szerepelnek majd az új gumik, ami cseppet sem tetszik Sebastian Vettelnek. 
“Korábban úgy tudtuk, hogy már erre a versenyre is új gumijaink lesznek, aztán a héten kiderült, hogy mégse, amit nem értek, hiszen a versenyzők biztonsági szempontól akarták a változtatást. Rendben, ehhez az összes csapat jóváhagyása kell, de ez az amire nem érdemes építeni, a csapatok mindig nagyon nehezen értenek egyet akármiben is” – mondta Montrealban csütörtökön. 
“A biztonság valós kérdés, de egyesek bevállalták, hogy így is rendben lesz ez a hétvége. Hogy mit is akarnak akkor, nem egészen tudom. Állandóan változtatgatnak, ha nem is naponta, de azért elég sűrűn.”
Bár a váltás elnapolása miatt a Pirelli szerint is megmarad a korábban látott futófelület-leválások esélye, Vettel bízik benne, hogy feleslegesen aggódik, problémákat ő sem szeretne.  
“Nálunk nem volt ilyen, de másoknál több pályán is előfordult. Pedig Barcelona egész más, mint Bahrein. Nehéz lenne megtippelni, hogy ezen a pályán mekkora lesz a kockázat. Nyilván azt reméljük, hogy nem lesz gond a futófelület-leválásokkal, aztán ha eldől, hogy a következő versenyen már az új gumikat használjuk végre, akkor végleg búcsút inthetünk a kérdésnek!”

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.