2011-ben, a DRS bevezetésekor a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a montreali Gilles Villeneuve pályára egy aktiválási pontos ikerzónát jelölt ki a hátsó és a célegyenesre.
Az eredmény az lett, hogy a már a hátsó egyenesen könnyedén befogott vagy meg is előzött autóknak esélye sem volt a védekezésre, hiszen ha az első szakasz végén esetleg még nem sikerült az előzés, a célegyenesen már gyakorlatilag biztos volt a manőver befejezése és az elhúzás.
2012-re a tanulságok alapján célegyenest ejtették, a hátsó egyenesen pedig pedig 650 helyett csak 600 méteres volt a zóna. 
2013-ra az FIA megint revideálta a DRS-zónákat, és egy-két kivétellel mindenütt újra két szakaszt alkalmaznak, így ezen a hétvégén, Kanadában is. Visszatér a rajt-cél egyenes, és újra csak egyetlen aktiválási pont lesz – talán az ellensúlyozhat csak valamennyit, hogy az első szakaszt tovább rövidítik: 600 méterről 487-re.