F1: Hamilton történelmet írna a Mercedesszel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 15.30

Lewis Hamilton határozott célja, hogy a Mercedesszel közösen bekerüljön a Forma-1 nagykönyvébe. Igaz, a nagy sikerekre nem idén, és főleg nem most rögtön számít, egyelőre gondjai vannak.

Lewis Hamilton 2012 végén hat év után elhagyta a McLarent, hogy a Mercedes gyári csapatánál folytassa az F1-es pályafutását. 
Míg elődjei közül Juan Pablo Montoya és Fernando Alonso nem épp hízelgően beszélt a McLarenről a csapattól való távozás után, Hamilton a spanyol Marcának nyilatkozva így beszélt a wokingiakról és az átigazolása hátteréről:
“Nem tudom, mások mit beszélnek, de én semmi rosszat nem mondhatok a McLarenről. Először is, ők hoztak a Forma-1-be, nélkülük nem lennék itt. Nagyon jó a kapcsolatom Martinnal (Whitmarsh, csapatfőnök) és Ronnal (Dennis, cégvezér, korábbi főnök)” – mondott ellent azoknak a pletykáknak, miszerint tavaly nagyon csúnyán összekapott egykori felfedezőjével.
“Amíg ott voltam, minden évben legalább egy futamot nyertem. Nagyszerű csapat, az F1 történetének egyik legjobbja.”
“De most már a Mercedes része akarok lenni, akik szintén szeretnének történelmet írni. A McLarennél is a történelem része lett az ember, de csak egy kis darabja, a Mercedesnél viszont kulcsszerepet játszhatok. Ezért is választottam ezt a lehetőséget.”
Persze ahhoz, történelmet írhasson, kiemelkedő eredmények kellenek, mostanában azonban még csapattársával, Nico Rosberggel sem bír Hamilton: “Számítottam rá, hogy még a korábbiaknál is erősebb lesz, hiszen ő már évek óta a csapatnál van.”
A bajnok valószínűleg nem is fogja hirtelen átugrani a németet – az utóbbi időben a fékekkel kapcsolatos gondjairól, bizonytalanságáról beszélt, amelyek nem orvosolhatók gyorsan: “Szerintem még jó darabig eltart, míg rájövök a gondjaim megoldására, egyelőre nem sikerült.” 
A dobogós helyezések, pole pozíciók után a Mercedes legutóbb, Monacóban feliratkozott az idei győztesek listájára, azonban Hamilton nem tekint bajnoki esélyesként önmagukra. A legerősebbnek a Ferrarit tartja.
“Én jelenleg nem tartom magunkat bajnoki kihívónak. A legjobb csomag talán a Ferrarié. Az időmérőn még nem ők a legjobbak, de olyan versenytempójuk van, amihez nincs közünk. Még javítanunk kell a gumikezelésünkön, hogy versenyben lehessünk a Ferrarival és a Red Bull-lal.”
Hamilton azt is elárulta, mihez kezd, ha egyszer befejezi a történetírást a Mercedesszel vagy bármelyik jövőbeli csapatával:
“Azt hiszem, hogy amikor elhagyom az F1-et, be is fejezem a versenyzést. Onnantól más dolgokra koncentrálok majd, a családomra, a kutyámra. Igen, azt hiszem, nem versenyzek többé. A Forma-1-es versenyzéshez semmi sem fogható, a MotoGP-hez meg már öreg leszek!” – viccelődött.

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.