F1: Hamilton történelmet írna a Mercedesszel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 15.30

Lewis Hamilton határozott célja, hogy a Mercedesszel közösen bekerüljön a Forma-1 nagykönyvébe. Igaz, a nagy sikerekre nem idén, és főleg nem most rögtön számít, egyelőre gondjai vannak.

Lewis Hamilton 2012 végén hat év után elhagyta a McLarent, hogy a Mercedes gyári csapatánál folytassa az F1-es pályafutását. 
Míg elődjei közül Juan Pablo Montoya és Fernando Alonso nem épp hízelgően beszélt a McLarenről a csapattól való távozás után, Hamilton a spanyol Marcának nyilatkozva így beszélt a wokingiakról és az átigazolása hátteréről:
“Nem tudom, mások mit beszélnek, de én semmi rosszat nem mondhatok a McLarenről. Először is, ők hoztak a Forma-1-be, nélkülük nem lennék itt. Nagyon jó a kapcsolatom Martinnal (Whitmarsh, csapatfőnök) és Ronnal (Dennis, cégvezér, korábbi főnök)” – mondott ellent azoknak a pletykáknak, miszerint tavaly nagyon csúnyán összekapott egykori felfedezőjével.
“Amíg ott voltam, minden évben legalább egy futamot nyertem. Nagyszerű csapat, az F1 történetének egyik legjobbja.”
“De most már a Mercedes része akarok lenni, akik szintén szeretnének történelmet írni. A McLarennél is a történelem része lett az ember, de csak egy kis darabja, a Mercedesnél viszont kulcsszerepet játszhatok. Ezért is választottam ezt a lehetőséget.”
Persze ahhoz, történelmet írhasson, kiemelkedő eredmények kellenek, mostanában azonban még csapattársával, Nico Rosberggel sem bír Hamilton: “Számítottam rá, hogy még a korábbiaknál is erősebb lesz, hiszen ő már évek óta a csapatnál van.”
A bajnok valószínűleg nem is fogja hirtelen átugrani a németet – az utóbbi időben a fékekkel kapcsolatos gondjairól, bizonytalanságáról beszélt, amelyek nem orvosolhatók gyorsan: “Szerintem még jó darabig eltart, míg rájövök a gondjaim megoldására, egyelőre nem sikerült.” 
A dobogós helyezések, pole pozíciók után a Mercedes legutóbb, Monacóban feliratkozott az idei győztesek listájára, azonban Hamilton nem tekint bajnoki esélyesként önmagukra. A legerősebbnek a Ferrarit tartja.
“Én jelenleg nem tartom magunkat bajnoki kihívónak. A legjobb csomag talán a Ferrarié. Az időmérőn még nem ők a legjobbak, de olyan versenytempójuk van, amihez nincs közünk. Még javítanunk kell a gumikezelésünkön, hogy versenyben lehessünk a Ferrarival és a Red Bull-lal.”
Hamilton azt is elárulta, mihez kezd, ha egyszer befejezi a történetírást a Mercedesszel vagy bármelyik jövőbeli csapatával:
“Azt hiszem, hogy amikor elhagyom az F1-et, be is fejezem a versenyzést. Onnantól más dolgokra koncentrálok majd, a családomra, a kutyámra. Igen, azt hiszem, nem versenyzek többé. A Forma-1-es versenyzéshez semmi sem fogható, a MotoGP-hez meg már öreg leszek!” – viccelődött.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.