F1: A Williams örökké maradna

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 08.30

A Williams alapító-főnöke reméli, hogy csapata örök időkig a Forma-1 szereplője lesz. A pillanatnyi helyzet azonban nem épp rózsás.

A Williams a Ferrari és a McLaren mögött a Forma-1 mezőnyének legeredményesebb, legpatinásabb csapata, 1977 óta állandó szereplő.
Az alapító-főnök, Sir Frank Williams a Kanadai nagydíj előtt a helyi La Presse-nek nyilatkozott. A kérdésre, hogy miben látja a csapat hosszú létének titkát, szokásos fanyar humorával így felelt: “A válasz egyszerű: korábban indultunk, mint sok más csapat.”
A 71 éves legendás csapatvezető komolyabbra fordítva arról beszélt, hogy szeretné, ha a Williams még nagyon sokáig az F1-ben is maradna.
“Az álmunk, hogy örökké itt leszünk, tényleg őszintén remélem ezt. Amíg csak létezik a Forma-1, mi is itt leszünk, és visszatér még a csapat a sikerekhez! Az autókért, a hajókért, a repülőkért mindenki odavan, és ez mindig is így lesz. A szenvedély, a verseny sosem változik, mi pedig reméljük, hogy sokáig részünk lesz ebben.”
Persze van honnan visszakapaszkodnia a Williamsnek, hiszen idén az addigi mélypontnak számító 2011-es szereplésüket is alulmúlják, hat futam után még nulla ponttal áll a kilencszeres konstruktőri bajnok alakulat.
“A Williamsnek sosem volt könnyű a dolga. A nyerő korszakunkban volt a legkevésbé nehéz, de akkor is nehéz volt. Az aktív felfüggesztés időszaka (a ’90-es évek eleje – a szerk.) is nehéz volt, de könnyebb, mint ma, amikor az aerodinamikán van a hangsúly. A kilencvenes és kétezres évek műszaki fejlesztéseinek helyét átvette az aerodinamika, ez pedig minden csapat dolgát megnehezítette” – nyújtott lehetséges magyarázatot az elmúlt évtized lejtmenetére Sir Frank. 

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.